Злітно-посадкову смугу чернівецького аеропорту можуть передати в державну власність?

Злітно-посадкову смугу чернівецького аеропорту можуть передати в державну власність?

31.03.2014, 00:17

Друкопис програми „Суть речей” на радіо Станція 103.2 ФМ від 27 березня. Запрошений гість: секретар Чернівецької міської ради Ярослав Кушнірик.

Ведуча: Оксана Денисюк.

Ведуча: щодо аеропорту, як не крутіть, але це комунальне підприємство теж має приносити гроші, натомість воно збиткове – 1 мільйон 600 тисяч боргу. Що робити? Залучати спонсорів, шукати інвесторів?

Ярослав Кушнірик: аеропорт, дійсно, мусить працювати та приносити гроші, але він може приносити гроші тільки тоді, коли літають літаки. У нас ситуація така, що літаків немає, тільки поодинокі чартери і, відповідно, росте заборгованість по заробітній платі. Є, у всякому випадку була, програма підтримки аеропортів. На жаль, Чернівці не увійшли у цю програму, була надана допомога багатьом аеропортам на сході України і досить суттєва допомога. Тоді пропонувався варіант, щоб місцеві аеропорти віддали в державну власність злітно-посадкову смугу, щоб вони її відремонтували і щоб можна було приймати літаки, а лишили собі аеровокзал. На жаль, Чернівці у цій програмі участі не приймали і ми так нічого не отримали. Зараз ситуація така, що нам вкрай потрібні кошти, при тому значні. Для того, щоб все зробити треба порядка 25 мільйонів, а щоб зробити мінімум – це 10 мільйонів, з яких 6 мільйонів треба вкласти на те, щоб на 6 метрів зробити з двох сторін злітно-посадкову смугу і 4 мільйони на те, щоб розрахуватись за злітно-сигнальну систему, яка вже змонтована, яка враховуючи, що за неї не розрахувались – її не підключають. Там виконано 90% робіт, але допоки гроші не будуть заплачені, то, відповідно, ніяких рухів не буде. Ми будемо звертатись до нашого депутата у ВРУ Миколи Федорука, до міністра інфраструктури, до прем’єр-міністра з тим, щоб ми увійшли в цю програму державної підтримки і щоб ми отримали кошти і щоб літаки почали літати. Якщо не зробити полосу, не зробити світло-сигнальну систему, відповідно, літати буде нікому.

Ведуча: у нас були рейси на Київ, але надзвичайно дорогі, відповідно вони і попитом не користувались. Чи немає побоювань, що така сама ситуація повториться, коли продовжать злітно-посадкову смугу, коли буде нова світло-сигнальна система?

Ярослав Кушнірик: питання досить слушне. Ви згадали про ціну, наприклад, один час квиток Чернівці-Київ коштував 1800 гривень, а квиток Барселона-Київ 900 гривень. І це за рахунок дешевих компаній, але щоб зрозуміти що таке дешеві компанії – там немає серйозних обідів і там є економія по багажу, але це не означає, що там літають старі літаки. Там нові боїнги 737, там еірбаси 320, просто вони за рахунок того, що тримають низьку ціну, вони практично повністю заповнені і в них немає збитків від того, що люди не літають. І за рахунок такої ціни вони досить привабливі, а в Україну їх просто не пускали, єдину компанію, яку пустили – це WIZZAIR, яка з Жулян здійснювала ряд рейсів – і все. А на внутрішній авіа простір їх просто не пускали. І тому ви правильно задаєте питання – все має бути вирішено в комплексі, має бути державна допомога підтримки аеропортів, щоб зробити злітно-посадкові смуги і систему безпеки і має бути відкритий простір і ми маємо увійти в цю програму «Відкрите небо» для того, щоб ці компанії зайшли до нас і, відповідно, тоді стане вигідно літати. У мене однокурсник, який живе за кордоном, не може зрозуміти чому з Риму в Чернівці він прилетіти може, а з Чернівців до Києва – ні. Це дійсно анекдотична ситуація, яку важко комусь пояснити.

Інформаційний партнер програми „Суть речей” на радіо Станція 103.2 ФМ www.buknews.com.ua

1