Знято ще одну бюрократичну перепону для вчасного початку ремонту доріг у 2020-му році

Знято ще одну бюрократичну перепону для вчасного початку ремонту доріг у 2020-му році

07.02.2020, 10:50

Скасована умова про обов’язкове отримання дозволу від ДАБі для капітального ремонту доріг.

Кабінет Міністрів України прийняв постанову “Про реалізацію експериментального проекту щодо проведення капітального ремонту автомобільних доріг загального користування”. Нею знімається вимога для підрядників щодо обов’язкового отримання дозволу на початок виконання робіт від Державної архітектурно-будівельної інспекції (ДАБІ).

«Завдяки рішенню Уряду підрядник зможе розпочинати дорожні роботи одразу після перемоги у тендері й укладення договору. Разом із вчасним початком державних закупівель на 2020 рік - це має забезпечити реалізацію планів Укравтодору на 2020 рік», – зазначив Голова Укравтодору Олександр Кубраков.

Постанова враховує специфіку дорожньої галузі та вирішує проблему застосування до процедури набуття права на капітальний ремонт доріг таких же вимог, як і до інших об’єктів класу наслідків СС2 чи СС3. У такий спосіб відкривається можливість для формування балансу як державних, так і бізнес-інтересів.

Щоб взяти участь у експерименті, підрядникам потрібно забезпечити дві умови:

  • належна якість будівельних робіт здійснюється інженером-консультантом;
  • будівельні роботи на період будівництва та гарантійного строку якості робіт мають бути застраховані.

Також зазначимо, що участь у експерименті є добровільною, тому можливість проходити процедуру отримання дозволу у ДАБІ залишається.

З 5 лютого у системі державних закупівель ProZorro почали публікуватися основні тендери на об’єкти ремонтно-будівельних робіт відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.01.2020 № 36 «Деякі питання дорожнього господарства».

Для забезпечення рівних умов участі у закупівлях Укравтодором були розроблені Методичні рекомендації, які забезпечують підготовку типової тендерної документації з урахуванням видів робіт, їх обсягів та складності.

«Типова тендерна документація мінімізує корупційні ризики та попереджає зрив будівельного сезону. За нашими підрахунками в 2019 році 4 компанії надали 720 скарг до Антимонопольного комітету, з них близько 300 були розглянуті. Саме через відсутність типової тендерної документації такий «тендерний спам» був можливий. У цьому році очікуємо зменшення кількості скарг та збільшення добросовісних учасників у тендерах. Бізнес має конкурувати ціною та якістю, а не прихильністю державних структур», – наголосив Голова Укравтодору Олександр Кубраков.

Оголошені закупівлі орієнтовані на виконання базового сценарію Укравтодору, який передбачає ремонтно-будівельні роботи на 1,3 тис. км доріг державного значення. Їх фінансування надходить з Державного дорожнього фонду, який в 2020 році має 31,5 млрд грн на ремонтно-будівельні роботи та близько 5,6 млрд грн на утримання доріг.

Підтвердження кожного наступного джерела фінансування (20 млрд грн під державні гарантії) та додаткове фінансування (35 млрд грн) відкриватиме можливість прийняття нових постанов Уряду та починати закупівлі, які будуть спрямовані на оновлення більше 6 тис. км доріг державного та місцевого значення.

1