У Чернівцях позичать понад 13 мільйонів євро, щоб купити 50 нових тролейбусів (+коментарі експертів)

У Чернівцях позичать понад 13 мільйонів євро, щоб купити 50 нових тролейбусів (+коментарі експертів)

09.11.2022, 10:18

За це рішення проголосували на засіданні виконкому міськради, повідомляє кореспондентка Суспільного.

Чому потрібні нові тролейбуси та лінія на Калинівський ринок

У висновку щодо доцільності кредиту йдеться, що середній термін експлуатації тролейбусів у Чернівцях — 24 роки, при цьому за нормативами він не має перевищувати десяти.

Наразі на маршрутах працює 70 тролейбусів, які є зношеними на 90%, повідомив заступник міського голови Ігор Крохмаль. Водночас у депо є можливість утримувати 130 машин.

"Цими 50 тролейбусами замінимо наявні, які практично вже не підлягають ремонту. Загалом ЧТУ потрібно 100 нових тролейбусів, щоб ефективно надавати послуги", — розповів Крохмаль.

За його словами, планують закупити тролейбуси українського виробництва, отримати транспорт зможуть у 2023-2024 роках.

Нову тролейбусну лінію планують побудувати вулицею Старожучківський шлях до Калинівського ринку та запустити новий маршрут, розповів Крохмаль. В обґрунтуванні рішення виконкому йдеться, що це поліпшить екологічну ситуацію в Чернівцях. 

Як повертатимуть кредит

Загальна вартість проєкту — до 16,3 мільйона євро. Крім кредиту у понад 13 мільйонів, з міського бюджету мають виділити 2,7 мільйона євро ПДВ. На купівлю тролейбусів витратять приблизно 11,5 мільйона євро, на побудову тролейбусної лінії — приблизно 1,6 мільйона, повідомив Суспільному заступник міського голови Євгеній Маховіков.

Відсоткова ставка по кредиту поки невідома, втім очікують, що вона не перевищуватиме 2,5%. Повертати кредит буде Чернівецьке тролейбусне управління, у разі потреби підприємство дотуватимуть з бюджету міської ради.

"Виплата кредиту триватиме 22 роки, з яких 5 — пільговий період, коли ми не повертаємо кредит, а будемо платити тільки відсотки", — повідомив Маховіков.

Взяти кредит місто змогло завдяки фінансовій угоді, яку у вересні підписав президент. Окрім Чернівців, ця угода поширюється на 17 міст. Вони зможуть отримати нові електричні автобуси, трамваї, тролейбуси, потяги метрополітену, а також модернізувати трамвайні та тролейбусні лінії. 

Яка доцільність проєкту

Кандидат економічних наук Богдан Сторощук розповідає, що для розуміння економічної доцільності залучення кредиту, необхідно бачити розрахунки — про протяжність нового маршруту, витрати на електроенергію, середню кількість пасажирів. Таких розрахунків у міській раді не публікували.

"Мають бути чіткі розрахунки, що коштом цього кредиту буде покрашено фінансовий стан тролейбусного управління. Наприклад, буде зменшено енергоспоживання або витрати на обслуговування тролейбусів", — розповів Сторощук.

За словами заступника міського голови Євгенія Маховікова, тролейбусне управління має фінансову спроможність виплатити кредит за понад 20 років. Пояснює це тим, що після підвищення тарифу на проїзд збиток підприємства зменшився, також — переходом на електронний квиток і введенням у штат контролерів.

  

Джерело: https://suspilne.media/312378-u-cernivcah-vizmut-kredit-na-zakupivlu-trolejbusiv-ta-budivnictvo-novoi-linii-do-kalinivskogo-rinku-so-vidomo/

 

 КОМЕНТАР народного депутата України Верховної Ради України двох попередніх скликань Maksym Burbak

Завжди був прихильником співпраці з міжнародними фінансовими організаціями задля оновлення рухомого складу. Тому і різко критикував злочинну бездіяльність міської ради минулого скликання. Але то було до повномасштабного вторгнення росіі і ,як наслідок, до підвищення облікової ставки НБУ до 27% і здорожчання кредитування до 30-45% річних у гривні. Така ж тенденція у всьому світі. Кредитний ресурс дорожчає! Яке безглуздя міської влади забудовників брати 13 млн євро валютного кредиту зараз, коли невідомо чим цей кредит гасити за 2 роки! Ви Бюджет України на наступний рік читали?! Основне джерело доходів- зовнішні запозичення!!! Місто отримує податки у гривнях. Ви маєте прогноз курсу валют на наступні 2 роки? Ви очікуєте суттєвого росту економіки міста?
У вас там в Ратуші банкір на банкірові сидить у владних кабінетах. Вони ж усвідомлюють всю абсурдність, я б казав, злочинність цього рішення! Навіщо заводити місто в боргову яму та доводити до банкрутства?!!
Звертаюсь до кожного члена виконкому з закликом не голосувати за такі недолугі рішення! Це злочин по відношенню до громади!!!

 

 

Редакція BukNews запрошує своїх читачів стати співтворцями нового порталу www.buknews.com.ua    
  • 1. Роблячи промоцію наших матеріалів у соціальних мережах і серед потенційних жертводавців.
  • 2.Жертвуючи на розвиток нового порталу.
  • 3.Фінансово підтримуючи роботу редакції.
  • 4.Інвестуючи в гонорарний фонд і таким чином збільшувати кількість і якість матеріалів.
  • 5.Ставши меценатом окремих проектів.  

Редакція BukNews є неприбутковою організацією, яка існує за рахунок грантів та пожертв. Нас не фінансує жодна з партій і громадських організацій, жоден бізнесмен і політик, і ми не представляємо інтереси жодної чи жодного з них. За детальнішою інформацію пишіть на адресу buknewscvua(равлик)gmail.com 

(Вдячні колегам з сайту РІСУ за чітке формулювання типових для всіх незалежних ЗМІ країни обставин, в яких їм доводиться працювати  і зумовлених цим потреб).  

Нам потрібна ваша підтримка –  ПІДТРИМАЙТЕ BUKNEWS???????? благодійним внеском. 

 
 
1