Проблему з дефіцитом нафтопродуктів на Буковині обіцяють вирішити за тиждень, але пальне подорожчає (+коментар Юлії Гришиної)

Проблему з дефіцитом нафтопродуктів на Буковині обіцяють вирішити за тиждень, але пальне подорожчає (+коментар Юлії Гришиної)

02.05.2022, 18:59

Чому виник дефіцит пального в області та про можливі терміни вирішення критичної ситуації - у матеріалі Медіа агентства АСС.

Впродовж останнього тижня у Чернівецькій області - критична ситуація з пальним. Про це кореспондентові Медіа агентства АСС розповіла очільниця Головного управління Держпродспоживслужби у Чернівецькій області Аліна Гаєвська.

Брак пального на Буковині виник через проблеми з постачанням, пояснює Аліна Гаєвська. На АЗС Буковини відсутнє дизельне паливо. Велика кількість АЗС у Чернівецькій області припинили реалізацію нафтопродуктів. Інші ж ввели обмеження - 10-20 літрів пального на один автомобіль. В першу чергу АЗС обслуговують автомобілі критичної інфраструктури.

Наприклад, ОККО та WOG, одні з найбільших в Україні мереж АЗС, в умовах дефіциту пального на ринку заявили про тимчасове обмеження його продажу до 10 л за наявності картки лояльності PRIDE або програми. При цьому скасовується обмеження відпустки у каністрі. 

На заправках діють обмеження щодо видачі пального по картках і талонах:

PULLS 95: по паливних картках і талонах до 10 л;

А-92, А-95: по паливних картках і талонах до 20 л;

ДП: по паливних картках і талонах до 200 л;

PULLS Diesel: з додатком Fishka від 10л**, без додатку Fishka- 5л (для великогабаритного транспорту з додатком Fishka- 40л); по паливних картках і талонах до 200 л;

ГАЗ: без обмежень.

Для критичної інфраструктури за наявності бензини – до 30 л; ДП, PULLS Diesel – 50 л по всіх формах оплати.

Вартість пального на одній із мереж заправок грн/л:

PULLS 95: 37,95

А-92 – 36

А-95: 36,05

ДП: 40,66

PULLS Diesel: 42,69

ГАЗ: 30,99

Які наразі ціни на пальне встановили АЗС Буковини

Вартість 1 літра 95 бензину в області коливається в межах 36-38 гривень. За літр дизпалива - в межах 40-42 гривень. Фахівці Держпродспоживслужби контролюють ціни на пальне, наразі вони відповідають нормам, встановленим Міністерством економіки.

Про можливе вирішення ситуації Очільниця ГУ Держпродспоживслужби Аліна Гаєвська розповіла, що проблема з дефіцитом нафтопродуктів в області вирішиться за 7 днів. Оператори ринку планують завезти пальне із країн Західної Європи.  Проте, варто зазначити, що за таких умов відбудеться подорожчання нафтопродуктів. Усе - через важку та специфічну логістику, пояснила Аліна Гаєвська.

З метою запобігання дефіциту палива Кабінет міністрів України підвищив торгову надбавку на бензин та дизельне паливо.

Про це повідомив представник Кабміну у Верховній Раді Тарас Мельничук.

Граничний рівень торговельної надбавки на середню вартість 1 літра

дизпалива зріс з 5 до 7 гривень з урахуванням ПДВ (на 40%),

бензину з 4,55 до 6,50 гривень з урахуванням ПДВ (на 42,8%).

Середні ціни по Україні станом на 29.04.2022 становили: на бензин А-95 34,77 грн, бензин А-92 - 34,01 грн, дизельне паливо - 39,24. грн. З урахуванням граничних надбавок, вартість бензину А-35 не повинна перевищувати 41,27 грн, бензину А-92 - 40,51 грн, дизпалива - 46,24 грн.

Джерело: https://acc.cv.ua/ та https://chas.cv.ua/

КОМЕНТАР НАРОДНОЇ ДЕПУТАТКИ УКРАЇНИ ЮЛІЇ ГРИШИНОЇ

??Про дефіцит пального! Так, я теж його відчуваю. Від початку повномасштабної війни я провела вже десятки, якщо не сотні, годин у дорозі машиною. Постійні відрядження по Україні та за кордоном, зустрічі, робота з гуманітаркою. Зараз заправитися на АЗС дійсно стало складніше.
 
З чим це пов’язано? Цілеспрямоване знищення росією наших нафтобаз та інших об?єктів інфраструктури, які забезпечували постачання пального. Зупинка роботи Кременчуцького нафтопереробного заводу, який був суттєвим внутрішнім джерелом пального, від ракетного удару 24 квітня.
 
?Ситуація має стабілізуватися вже протягом тижня-двох. Зараз перебудовують логістику так, щоб завозити якнайбільше пального з ЄС. Враховуючи, що Європа буде єдиним постачальником — на жаль, нам треба бути готовими до здорожчання певних видів пального. Проте воно буде, і ажіотаж на заправках спаде. ????? 
 
Та все одно пальне зараз краще використовувати економно — лише за реальної необхідності. Якщо є змога користуватися громадським транспортом, обирайте його.
 
Дефіцит нафтопродуктів в Україні триватиме найближчі два-три місяці, стільки часу потрібно нафтотрейдерам, щоб виконати всі бюрократичні вимоги та налагодити ритмічні постачання бензовозами.

Такий прогноз озвучив "Фокусу" гендиректор і засновник Prime Group Дмитро Льоушкін.
 
За його словами, зараз в Україні стоять порожніми близько 500 бочок бензовозів, які можуть купити та привезти ресурс.

"Україна не випускає. Причин мільйон - у когось немає екологічного сертифіката, комусь оформлюють закордонні паспорти на загальних засадах по кілька місяців. Усю цю бюрократію подолати у найкоротші терміни неможливо. На це піде 2-3 місяці, не менше", - каже Льоушкін.

Ситуація, яка спостерігається нині, прогнозує він, продовжиться найближчими місяцами.

"У кращому випадку клієнти купуватимуть паливо на заправках по 5 літрів", - застерігає учасник ринку.

Також Льоушкін вкотре розкритикував держрегулювання цін на пальне.

"Сьогодні реальна ціна на оптовому ринку - 48,5 грн/л. На заправках ціна могла б становити 50-55 грн/л. Але таку ціну не можна ставити. Тому на стелах будуть нулі. По 42 грн/л ніхто не продаватиме паливо, такої ціни немає", - констатує експерт.

За його словами, попри обіцянку Мінекономіки, що дефіцит вдасться побороти за сім днів, ніхто з уряду не проводить консультації з учасниками ринку, про спрощення бюрократичних процедур теж не йдеться.
 
Чому виник різкий дефіцит палива

Експерт з енергетичних питань Геннадій Рябцев називає дві причини дефіциту: повне руйнування логістики в основних постачальників та зруйновану систему виробництва палива. В Україні зруйнували понад 20 нафтобаз та заблоковані морські порти, припинене постачання через північний і східний кордони.

"Зараз АЗС запровадили штучні обмеження на продаж, щоб зросла ціна. Таким чином, покривають втрати через руйнування нафтобаз", — говорить Рябцев.

За його словами, через проблеми з постачанням палива, уряд зменшив ПДВ з 20% до 7% та скасував акцизний податок на паливо. Втім трейдери поставили ультиматум — підняти їхній гарантований заробіток на 40%. Допоки цей ультиматум не буде виконаний урядом, трейдери обмежили обсяги продажу на АЗС.

Уряд видав постанову, яка дозволяє постачальникам заробляти більше. Тепер потрібно очікувати, аби трейдери виконали свою обіцянку й почали продавати паливо у потрібному обсязі. Така система поступок діятиме, поки уряд не налаштує власну систему покриття потреб паливом, каже Рябцев.


Нам потрібна ваша підтримка –  ПІДТРИМАЙТЕ BUKNEWS???????? благодійним внеском.   
1