'Я особисто розірвав контракт!': Бурбак заперечує, що Україна досі купує вагони і локомотиви в Росії

"Я особисто розірвав контракт!": Бурбак заперечує, що Україна досі купує вагони і локомотиви в Росії

04.10.2018, 10:01

 Верховна Рада України ратифікувала Фінансову угоду, підписану у Брюселі 19 грудня 2016 року з Європейським інвестиційним банком щодо модернізації української залізниці. Ратифікація угоди дасть змогу реалізувати Проект модернізації української залізниці метою якого є електрифікація, модернізація систем сигналізації і зв’язку та колійний розвиток напрямку Долинська – Миколаїв – Колосівка, який пролягає територією Кіровоградської, Миколаївської та Одеської областей, що допоможе вирішити проблеми з пропуском вантажів у напрямку Миколаївських портів.

В ході реалізації проекту буде збудовано другу колію, електрифіковано залізничні напрями Знам’янка – Долинська – Миколаїв (обидві колії). А це дозволить підвищити дільничну швидкість руху поїздів на 20-25 відсотків, скоротити строк доставки вантажів, а також суттєво зменшити експлуатаційні витрати через значну економію дизельного палива, що у свою чергу поліпшить екологічну ситуацію в регіоні за рахунок зменшення шкідливих викидів в атмосферу. Також будуть збудовані нові пасажирські платформи та переїзди, споруджені дворівнені транспортні розв’язки (у тому числі автомобільний міст на перетині залізничної колії з автомобільною дорогою Н11 Дніпро – Миколаїв). Важливо, що переважну більшість робіт з будівництва та модернізації буде виконано саме українськими підрядниками.

- Мали дуже гаряче обговорення в залі: і по темі і не зовсім. Але не зміг уже змовчати, коли деякі депутати (колегами їх важко назвати) заявляють, що Україна досі купує вагони і локомотиви в Росії, - прокоментував хід обгооврення питання народний депутат України Максим Бурбак

 ДОВІДКОВО:

Парламентська ратифікація угоди щодо залучення 150 млн євро від #ЄІБна електрифікацію залізничного напрямку «Долинська - Миколаїв - Колосівка" - це величезна підтримка інфраструктури півдня України, виплекана 2016 року.

Невдовзі розпочнеться будівництво другої колії, модернізація систем сигналізації та зв'язку на напрямку, збільшення пропускної здатності напряму, а найголовніше - у нас створять сотні нових робочих місць, збільшиться підготовка кваліфікованих робітників, підуть інвестиції в туризм.

Зростання рівня перевезення вантажів Кіровоградською, Миколаївською, Одеською областями до південних портів, підвищення швидкості руху вантажних поїздів на 20-25% - це і поява сучасних швидкісних потягів типу Інтерсіті, а не отих жахливих аналогів. Тож південь вимагатиме швидкісні потяги, будівництво яких, як і сучасного залізничного вокзалу в Миколаєві, необхідно планувати негайно!

Також для реалізації проекту модернізації української залізниці у грудні 2017 року підписано ще одну фінансову угоду і з Європейським банком реконструкції і розвитку, яким буде залучено ще один транш в сумі 150 млн. євро. 

У свою чергу Кабінет Міністрів України 31 січня 2018 року за поданням Міністерства інфраструктури України прийняв розпорядження № 47, яким схвалено проект реконструкції дільниці залізничного транспорту Долинська – Миколаїв з підвищенням пропускної спроможності напряму Знам’янка – Долинська – Миколаїв.

Міністр інфраструктури України Володимир Омелян позитивно оцінив ратифікацію Верховною Радою України фінансової угоди з Європейським Інвестиційним Банком, яка передбачає залучення 150 млн. євро на модернізацію української залізниці.

Міністр інфраструктури України наголосив, що модернізація національної транспортної системи є спільним завданням Уряду і парламенту: «Я дякую Верховній Раді України за ратифікацію Угоди, яка дозволить Україні залучити іноземне фінансування для модернізації залізниці. На жаль, проблем на Укрзалізниці багато. Про це чесно говорив і говорю я, про це сьогодні заявляли народні депутати в сесійній залі. Незадовільна якість пасажирських перевезень, численні скарги бізнесу на зрив вантажних перевезень,  відсутність реформ – це все поступово перетворює Укрзалізницю на якір економіки, в той час як вона має бути її локомотивом. Угода з ЄІБ дає можливість реалізації великого інфраструктурного проекту на Укрзалізниці, який дозволить значно підвищити якість та швидкість вантажних перевезень».

Володимир Омелян також наголосив, що Міністерство інфраструктури реалізує політику із залучення іноземних інвестицій для модернізації інфраструктури, а Уряд і парламент надають свою підтримку: «Кабінет міністрів України і Верховна Рада підтримують реформу Укрзалізниці. Тепер завдання самої Укрзалізниці – ефективно використати цей інструментарій і вчасно та в повному обсязі реалізувати проект, що фінансується за підтримки європейських партнерів».

1