З’єднати Чернівці з Харковом, Ужгородом, Миколаєвом і не тільки

З’єднати Чернівці з Харковом, Ужгородом, Миколаєвом і не тільки

17.02.2021, 16:14

 Ініціативна група "Потяг на Чернівці" представила сьогодні свої пропозиції щодо покращення залізничного сполучення міста.

"Зараз із Чернівців їздять потяги лише у напрямну Львова, Києва та Одеси. Навіть із найбільшими обласними центрами країни пряме сполучення - відсутнє, що вкрай зменшує туристичний потенціал міста, мобільність студентів та підприємців. Карантинне закриття кордонів - вдалий час для розвитку внутрішнього туризму. Однак він можливий лише за умови швидкого та зручного залізничного сполучення. Натомість, з 1 лютого 2021 року Укрзалізниця скорочує кількість потягів сполученням «Чернівці-Київ»,тепер він курсує лише тричі на тиждень" - сказав один із ініціаторів зустрічі Артем Жук. 

Аби вирішити проблему залізничного сполучення у Чернівцях кілька місяців тому була утворена ініціативна група "Потяг на Чернівці", до якої увійшли:

  • Артем Жук — громадський активіст, депутат Чернівецької районної ради;

  • Богдан Старик — координатор напрямку "Безпечні вулиці" ГО "Буковинська агенція регіонального розвитку";

  • Віктор Гарвона — співзасновник "Громадського контролю Укрзалізниці";

  • Олександр Рудоманов — співзасновник ініціативи "Потяг на Маріуполь" ексменеджер УЗ з покращення обслуговування пасажирів;

  • Христина Морозова, громадська діячка, співзасновниця ініціативи "Потяг на Маріуполь".

Сьогодні активісти представили свої пропозиції щодо покращення сполучення. Серед них:

  1. Продовжити курсування групи вагонів потягу Миколаїв - Рахів від станції Івано-Франківськ до станції Чернівці. Це з'єднає Буковину з Кривим Рогом, Миколаєвом та Херсоном, спростить подорожуючим дорогу до курортів Чорного моря.

  2. Продовжити маршрут потягу Івано-Франківськ - Костянтинівна до Чернівців та змінити його графік, аби пасажири прибували до Києва не посеред ночі.

  3. Змінити маршрут потяга Ковель - Чернівці, аби він проходив через станцію Рівне. А також на станції Львів додавати кілька безпересадкових вагонів Ужгород - Чернівці.

  4. Продовжити маршрут поїзда Львів - Новоолексіївка зі станції Чернівці для сполучення Буковини з Дніпром, Запоріжжям та курортами Азовського моря.

"Ми розуміємо, що впровадження нових потягів є доволі складним та коштовним процесом для Укрзалізниці. Зараз існує великий брак рухомого складу, якість вагонів з ножним роком погіршується, капітальні ремонти відбуваються не так швидко, як би хотілось. А закупівля нових відбувається в мізерній кількості. Саме тому першочергово пропонуємо саме продовжити напрями з Івано-Франківська та Львова до Чернівців. Це дозволить швидше покращити сполучення з нашим містом", пояснив Богдан Старик.

Також серед пропозицій - відновити приміські пасажирські сполучення в Чернівцях до рівня докарантинного приміського руху, продовжити маршрут потяга Львів-Чернівці до Перемишля (після відновлення міжнародного сполучення ) та повернутись до проекту побудови залізничної колії до Кам'янця-Подільського в обхід території Молдови. Останнє дозволить скоротити час в дорозі для пасажирів, а у разі електрифікації - до Чернівців можна буде запустити потяги категорій Інтерсіті та Інтерсіті +.

Ініціативна група надішле пропозиції до Укрзалізниці. Але також просить чернівчан долучитись:

"Аби Укрзалізниця дослухалась до наших ідей, потрібно, аби на її адресу надійшло якомога більше особистих звернень від жителів Чернівців із підтримкою пропозицій. Тож, ми просимо чернівчан, які теж хочуть забезпечити місто нормальним залізничним сполученням, підтримати нас - ми готуємо шаблони, в які вам необхідно буде вписати лише свої дані та відправити на адресу Укрзалізниці. Чим більше буде таких звернень, тим більше ймовірності, що нас почують і Чернівці нарешті перестануть бути інфраструктурним островом", зазначив Богдан Старик.

Шаблони та короткі інструкції будуть опубліковані в найближчі дні на сторінці "Потяг на Чернівці" в Facebook - https://www.facebook.com/traintochernivtsi

Водночас, як вважає народний депутат України Верховної Ради України попереднього скликання Максим Бурбак, «Відміна щоденного поїзду “Чернівці-Київ” це лише один з елементів транспортної ізоляції нашої області, – наголосив політик. – Продовжується також пагубна практика закриття вантажних станцій у райцентрах і селах Буковини. Коли я був нардепом, до мене зверталися із Заставнівського району, зокрема. І ми тоді відстояли необхідність вантажної залізничної станції у Заставні. Бо закриття таких станцій одразу тягне за собою закриття бізнесу – логістично це збільшує затрати, тому возити зерно, будівельні матеріали на далекі станції – втрачається комерційний сенс».

Прикро, що народні депутати від Чернівецької області усунулися від вирішення цього питання. Протокольна зустріч з міністром інфраструктури це не вирішення питання, – вважає М.Бурбак.

«Який зиск був від цієї зустрічі, окрім того, що ви зробили фоточку для Фейсбуку? – зазначив політик. – Міністрам заборонено втручатися в господарську діяльність будь-якого підприємства, навіть якщо воно відноситься до сфери діяльності міністерства. Такі рішення приймаються керівництвом Укрзалізниці і міністр до того точно не має ніякого стосунку.

Але Укрзалізниця також не благодійна організація – і нещодавно вони заявили, що зроблять все, щоб пасажирські перевезення перестали бути збитковими».

Зважаючи на це, на думку нардепа, обласна влада має вже зараз передбачити в бюджеті цього і наступного року – як вона буде компенсовувати АТ «Укрзалізниця» збитки і від маршруту «Чернівці-Київ», і від приміського залізничного сполучення.

1