
УЗ планує запустити дизель-поїзд Львів-Тернопіль-Чернівці (ч/з Заліщики)-Коломия та електрифікувати залізницю до Чернівців
АТ «Укрзалізниця» запустить на маршрути ще два нові дизель-поїзди ДПКр-3 виробництва ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод». «Укрзалізниця» також планує поєднати швидкісними потягами усі обласні центри країни до 2024 року. Для цього компанія закупить потяги «Інтерсіті».
Один із маршрутів планують запустити до Чернівців, пише пресслужба Укрзалізниці.
Ще один дизель-поїзд, виготовлений на потужностях ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод», АТ «Укрзалізниця» отримає до кінця 2021 року та ще два — наступного року. Загальна вартість усіх п’яти дизель-поїздів становить 840,6 млн грн (з ПДВ), вартість одного – 168,1 млн грн (з ПДВ).
Міністр інфраструктури Олександр Кубраков зазначив, що всього для АТ «Укрзалізниця» заплановано замовити 20 дизель-поїздів ДПКр-3. Це будуть регіональні експреси, які можуть поїхати за напрямками Ізмаїл — Одеса, Харків — Краматорськ, Харків — Лозова, Харків — Попасна.
«Найближчим часом запустимо на маршрути ці два нові дизель-поїзди. Наразі розглядаємо такі варіанти маршрутів: Львів — Тернопіль — Чернівці — Коломия для пасажирів на заході країни та Попасна — Куп’янськ — Харків на сході, плюс Харків — Суми — Ворожба по окремим дням», — повідомив голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Камишін.
Нагадаємо, аналогічний дизель-поїзд ДПКр-3 № 807/808 «Прикарпатський експрес» вже працює на Львівській залізниці на напрямку Коломия — Ківерці (через Івано-Франківськ, Львів та Луцьк). Укрзалізниця отримала його в грудні 2019 року.
Ще 20 нових дизель-поїздів ДПКр-3, які будує Крюківський вагонобудівний завод (КВБЗ), планується передати Укрзалізниці протягом двох років.
Таке завдання поставив президент Володимир Зеленський, оглянувши новий поїзд, передає прес-служба Офісу глави держави.
Надати поїзди компанії планується в рамках оновлення рухомого складу за президентською програмою "Велике будівництво".
Поїзд ДПКр-3 складається з трьох вагонів, у яких є 69 сидінь першого класу та 101 сидіння другого класу. Вагони мають сучасний дизайн інтер’єру та екстер’єру, обладнані системами кондиціонування, резервного опалення та вакуумними вбиральнями. У поїзді передбачено безбар’єрний доступ для маломобільних груп та людей з інвалідністю. Конструктивна швидкість поїзда становить 140 км/год.
Поїзд відповідає усім українським та європейським стандартам, а отже його можна експортувати, розповіли представники Крюківського заводу.
Представники уряду також пообіцяли електрифікувати ділянки “Укрзалізниці” до Чернівців. Про це йшла мова на форумі “Велике будівництво: нова залізниця”, що відбувся 9 листопада.
Як сказав на ньому прем’єр-міністр України Денис Шмигаль, завдяки програмі “Велике будівництво” планується реалізувати проєкти з електрифікації залізничних маршрутів.
— Я переконаний, що завдяки роботі урядової команди та команди Міністерства інфраструктури вже наступного року побачимо зміни [в залізничній інфраструктурі], – підкреслив очільник уряду.
За словами міністра інфраструктури Олександра Кубракова, у планах до 2024 року електрифікувати щонайменше 500 км та розширити мережу швидкісного міжрегіонального сполучення “Інтерсіті+” до понад 10 областей. Зокрема, йдеться про Ужгород, Чернівці, Луцьк, Житомир, Чернігів, Суми, Кропивницький, Маріуполь, Миколаїв і Херсон.
— Скоро поєднаємо швидкісною залізницею Київ та Черкаси, — додав він.
Серед пріоритетних проєктів з електрифікації на 2022 рік: Долинська – Миколаїв – Колосівка, Ворожба – Суми, Житомир – Новоград-Волинський.
Заплановані продовження проєктів електрифікації (зокрема, на ділянках від Черкас до Гребінки та від станції ім. Тараса Шевченка до Помічної) дозволять налагодити пряме сполучення між Києвом та 5-6 обласними центрами — зокрема, Харковом, Полтавою, Черніговом, Сумами, Миколаєвом і Херсоном.
Нагадаємо, що досі в “Укрзалізниці” не обіцяли покращення залізничного сполучення з Києвом для чернівчан. Це пояснювали відсутністю швидкісної залізничної колії та електрифікації на відповідних ділянках.
Колишній міністр інфраструктури України Володимир Омелян дав оцінку можливості прокладання залізничної колії з Чернівців до Кам’янець-Подільського.
Про це Омелян повідомив у коментарі кореспонденту molbuk.ua.
"Проєкт однозначно потрібний, бо, на жаль, Чернівці досі не мають зручного залізничного сполучення з Києвом. А проїзд потягом із Буковини до столиці становить приблизно 12 годин. Тож, якщо ми говоримо про проєкт залізничного сполучення через Кам’янець-Подільський, то його цілком реально зробити. Та на це потрібно передбачити від 10 до 30 мільярдів гривень. Там складна історія: потрібно будувати новий міст через Дністер. Треба також будувати нову ділянку залізниці від Кам’янця до Чернівців, повністю електрифікувати ділянку залізниці до Києва. Тобто роботи потрібні будуть дуже серйозні...", – сказав екс-міністр.
"Але це треба, бо в разі реалізації цього проєкту могли би запустити "Хюндай" сполученням "Кам’янець-Подільський – Чернівці", яким можна було би дістатись зі столиці до Чернівців за якихось п’ять-шість годин. Звичайно, це було би супервигідно для пасажирів. Щоправда, цей проєкт не буде комерційно вигідний, зауважує Володимир Омелян. Прогнозувати величезний потік пасажирів за цим напрямком неможливо. Крім того, йдеться тут лише про пасажирські перевезення", – додав Володимир Омелян.
"Для того, щоб говорити, наскільки серйозно нинішня влада підходить до реалізації цього проєкту, потрібно спершу побачити техніко-економічне обгрунтування і сам проєкт. Його наразі немає. Але це треба починати, хоч тільки на проєктування може піти до року. Саме будівництво розтягнеться ще на кілька років", – зауважив колишній міністр.
Раніше повідомлялося, що президент України Володимир Зеленський висловив здивування через те, що буковинцям доводиться проїжджати транзитом потягами через частину Молдови, аби дістатися столиці України.
Тоді президенту порадили розпочати будівництво 34 кілометрів залізниці, яка би пролягла від Чернівців до Кам’янця-Подільського.
Тим часом Укрзалізниця замовила у Крюківського вагонобудівного заводу пасажирські вагони: 20 зі 100 замовлених вагонів мають бути поставлені до кінця 2021 року. Міністр інфраструктури Олександр Кубраков анонсував закупівлю ще щонайменше 500 вагонів у наступні два роки.
"Крім дизель-поїздів та пасажирських вагонів, завершується семирічна програма з оновлення парку вантажних вагонів, які збиратимуть, зокрема, на КВБЗ", - наголосили в ОП.
Нагадаємо, раніше Міністерство інфраструктури, Укрзалізниця та швейцарська компанія Stadler підписали Меморандум про співпрацю. За словами Президента Володимира Зеленського, це дозволить залучити на розвиток українського залізничного транспорту експортне фінансування у розмірі близько 500 млн євро.