Стратегічний план розвитку Чернівців до 2021 року команди Василя Гошовського з Чернівців визнаний одним з кращих
Стратегічний план розвитку Чернівців до 2021 року, визнаний експертами одним з кращих, розробила команда з Чернівців. Стратегію розвитку представили кандидат на посаду чернівецького міського голови Василь Гошовський, експерт з туристичних питань на Буковині Оксана Лелюк, директор ТОВ “Лангейт” у Чернівцях Мирослав Николайчук та голова ради голів ОСББ та ЖБК, ЖБТ, ТКЗ Першотравневого району м. Чернівці Володимир Середюк, які розробили її під час навчання у Школі мерів Києво-Могилянської бізнес-школи.
Розробники стратегії зазначають, - досвід розвинутих міст країн Європейського союзу показує, що розробка та виконання стратегії міста є обов’язковою умовою його розвитку в умовах постіндустріального суспільства, коли одні міста стрімко розвиваються, а інші стрімко деградують. В такій ситуації стає зрозуміло, що міста стали повноправними учасниками глобальної конкуренції за інвестиційні ресурси, нові технології і звичайно за мешканців.
При написанні стратегії автори врахували зміни до Конституції України у розділі децентралізації влади та збільшення прав і обов’язків органів місцевого самоврядування. Окрім того, вони проаналізували сильні та слабкі сторони міста та провели соціологічні опитування його мешканців, а при підготовці окремих розділів Стратегічного плану залучали місцевих фахівців з питань бізнеспланування, інвестування, загального та проектного менеджменту
Безсумнівною перевагою Чернівецького регіону автори вважають відсутність на його території заводів, які б могли забруднювати навколишнє середовище, що створює надзвичайно сприятливі умови для розвитку зеленого туризму та лікувально-рекреаційної сфери. Крім того, перевагою є і велика кількість освічених, кваліфікованих та трудолюбивих людей. Тому одним із головних завдань місцевої влади є формування умов для залучення інвесторів, що дозволить створити додаткову кількість робочих місць із достойним розміром заробітної плати та одержати конкурентну перевагу на ринку праці та капіталу.
На думку авторів Стратегії, ключовими рушіями бізнесу в Чернівцях є весільна індустрія, садівництво та овочівництво та сфера туристичних, медичних і рекреаційних послуг. Великий потенціал має деревообробна галузь, проте на сьогодні вона потребує повної реанімації.
Стратегічним планом розвитку міста Чернівці визначено такий план заходів щодо покращення умов проживання та використання земельних ресурсів:
- створити та запровадити систему роздільного збору переробки ТПВ;
- забезпечити виконання вимог Генерального плану міста Чернівців в частині озеленення території, створення нових та збереження існуючих ландшафтно-рекреаціних зон та озеленених територій;
- здійснювати охорону та контроль за раціональним і цільовим використанням земельнихресурсів;
- сприяти запровадженню та використанню екологічно – чистих джерел теплопостачання;
- здійснити заходи щодо приведення якості питної води до встановлених нормативів;
- покращити санітарні та екологічні умови функціонування об’єктів в центральній частині міста та створити умови для безпечної життєдіяльності населення;
- проводити комплексні природоохоронні заходи: будівництво та відновлення протипаводкових споруд, регулювання русел річок;
- забезпечити належне утримання та укріплення берегів та русел річок, водоймищ на території міста;
- вжити заходи щодо здійснення будівництва другої черги напірного каналізаційного колектора до міських очисних каналізаційних споруд, розташованих біля р. Прут у зоні можливого підтоплення повеневими та паводковими водами;
- сприяти будівництву локальних очисних споруд за співфінансуванням мешканців;
- провести повну інвентаризацію зелених насаджень з метою виявлення хворих та розробки Концепції озеленення Чернівців;
- здійснити оптимізацію структури, відповідальної за озеленення міста, ввести посаду головного ландшафтного дизайнера Чернівців;
- визначити загальну ландшафтну систему озеленення міста, породи та види дерев, інтродукцію та акліматизацію рослин, лісомеліорацію та закріплення схилів;
- завершити реконструкцію та будівництво об’єктів «Міжнародний аеропорт Чернівці», відкрити рейс из м. Києвом та іншими містами України та Європи;
- забезпечити доопрацювання та впровадження Комплексної схемио рганізації дорожнього руху в Чернівцях відповідно до Генерального плану міста;
- сприяти організації автобусного сполучення (трансфер) з Кам’янець-Подільським залізничним вокзалом з прив’язкою до розкладу руху відповідних потягів;
- здійснювати заходи з реконструкції, ремонту основних автомагістралей, що з’єднують Чернівці з іншими областями України та Румунією, а також будівництво центрального автовокзалу міста;
- здійснити заходи з реконструкції існуючих автобусних станцій приміського сполучення;
- здійснити заходи з будівництва в Чернівцях нового центрального автовокзалу та реконструкцію автовокзалу на вул. Головній;
- завершити будівництво об’їзної дороги, здійснити реконструкцію та капітальний ремонт доріг, тротуарів, міжбудинкових проїздів, облаштування велосипедних доріжок зі створенням відповідної інфраструктури;
- провести наукові дослідження з виявлення причин руйнування та погіршення технічного стану будинків і споруд центральної частини міста;
- вивести з аварійного стану будинків і споруд, інженерних мереж, забезпечити комплексне виконання консерваційних і реставраційних робіт;
- забезпечити умови для реставрації і регенерації центральної частини міста, визначити шляхи подальшого використання нерухомих об’єктів культурної спадщини;
- провести реконструкцію і спорудження у центральній частині міста об’єктів інженерної та транспортної інфраструктури, довести вплив транспортних засобів на будинки і споруди до нормативних показників, здійснити інші природоохоронні заходи;
- здійснити регенерацію кварталів застарілого житлового фонду в межах Центрального історичного ареалу та пристосування об’єктів культурної спадщини для туристичних потреб.
- запровадити систему стимулів для інвесторів та мешканців міста з фахового проведення ремонтно-реставраційних робіт в межах історичних ареалів.
Місто повинно мати своє обличчя, зокрема впізнаваний бренд бук (сукупність графічних стилів та кольорову гаму), відповідно до якого були б оформленні всі довідково-інформаційні матеріали, а також сувенірна продукція, вважають розробники Стратегії.
Зокрема, адресні таблички будинків в центральній частиніміста, вказівники туристичних маршрутів та визначних місць, графіки руху громадського транспорту повинні відповідати затвердженій методології. Потрібно розробити та промаркувати рекреаційні та природнично-пізнавальні маршрути.
В результаті місто одержить власний унікальний стиль, функціональнуі нформаційну систему із сучасним та динамічним веб-сайтом.
Василь Гошовський - №1 у виборчому бюлетені.
«Громадський рух «Народний контроль» - №15 до Чернівецької міської ради, №14 до Чернівецької обласної ради.



