Проблему з дефіцитом нафтопродуктів на Буковині обіцяють вирішити за тиждень, але пальне подорожчає (+коментар Юлії Гришиної)
Чому виник дефіцит пального в області та про можливі терміни вирішення критичної ситуації - у матеріалі Медіа агентства АСС.
Впродовж останнього тижня у Чернівецькій області - критична ситуація з пальним. Про це кореспондентові Медіа агентства АСС розповіла очільниця Головного управління Держпродспоживслужби у Чернівецькій області Аліна Гаєвська.
Брак пального на Буковині виник через проблеми з постачанням, пояснює Аліна Гаєвська. На АЗС Буковини відсутнє дизельне паливо. Велика кількість АЗС у Чернівецькій області припинили реалізацію нафтопродуктів. Інші ж ввели обмеження - 10-20 літрів пального на один автомобіль. В першу чергу АЗС обслуговують автомобілі критичної інфраструктури.
Наприклад, ОККО та WOG, одні з найбільших в Україні мереж АЗС, в умовах дефіциту пального на ринку заявили про тимчасове обмеження його продажу до 10 л за наявності картки лояльності PRIDE або програми. При цьому скасовується обмеження відпустки у каністрі.
На заправках діють обмеження щодо видачі пального по картках і талонах:
PULLS 95: по паливних картках і талонах до 10 л;
А-92, А-95: по паливних картках і талонах до 20 л;
ДП: по паливних картках і талонах до 200 л;
PULLS Diesel: з додатком Fishka від 10л**, без додатку Fishka- 5л (для великогабаритного транспорту з додатком Fishka- 40л); по паливних картках і талонах до 200 л;
ГАЗ: без обмежень.
Для критичної інфраструктури за наявності бензини – до 30 л; ДП, PULLS Diesel – 50 л по всіх формах оплати.
Вартість пального на одній із мереж заправок грн/л:
PULLS 95: 37,95
А-92 – 36
А-95: 36,05
ДП: 40,66
PULLS Diesel: 42,69
ГАЗ: 30,99
Які наразі ціни на пальне встановили АЗС Буковини
Вартість 1 літра 95 бензину в області коливається в межах 36-38 гривень. За літр дизпалива - в межах 40-42 гривень. Фахівці Держпродспоживслужби контролюють ціни на пальне, наразі вони відповідають нормам, встановленим Міністерством економіки.
Про можливе вирішення ситуації Очільниця ГУ Держпродспоживслужби Аліна Гаєвська розповіла, що проблема з дефіцитом нафтопродуктів в області вирішиться за 7 днів. Оператори ринку планують завезти пальне із країн Західної Європи. Проте, варто зазначити, що за таких умов відбудеться подорожчання нафтопродуктів. Усе - через важку та специфічну логістику, пояснила Аліна Гаєвська.
З метою запобігання дефіциту палива Кабінет міністрів України підвищив торгову надбавку на бензин та дизельне паливо.
Про це повідомив представник Кабміну у Верховній Раді Тарас Мельничук.
Граничний рівень торговельної надбавки на середню вартість 1 літра
дизпалива зріс з 5 до 7 гривень з урахуванням ПДВ (на 40%),
бензину з 4,55 до 6,50 гривень з урахуванням ПДВ (на 42,8%).
Середні ціни по Україні станом на 29.04.2022 становили: на бензин А-95 34,77 грн, бензин А-92 - 34,01 грн, дизельне паливо - 39,24. грн. З урахуванням граничних надбавок, вартість бензину А-35 не повинна перевищувати 41,27 грн, бензину А-92 - 40,51 грн, дизпалива - 46,24 грн.
Джерело: https://acc.cv.ua/ та https://chas.cv.ua/
КОМЕНТАР НАРОДНОЇ ДЕПУТАТКИ УКРАЇНИ ЮЛІЇ ГРИШИНОЇ:
Такий прогноз озвучив "Фокусу" гендиректор і засновник Prime Group Дмитро Льоушкін.
"Україна не випускає. Причин мільйон - у когось немає екологічного сертифіката, комусь оформлюють закордонні паспорти на загальних засадах по кілька місяців. Усю цю бюрократію подолати у найкоротші терміни неможливо. На це піде 2-3 місяці, не менше", - каже Льоушкін.
Ситуація, яка спостерігається нині, прогнозує він, продовжиться найближчими місяцами.
"У кращому випадку клієнти купуватимуть паливо на заправках по 5 літрів", - застерігає учасник ринку.
Також Льоушкін вкотре розкритикував держрегулювання цін на пальне.
"Сьогодні реальна ціна на оптовому ринку - 48,5 грн/л. На заправках ціна могла б становити 50-55 грн/л. Але таку ціну не можна ставити. Тому на стелах будуть нулі. По 42 грн/л ніхто не продаватиме паливо, такої ціни немає", - констатує експерт.
За його словами, попри обіцянку Мінекономіки, що дефіцит вдасться побороти за сім днів, ніхто з уряду не проводить консультації з учасниками ринку, про спрощення бюрократичних процедур теж не йдеться.
Експерт з енергетичних питань Геннадій Рябцев називає дві причини дефіциту: повне руйнування логістики в основних постачальників та зруйновану систему виробництва палива. В Україні зруйнували понад 20 нафтобаз та заблоковані морські порти, припинене постачання через північний і східний кордони.
"Зараз АЗС запровадили штучні обмеження на продаж, щоб зросла ціна. Таким чином, покривають втрати через руйнування нафтобаз", — говорить Рябцев.
За його словами, через проблеми з постачанням палива, уряд зменшив ПДВ з 20% до 7% та скасував акцизний податок на паливо. Втім трейдери поставили ультиматум — підняти їхній гарантований заробіток на 40%. Допоки цей ультиматум не буде виконаний урядом, трейдери обмежили обсяги продажу на АЗС.
Уряд видав постанову, яка дозволяє постачальникам заробляти більше. Тепер потрібно очікувати, аби трейдери виконали свою обіцянку й почали продавати паливо у потрібному обсязі. Така система поступок діятиме, поки уряд не налаштує власну систему покриття потреб паливом, каже Рябцев.
Нам потрібна ваша підтримка – ПІДТРИМАЙТЕ BUKNEWS



