BukNews спровокував голову Чернівецької обласної ради на дискусію про рух потяга Чернівці-Одеса через територію Молдови

BukNews спровокував голову Чернівецької обласної ради на дискусію про рух потяга Чернівці-Одеса через територію Молдови

24.03.2015, 20:26

24.03.2015 12:53

До питання про рух потяга Чернівці-Одеса через територію Молдови |  Транспорт та шляхи

 

На сайті BukNews оприлюднено «узагальнений коментар  фахівців», які «скептично оцінюють ініціативу пустити потяг Чернівці-Одеса через Молдову», вважаючи за «краще будувати власну обхідну залізницю»

Найперше слід зауважити, що ініціатори зміни маршруту потяга «Чернівці-Одеса» та його курсування через територію Молдови, зокрема, голова Чернівецької обласної ради Михайло Гайничеру, готові до дискусії з цього питання з фахівцями-залізничниками, які виступають не з анонімними коментарями, а відкрито представляють власні міркування та пропозиції.

Щодо будівництва власної обхідної залізниці, то у 2006-2007 роках відповідна ініціатива керівників Чернівецької області отримала підтримку Президента держави та Уряду, але далі погодження справа не пішла. Сьогодні будівництво такої залізниці обійдеться нашій державі близько 2 млрд. гривень. Виділення таких коштів за нинішніх умов є нереальним. Окрім того, з огляду на перспективу входження України та Молдови в ЄС, транспортні мережі двох країн увійдуть до єдиної залізничної мережі Євросоюзу, де будь-які плани будівництва об`їзних магістралей взагалі недоречні. Тому сьогодні постає питання пошуку оптимальних рішень існуючих на часі проблем.

Із запуском потяга «Чернівці-Київ» через територію Молдови мешканці Новоселицького, Кельменецького та Хотинського районів Чернівецької області отримали додаткову можливість сполучення зі столицею України та центральними областями без заїзду в Чернівці. Відповідно, потяг «Чернівці-Одеса» через територію Молдови дозволить з`єднати Сокирянський район та Новодністровськ із центральними залізничними магістралями.

Щодо тези про можливу незгоду Молдови на транзит через станцію Окниця та її завантаженість, то відповідно до Протоколу про внесення змін до Угоди між Урядом України і Урядом Республіки Молдова про діяльність залізничного транспорту, підписаного у листопаді 2013 року Міністром інфраструктури України та Міністром транспорту і дорожньої інфраструктури Молдови, дві країни зобов`язуються надавати свої залізничні мережі для руху потягів іншої сторони, які транзитом проходять через територію країн, без прикордонних та митних оглядів.

Разом з тим молдовська сторона отримує додаткові можливості для мешканців її північних районів для поїздок українським потягом з посадкою – висадкою на українських станціях Мамалига, Ларга, Сокиряни і Могилів-Подільський, скориставшись розташованими поблизу цих станцій пунктами спрощеного перетину кордону. Пропозиція саме такого слідування потягів з Буковини через Молдову була презентована і обговорювалась ще у 2012 році на Залізничному Саміті у Кишиневі.

Щодо розібраних колій між станціями Бесарабяска і Арциз в Одеській області, то до Мінінфраструктури і Укрзалізниці двома обласними радами внесені різні варіанти маршрутів слідування потяга Чернівці – Одеса через Молдову і уповноважені державні структури визначать оптимальний шлях.

1