Фахівці скептично оцінюють ініціативу Гайничеру пустити потяг Чернівці-Одеса через Молдову: краще будувати власну обхідну залізницю
Голова обласної ради Михайло Гайничеру звернувся до Міністра інфраструктури України Андрія Пивоварського та в.о. генерального директора Державної адміністрації залізничного транспорту Максима Бланка щодо зміни маршруту потяга «Чернівці-Одеса» та забезпечення його руху через територію Молдови. Про це повідомляє прес-служба обласної ради.
Голова Чернівецької облради наголошує, що у зв`язку із обмеженим транспортним сполученням між західними і південними регіонами та скороченням можливостей для відпочинку для їх мешканців на території України постає нагальна потреба у забезпеченні швидких та зручних пасажирських перевезень між Чернівецькою та Одеською областями, зокрема, для відпочинку на чорноморському узбережжі та у Карпатах. Сьогодні потяг «Чернівці – Одеса» перебуває в дорозі майже 18 годин.
Михайло Гайничеру запропонував, відповідно до міжурядової Угоди між Україною та Молдовою, вирішити з молдовською стороною питання про рух потяга з Чернівців до Одеси і у зворотному напрямку транзитом без зупинок та контрольних перевірок через територію Молдови. З огляду на те, що проходження маршруту через територію Придністров`я неможливе, голова Чернівецької облради пропонує розглянути два можливі маршрути: через Окницю – Велчинець – Могилів-Подільський – Бар – Жмеринку – Вапнярку до Одеси (цей шлях майже на 300 км коротший, ніж той, яким рухається потяг сьогодні) або Белць – Кишинеу – Каушень – Бесарабяска – Арциз – Бєлгород-Дністровський – Одеса.
Узагальнений коментар залізничників щодо цієї ініціативи:
Щодо пропозиції залізниці змінити маршрут потягів № 135/136 Одеса - Чернівці. Це питання легко би вирішив обвід навколо молдовської території, про що неодноразово йшлося у попередні роки. Та почалась війна і транзит № 117/118 Чернівці-Київ-Чернівці дав хоч якусь користь за рахунок збільшення вагонів потягу та скорочення часу в дорозі. Хоча це ще не межа. Реально можна ще на півгодини скоротити.
Тепер про те, що пропонує Михало Гайничеру: транзит ще одного потяга через Молдову. Маршрутами - один на Окницю, Могилів-Подільський, Жмеринку і далі на Одесу. Тобто до 33 км танзиту добавиться ще 50 кілометрів (із 160-го по 2010 км). Ціна виросте в декілька разів.
До того ж Молдова навряд чи згодиться на транзт через Окницю, де в неї в непарній горловині сконцентрована вся робота. Кишинівські поїзди там змінюють напрямок руху та локомотиви, а тут ще ми підрулимо зі своїм транзитом. І дільниця Окниця - Могилів-Подільський завантажена поїздами Молдови, яка не буду брати на себе відповідальність за вимушені зупинки для схрещення. Через Липкани два роздільні пункти, тут простіше, а далі в них фактор затримки зростає через роздільні пункти Гирбово, Наславча, Вережани, Велчинець.
Другий варіант, що пропонує пан Гайничеру, це із Окниці на Бельци, Кишинів і щоб обійти Придністров'я він пропонує продовження маршруту через станцію Бесарабяска на Білгород-Дністровський. Але ж ділянка Бесарабяска - Арциз розібрана в середині 90-х. Молдовська сторона виходила із пропозицією до нашої сторони про відновлення ділянки та наші не пішли на відновлення.
Доказ, що розібрана ділянка Бесарабяска - Березіне http://wikimapia.org/#lang=uk&lat=46.266291&lon=29.074974&z=13&m=b.
А Гайничеру, сюди наш потяг планує пропустити.
Тото елементарне незнання ситуації консультантів самого голови Чернівецької обласної ради.
А варіант із транзитом через Молдову по маршруту потягів № 117/118 Чернівці - Київ можливий. Вигода очевидна із розкладу. 118 Чернівці 19.55, Хмельницький 2.35 в дорозі 6.40. В зворотньому напрямку 0.49 та в Чернівці 7.10 в дорозі 6.21. Поїзди 135/136 Чернівці 15.45 Хм 1.38 в дорозі 9 г 53 хв і зворотньому Хмельницький 23.36 Чернівці 8.55 час 9 г 31 хв.
Скінчилась б скоріше війна, збудували обвідну та не заставляли б поїзди блукати маршрутами по карті. І ще момент: при можливому пропуску через Кишинів, хто буде возити і скільки візьме Молдова за транзит по її території. Ажде там вже не Могилів-Подільський варіант 33+50+ 83 км.
В доказ написаногоhttp://www.parovoz.com/newgallery/?ID=501374&LNG=RU. Тепловоз ТЧ-13 Чернівці розвернувся по станції Окниця (Молдова). Тепловоз прямує вже розверненим по напрямку із Могилів-Подільського, а колія, що підходить вже на стрілку під тепловозом з'єднувальна Бельцьського напрямку. Тобто саме це місце є свого роду "гарячою" точкою станції. Окрім того, що наведено на фото, тут проводиться виїзд та заїзд в депо Локомотивів, що передбачені на трьох пар Кишинівських потягів.
Це місце на супутниковому фото http://wikimapia.org/#lang=uk&lat=48.405375&lon=27.487600&z=16&m=b.
http://wikimapia.org/#lang=uk&lat=48.405375&lon=27.487600&z=16&m=b.
Тобто простий елементарний прикид дає інформацію про малу ймовірність Молдовської сторони пропустити транзитом потяг з України. Станція Окниця приблизно на півгодини повинна припинити все пересування рухомого складу - адже потяги повинні пройти на ходу без прикордонно-митних оглядів. А потяг наш парний та непарний, тобто годину на добу станція Окниця повинна бути не в роботі, щоб пропустити наші потяги. Гадаю відповідь вичерпна.