Фахівці скептично оцінюють ініціативу Гайничеру пустити потяг Чернівці-Одеса через Молдову: краще будувати власну обхідну залізницю

Фахівці скептично оцінюють ініціативу Гайничеру пустити потяг Чернівці-Одеса через Молдову: краще будувати власну обхідну залізницю

16.03.2015, 22:08

Голова обласної ради Михайло Гайничеру звернувся до Міністра інфраструктури України Андрія Пивоварського та в.о. генерального директора Державної адміністрації залізничного транспорту Максима Бланка щодо зміни маршруту потяга «Чернівці-Одеса» та забезпечення його руху через територію Молдови. Про це повідомляє прес-служба обласної ради.

Голова Чернівецької облради наголошує, що у зв`язку із обмеженим транспортним сполученням між західними і південними регіонами та скороченням можливостей для відпочинку для їх мешканців на території України постає нагальна потреба у забезпеченні швидких та зручних пасажирських перевезень між Чернівецькою та Одеською областями, зокрема, для відпочинку на чорноморському узбережжі та у Карпатах. Сьогодні потяг «Чернівці – Одеса» перебуває в дорозі майже 18 годин.  

Михайло Гайничеру запропонував, відповідно до міжурядової Угоди між Україною та Молдовою, вирішити з молдовською стороною питання про рух потяга з Чернівців до Одеси і у зворотному напрямку транзитом без зупинок та контрольних перевірок через територію Молдови. З огляду на те, що проходження маршруту через територію Придністров`я неможливе, голова Чернівецької облради пропонує розглянути два можливі маршрути: через Окницю – Велчинець – Могилів-Подільський – Бар – Жмеринку – Вапнярку до Одеси (цей шлях майже на 300 км коротший, ніж той, яким рухається потяг сьогодні) або Белць – Кишинеу – Каушень – Бесарабяска – Арциз – Бєлгород-Дністровський – Одеса.  

Узагальнений коментар залізничників щодо цієї ініціативи

Щодо пропозиції залізниці змінити маршрут потягів № 135/136 Одеса - Чернівці. Це питання легко би вирішив обвід навколо молдовської території, про що неодноразово йшлося у попередні роки.  Та почалась війна і транзит № 117/118 Чернівці-Київ-Чернівці дав хоч якусь користь за рахунок збільшення вагонів потягу та скорочення часу в дорозі. Хоча це ще не межа. Реально можна ще на півгодини скоротити.

Тепер про те, що пропонує Михало Гайничеру: транзит ще одного потяга через Молдову. Маршрутами - один на Окницю, Могилів-Подільський, Жмеринку і далі на Одесу. Тобто до 33 км танзиту добавиться ще 50 кілометрів (із 160-го по 2010 км). Ціна виросте в декілька разів.

До того ж Молдова навряд чи згодиться на транзт через Окницю, де в неї в непарній горловині сконцентрована вся робота. Кишинівські поїзди там змінюють напрямок руху та локомотиви, а тут ще ми підрулимо зі своїм транзитом. І дільниця Окниця - Могилів-Подільський завантажена поїздами Молдови, яка не буду брати на себе відповідальність за вимушені зупинки для схрещення. Через Липкани два роздільні пункти, тут простіше, а далі в них фактор затримки зростає через роздільні пункти Гирбово, Наславча, Вережани, Велчинець.

Другий варіант, що пропонує пан Гайничеру, це із Окниці на Бельци, Кишинів і щоб обійти Придністров'я він пропонує продовження маршруту через станцію Бесарабяска на Білгород-Дністровський. Але ж ділянка Бесарабяска - Арциз розібрана в середині 90-х. Молдовська сторона виходила із пропозицією до нашої сторони про відновлення ділянки та наші не пішли на відновлення.

Доказ, що розібрана ділянка Бесарабяска - Березіне http://wikimapia.org/#lang=uk&lat=46.266291&lon=29.074974&z=13&m=b.

 А Гайничеру, сюди наш потяг планує пропустити.

Тото елементарне незнання ситуації консультантів самого голови Чернівецької обласної ради.

А варіант із транзитом через Молдову по маршруту потягів № 117/118 Чернівці - Київ можливий. Вигода очевидна із розкладу. 118 Чернівці 19.55, Хмельницький 2.35 в дорозі 6.40. В зворотньому напрямку 0.49 та в Чернівці 7.10 в дорозі 6.21. Поїзди 135/136 Чернівці  15.45 Хм 1.38 в дорозі  9 г 53 хв і зворотньому Хмельницький 23.36 Чернівці 8.55 час 9 г 31 хв.

Скінчилась б скоріше війна, збудували обвідну та не заставляли б поїзди блукати маршрутами по карті. І ще момент: при можливому пропуску через Кишинів, хто буде возити і скільки візьме Молдова за транзит по її території. Ажде там вже не Могилів-Подільський варіант 33+50+ 83 км.

В доказ написаногоhttp://www.parovoz.com/newgallery/?ID=501374&LNG=RU. Тепловоз ТЧ-13 Чернівці розвернувся по станції Окниця (Молдова). Тепловоз прямує вже розверненим  по напрямку із Могилів-Подільського, а колія, що підходить вже на стрілку під тепловозом з'єднувальна Бельцьського напрямку. Тобто саме це місце є свого роду "гарячою" точкою станції. Окрім того, що наведено на фото, тут проводиться виїзд та заїзд в депо Локомотивів, що передбачені на трьох пар Кишинівських потягів.

 

Це місце на супутниковому фото http://wikimapia.org/#lang=uk&lat=48.405375&lon=27.487600&z=16&m=b. 

http://wikimapia.org/#lang=uk&lat=48.405375&lon=27.487600&z=16&m=b.

Тобто простий елементарний прикид дає інформацію про малу ймовірність Молдовської сторони пропустити транзитом потяг з України. Станція Окниця приблизно на півгодини повинна припинити все пересування рухомого складу - адже потяги повинні пройти на ходу без прикордонно-митних оглядів. А потяг наш парний та непарний, тобто годину на добу станція Окниця повинна бути не в роботі, щоб пропустити наші потяги. Гадаю відповідь вичерпна.

1