Медалі vs особливі відзнаки за вивчення окремих предметів: директорка чернівецького ліцею пропонує відмовитися від пережитку радянщини (+коментар BukNews)

Медалі vs особливі відзнаки за вивчення окремих предметів: директорка чернівецького ліцею пропонує відмовитися від пережитку радянщини (+коментар BukNews)

19.04.2023, 11:15

Випускникам шкіл варто вручати не медалі, а особливі відзнаки за вивчення окремих предметів, які вони змогли опанувати найкраще.

Таку ідею запропонувала на своїй фб-сторінці директорка ліцею №5 "Оріяна" в Чернівцях Галина Абрам'юк.

На думку директорки, не кожна дитина має однакові здібності до того чи іншого предмета. А медалі - це пережиток радянщини.

"Незабаром - завершення навчального року. Як гадаєте, чи варто подумати освітянській спільноті над тим, аби відмовитися від медалей? Не всі, хто пише вірші і досконало знає мови, може обчислювати інтеграли.

Можливо, доречніше було б запровадити для випускників особливу відзнаку за вивчення окремого предмету - як моральну преференцію, адже ніяких бонусів при вступі до вишу медаль не дає. Хочеться позбуватися всього, що пов'язує нас із совком. А медалі, як і "білі фартушки " - відгомін совкового минулого", - запропонувала Галина Абрам'юк.

Більшість коментаторів у під дописом підтримали ідею:

"Тільки "за"! Кожна дитина талановита! Неможливо охопити все!"

"Дуже мудра і слушна ідея! Всі діти талановиті, але кожен - у своїй галузі. І потім хтось стає геніальним програмістом, якому важко давалася в школі мова і література, а хтось - письменником, який списував алгебру, геометрію і фізику. Варто відзначати індивідуально, а не рівняти всіх під одне. Та й усього бездоганно знати неможливо - це ж факт"

"Давно пора позбутися цього радянського рудименту ! Всі ж розуміють, що є заслужена медаль і медаль типу, "бо так треба" ! Учителеві найважче ставити високу оцінку учневі за " бо так треба", насамперед соромно перед іншими дітьми, які все добре розуміють!"

"Звичайно,медалі -це залишок авторитарної школи
", - пишуть у коментарях.

Втім, дехто вважає, що все ж відзнака за успіхи має бути.

"Думаю, що єдина комплексна відзнака ДЕРЖАВНОГО зразка за найкращі успіхи має бути! Медаль, значок чи статуетка ( як варіант "Найкращому випускнику"), - можна обговорити, розробити проєкт, обговорити.
Ця відзнака для кожної дитини, людини є вагомим стимулом у житті. Це на все життя, незалежно, чи дає вона пільги при вступі, чи не дає. Ідея відзначення за успіхи з окремих предметів дуже хороша, підтримую!
" - висловилася начальниця управління Державної служби якості освіти у Чернівецькій області Оксана Палійчук.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Жоден з-понад півтисячі буковинських медалістів не набрав 200 балів за результатами ЗНО бодай з одного предмета, - джерело

КОМЕНТАР BUKNEWS:

Правильно поставлене питання. Тільки проблема тут не у пережитках радянщини, бо медалі і в царській московії давали. Згадайте "дєдушку" Ульянова. Обґрунтування про їх відміну має містити не ідеологічне пояснення, а бути суто практичним. І таким, з якого почнеться велике очищення вітчизняної освіти від фальші, імітації  і брехні, якими вона переповнена. Не медалі як такі, а саме це є її справжньою бідою, яка не дає Україні стати на один рівень з іншими розвинутими країнами. При нинішній кількості і змісті навчальних предметів тільки генії можуть справді їх осягнути усі без винятку і претендувати на медаль. І більшість критично мислячих людей чудово знають, що таких серед медалістів практично немає. Є талановиті діти, які добре засвоюють якийсь один-два предмета, але яких, із незрозумілих для того ж західного світу міркувань престижу, чомусь, починають "тягнути" на медаль. Десь, очевидно, це стимулює снобізм батьків, десь риси особистої вдачі дітей, десь інерція шкільної системи освіти. І таким обраним дітям тоді раптом починають натягувати, дарувати оцінки з інших предметів, бо це потенційні медалісти. Знищуючи тим самим стимули у них самих та інших дітей в принципі вчитися. Я вже не кажу про моральну шкоду, яку їм самим і їхнім однокласникам завдає цей урок лицемірства та брехні, який вони засвоюють з самого дитинства. Бо висновок із такого підходу може бути один - усього в цьому житті можна досягнути не важкою працею, за реальні заслуги, а шахрайством та якимись випадковими причинами. І тут витоки нашого тотального відставання в науці, відсутності в України власних Нобеліантів тощо. Для того, щоб не відставати, отримувати міжнародні нагороди, за незначними винятками, українці змушені їхати до цивілізованих країн. Де попри теж неідеальні умови проблема освітньої і наукової доброчесності не стоїть так гостро, як у нас. Ось над чим мав би сушити голову новий міністр освіти, ось що засвідчить його менеджерський талант, а не чергове переставляння ліжок у системі. І спроба розібартися з фальшивим золотом може стати тим першим поштовхом, який виведе усю систему з коми. Хоча особисто я у такий сценарій розвитку подій не вірю. Надто глибоко хвороба вразила систему, надто багато незацікавлених щось радикально змінювати.


Раніше Галина Абрам'юк запропонувала відмовитись від радянського правила, щоб учні, вітаючись із вчителями на початку уроків, піднімалися з-за парт.

Джерело:  molbuk.ua

 



Нам потрібна ваша підтримка –  ПІДТРИМАЙТЕ BUKNEWS???????? благодійним внеском. 

1