Рік дистанційного навчання у школах: досвід України та Чехії — погляд з Чернівців

Рік дистанційного навчання у школах: досвід України та Чехії — погляд з Чернівців

23.04.2021, 08:50

Оксана ПАЛІЙЧУК, начальник управління Державної служби якості освіти у Чернівецькій області: Дистанційне навчання стало в надзвичайних умовах єдиним можливим способом не перервати освітній процес, забезпечувати системну взаємодію вчителя і учнів.

Воно стало викликом, але і своєрідним тренінгом усіх на дисциплінованість, мобільність, гнучкість, інформаційно-комунікативну компетентність як педагогів, так і учнів, і батьків.

Чи може дистанційне навчання конкурувати з очним за якістю організації освітнього процесу? Безумовно ні. Але і не можна недооцінювати його роль у кризових ситуаціях. 

З цього та інших питань 20 квітня 2021 року відбувся міжнародний онлайн-семінар «Дистанційне навчання у школах: досвід Чеської Республіки», організований Державною службою якості освіти України спільно з Асоціацією з міжнародних питань Чеської Республіки.

«Протягом року роботи в умовах карантинних обмежень діяльність українських шкіл зазнала кардинальних змін. У свою чергу Служба максимально сфокусувалася на тих завданнях, які сприятимуть забезпеченню якості освіти. Одне з них — українсько-чеський проєкт упровадження інформаційної системи для оцінювання шкіл та автоматичного збору даних про їх діяльність, щоб мати змогу охоплювати більшу кількість закладів освіти інституційними аудитами та надавати дієві рекомендації директорам, засновникам та Уряду», — зазначив Олександр ЯКИМЕНКО, перший заступник Голови Державної служби якості освіти України.

Ондржей АНДРИС, заступник головного шкільного інспектора Чеської Республіки, розповів про підходи, зміни та досвід чеських шкіл від початку пандемії COVID-19. Протягом року система освіти Чехії пристосувалася до умов дистанційного навчання — наразі 98% чеських шкіл проводять уроки онлайн. Близько 70% учителів забезпечені шкільною цифровою технікою для реалізації синхронного онлайн-навчання з дому. Для проведення уроків чеські вчителі використовують здебільшого комунікаційні платформи «Microsoft Teams» (53%) та «Google Meet» (39%), а найменше — «Zoom» (3%).

Чеські колеги презентували методичні рекомендації щодо повторного початку денного навчання та звикання учнів у школі. Цей документ призначений допомогти педагогічним колективам підготувати правила й план для адаптаційного періоду та освітнього процесу на початок 2021/2022 навчального року.

Захід відбувся в межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти в регіонах України», який реалізується Асоціацією з міжнародних питань у співпраці з Чеською шкільною інспекцією та Державною службою якості освіти України, за підтримки Чеської агенції розвитку.

1