У Чернівцях знову заговорили про будівництво залізничної колії із Чернівців до Хотина в обхід Молдови (+історія питання від 1994 року)

У Чернівцях знову заговорили про будівництво залізничної колії із Чернівців до Хотина в обхід Молдови (+історія питання від 1994 року)

23.02.2021, 18:24
На Всеукраїнському форумі «Україна 30. Інфраструктура» обговорили можливість будівництва залізничної колії із Чернівців до Хотина.
 
Таку пропозицію висунув начальник управління інфраструктури, капітального будівництва та експлуатації доріг Чернівецької ОДА Іван Микитюк, який представляє Буковину на заході.
 
«Колія до Хотина – це хороша можливість розвинути вантажні перевезення в бік Румунії. До того ж, її будівництво скоротить час поїздки з Києва до Чернівців майже удвічі й потяг не буде проходити через територію Молдови», – сказав Іван Микитюк.
 
Всеукраїнський Форум Україна 30 цього тижня піднімає теми відновлення та розбудови інфраструктури в Україні. Зокрема, йдеться про продовження Національної програми #Великебудівництво, фінансування довгострокових проектів та роль міжнародних партнерів у цьому процесі. Також на порядку денному – перспективи річкових перевезень, оновлення місцевих аеропортів, модернізації «Укрзалізниці» та інфраструктури майбутнього.
 
 
КОМЕНТАР ЖУРНАЛІСТА ЮРІЯ ЧОРНЕЯ:
 
  Начальник управління інфраструктури, капітального будівництва та експлуатації доріг Чернівецької ОДА, який представляє Буковину на Всеукраїнському форумі «Україна 30. Інфраструктура», "відкрив Америку" про будівництво залізничної колії в обхід Молдови. Кожний губернатор і інфраструктурний чиновник бодай раз за свою каденцію згадує цей проект. Шкода тільки, що весь час відкривають Америку, яку журналісти давно відкрили. Наприклад, я докладно описав усі перипетії фантому років 12 тому назад ????
 
Перші документально зафіксовані спроби розв'язати спочатку локальні проблеми залізничного сполучення у межах Заставнівського, Хотинського та Новоселицького районів Чернівецької області, а відтак ширше осягнення і узагальнення цієї проблеми датовані 1994 роком. Згідно з пролобійованим Манчуленком законом залізниця в обхід Молдови мала бути збудована ще 2010 року. Але київська влада відмовилася від проєкту, традиційно пославшись на брак коштів на його реалізацію і його збитковість...  Безглуздо вимагати від ділянки дороги збільшення пасажиропотоку та руху товарів, якщо кінцевим пунктом є тупик Чернівці. Інша річ спробувати прочинити через них кватирку в Європу.
1