Скандальне будівництво у Чернівцях на Шептицького,7 можуть узаконити через парламент? (+термінова заява АМУ)
Зокрема, багато зауважень залишається і до питання самочинного будівництва. Саме проти таких забудов воюють активісти, які намагаються вберегти від знищення культурну спадщину та зелені зони.
У цьому питанні законотворці пропонують багато новел, які не узгоджуються з уже чинними законодавчими нормами та Конституцією. Для прикладу, порушенням Конституції України є створення різних варіантів дій для прийняття рішення про приведення до попереднього стану, перебудову або знесення об'єкта самочинного будівництва як судом, так і виконавчим органом місцевої ради. Така норма знову створює невизначеність і поле для маніпуляцій.
“Приватний контроль” отримує функції держави та місцевого самоврядування. Якщо простими словами, то це “свій до свого по своє”.
Законотворець пропонує надати замовнику можливість обрати, який саме орган містобудівного контролю пильнуватиме його діяльність: виконавчий орган місцевої ради з питань містобудівного контролю чи так званий "приватний контроль" – уповноважені юридичні особи, з якими укладається договір і для яких визначається періодичність здійснення перевірок.
Це фактично призведе до того, що функції держави та місцевого самоврядування передаватимуть юридичним особам, які ведуть господарську діяльність. І в цьому питанні знову ж наявні порушення Конституції, адже пропоновані зміни повністю ігнорують конституційну модель організації влади та дають привілеї певним суб’єктам.
До “приватного контролю” є ще багато зауважень. Законопроєкт закріплює, що відносини замовника та уповноваженої особи з містобудівного контролю виникають на підставі договору, тобто як відносини юридично рівних сторін у наданні послуг. Така ситуація неможлива за українським законодавством і порушує концептуальні засади адміністративного, цивільного та господарського законодавства тощо.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Опальна Шепелько закидає "слузі народу" Другановському обман громади і дітей в інтересах забудовника на Шептицького
Багато питань і до ініціативи створення Містобудівної палати. Адже фактично при органі державної влади утворюють допоміжний орган, наділений правом на наглядову функцію за діяльністю суб'єктів містобудування. Структура і порядок формування Містобудівної палати також сповнені корупційних небезпек і ризиків зловживань.
Висновок однозначний: проєкт реформи вимагає доопрацювання. Україна відбудовуватиметься після руйнувань, яких завдає російська агресія, за правилами, які затвердить парламент. І така відбудова неможлива без урахування думки людей, які постраждали від війни і міста яких було понівечено.
Рух ЧЕСНО оголошує голосування маркерним. Це означає, що всі народні депутати, які підтримають законопроєкт без належного обговорення і врахування позицій стейкхолдерів, отримають запис у персональний профіль у найбільшій інформаційній базі "ПолітХаб".
Якщо ж законопроєкт підтримають нардепи, президенту доведеться або підписати його, або заветувати. Громадяни вже збирають підписи під відповідною петицією і вимагають вето.



