"Ремонт мостів не вимірюється протяжністю в кілометрах": дорожники спростували, що Чернівцька область аутсайдер з ремонту автошляхів
Дороги у 2020 році: будівництво, ремонт та утримання. І чому не варто Буковину приписувати до аутсайдерів з ремонту автошляхів.
Це все роз'яснює в.о. начальника Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області Ярослав Майор
Ремонт автошляхів: де на Буковині працює дорожня техніка?
Відновлення доріг та будівництво мостів, те над чим зараз активно працюють у Чернівецькій області.
Де працює дорожня техніка:
с. Розтоки. Будівництво двох мостів та під’їздів до них на фінішній прямій. Мостові споруди вкриті верхнім шаром покриття, встановлені колесовідбійники, металеве перильне огородження, зроблені тротуари, запрацювала нова система освітлення, нанесена дорожня розмітка. Наразі підрядна організація проводить роботи з берегоукріплення.
Ремонтні роботи, що у с.Розтоки Путильського району, завершені.
Йдеться про ділянку дороги Р-62 Криворівня-Усть-Путила-Старі Кути-Вижниця-Сторожинець-Чернівці (км 25+900 - км 26+950 ), яку під час сильних дощів зруйнувала річка Черемош.
Підрядник зробив:
підпірну монолітну стінку із залізобетонних фундаментних блоків;
заасфальтував дорожнє покриття;
відновив бар’єрне огородження
Робочі працювали без вихідних, аби якнайшвидше відновити зруйновану ділянку дороги! І вже забезпечений безперешкодний проїзд автотранспорту!
с.Маршинці Новоселицький район. Будуємо міст, який з’єднає два райони. Наразі влаштовуємо підходи до мостової переправи.
«МАРШИНСЬКИЙ МІСТ» – ДОВГОБУД ІЗ 12-РІЧНОЮ ІСТОРІЄЮ
На автодорозі Т-26–06 /Н-03/ - Новоселиця — Герца — КПП «Дяківці» (км 9+510) активно ведуться роботи з будівництва мосту через р. Прут. йдеться про село Маршинці Новоселицького району.
Оскільки міст, який з'єднував Новоселицький і Герцаївський райони, зруйнував паводок 2008 року.
З того самого часу, транспортне сполучення між цими районами здійснюється через м. Чернівці. І протяжність такого об'їзду - 50 км.
Проєктом будівництва передбачено влаштування мостового переходу завдовжки 323,6 погонних метрів з комплексом берегоукріплювальних споруд і підходами до нього. Протяжність - 1,8 км.
Згідно із проектом буде:
вирито корито для влаштування основи підходів до мосту;
замінено гумусову суглинку з домішками будівельних та побутових відходів;
влаштовано тканий геотекстиль, а також шар піску, суміші, яка змішана з цементом С-5 та кілька шарів асфальтобетону.
встановлено бар’єрне та перильне огородження.
Металеві мостові конструкції вже замовлені.
Підрядна компанія змонтувала технологічний міст для пішого переходу. Наразі працює над облаштуванням під’їзних шляхів.
Крім того, ведуться підготовчі роботи, що необхідні для монтажу майбутнього мосту.
На об’єкті працює 25 робітників та 17 одиниць техніки:
3 екскаватори;
2 бульдозери;
2 навантажувача;
10 самоскидів.
Будівництво мосту через р. Прут йде згідно із погодженим графіком.
Роботи виконує підрядна організація «ПБС» на замовлення Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області.
с.Тереблече Глибоцький район. Завершуємо ремонтні роботи на ділянці, що біля КПП «Порубне». Це автодорога М-19 Доманове (на м.Брест)-Ковель-Чернівці-Тереблече (на м.Бухарест), яка сполучає Україну та Румунію. Зробили 4 смуги для автотранспорту, окремо підсилили праву смугу, призначену для відстою великовагового транспорту, встановили автобусні зупинки. Залишилось завершити монтаж бар’єрного огородження між смугами, нанести розмітку та встановити дорожні знаки.
Йдеться про ділянку км 536+918 — км 542+018 дороги М-19 Доманово (на м. Брест) – Ковель – Чернівці – Тереблече (на м.Бухарест). Це автошлях міжнародного значення, який сполучає Україну з Румунією через КПП «Порубне»
Роботи фінансуються з державного бюджету.
Що вже зроблено:
розширено та посилено праву смугу для руху, призначену для відстою великовагового транспорту;
підсилено основу дорожнього полотна методом холодного ресайклінгу;
зроблено 4 смуги для руху автотранспорту;
на лівій смузі проведено регенерацію основи методом холодного ресайклінгу, встановили геотекстильну сітку;
на смугах для руху встановили два шари асфальтобетону - нижній крупнозернистий і верхній ЩМА.
змонтувано нову систему освітлення;
встановили зупинки громадського транспорту;
зроблені тротуари;
нанесена дорожня розмітка.
Наразі підряник встановлює стовпчики під бар’єрне огородження між смугами.
Роботи виконує підрядна організація: ТОВ «ПБС».
с. Рингач Новоселицького району. (а/д - Н-03 Житомир-Чернівці). На цій ділянці укріплюємо дорожнє полотно. А саме, влаштовуємо дренажну систему, підсилюємо відкоси. Попереду - встановлення габіонних ящиків з бутового каменю.
- влаштовують дренажну систему по обидва боки автошляху;
- укріплюють відкоси.
Оскільки ця ділянка автошляху знаходиться на проблемних ґрунтах, на так званому «пливуні», підрядник встановив 127 буронабивних (ін’єкційних) паль. Усе для того, щоб підсилити дорожнє полотно.
Ремонт цієї ділянки дороги розбитий на декілька черг.
Наразі на об’єкті одночасно працюють 27 одиниць техніки:
5 екскаваторів;
1 каток;
2 бульдозери;
3 фронтальних навантажувачів;
13 самоскидів;
1 КамАЗ;
2 автобуси.
Служба автомобільних доріг у Чернівецькій області здійснює безперервний контроль за дотриманням технологічного процесу.
Підрядна організація - «Будмонтажсервіс 1»

Об’їзна Чернівців. Основні роботи на автошляху М-19 (Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече) вже завершені. Залишилось нанести розмітку.
Об’їзна Чернівців "зшита" якісною дорогою
Підрядник встелив 2 шар асфальтного покриття за технологією мультимак.
Це - лита бітумно-мінеральна суміш, яка готується і розподіляється спеціальною укладальною машиною.
Multimac – одна із найбільш ефективних технологій. Адже:
дозволяє подовжити термін експлуатації дорожнього покриття;
усуває колії;
ущільнює і покращує зовнішній вигляд дорожнього покриття.
І що важливо, верхній шар виконує захисну функцію, тож забезпечує достатню шорсткість покриття. Дорога не буде слизькою.
Вже найближчим часом підрядник нанесе розмітку.
Протяжність ремонтних робіт зі з’їздами – 4,71 км.
Підрядна організація – ТОВ «ШБУ -77».

с.Недобоївці Хотинський район. На відрізку (км 317+564 – км 323+911) дороги Н-03 Житомир – Чернівці завершили встановлювати бортовий камінь. Наразі підрядник влаштовує тротуари. Залишилось встелити верхній шар ЩМА на 1,3 км дороги.
с.Михальча Сторожинецький район. Р-62 Криворівня - Усть-Путила - Старі Кути - Вижниця - Сторожинець - Чернівці ( км 110+153). На цій ділянці автошляху встелили верхній шар асфальту та вже відкрили рух автотранспорту. Наразі тривають роботи з берегоукріплення.
Ліквідовуємо зсув дороги у с. Михальчі Сторожинецького району
Працюємо на ділянці автошляху Р-62 - км 110+153, де дорожнє полотно зсунулося після затяжних дощів
Замовник робіт - Служба автомобільних доріг у Чернівецькій області
Чернівецький відділ комплексного проектування ДП «Укрдіпродор» розробив проектно-кошторисну документацію на проведення аварійно-відновлювальних робіт.
Філія «Сторожинецький автодор» ДП «Чернівецький облавтодор» виконує роботи, аби зменшити динаміку зсувних процесів.
Наразі на об’єкті:
розчищують русло існуючого потічка від чагарників;
вивозять ґрунт, аби сформувати відкос земляного полотна;
підсилюють основу дорожнього одягу;
влаштовують систему водовідведення.
Наступний етап - відновлення дорожнього полотна відповідно до геометричних параметрів.
Крім того, у Чернівецькій області тривають роботи з поточного середнього ремонту автошляхів.
Цьогоріч у Чернівецькій області відремонтували 40 штучних споруд із 66 запланованих
202 штучних споруди протяжністю 5664,78 п.м наразі на балансі Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області. Йдеться про автошляхи державного значення.
90% штучних мостових споруд побудовані ще під час Радянського Союзу. Тож потребують капітального ремонту.
За останні 10 років на Буковині відновили міст, що у селі Атаки Хотинського району. Він з’єднує Чернівецьку та Хмельницьку області.
Також відремонтували мостовий перехід у селі Звенячин Заставнівського району. Він сполучає Тернопільщину з нашим краєм.
Безпека дорожнього руху: на автошляхах Буковини поновили 515 кілометрів розмітки
Дорожня розмітка є ключовою у правилах дорожнього руху. Щоб забезпечити порядок на автошляхах, ще на початку 20 століття почали використовувати дорожню розмітку. Це особливе маркування, яке інформує водія та пішоходів про порядок руху.
Служба автомобільних доріг у Чернівецькій області докладає максимум зусиль, аби покращити ситуацію з безпекою на дорогах.
На автошляхах загального користування державного значення області вже поновили 515 км ліній горизонтальної розмітки. Йдеться про :
М-19 – 41 км;
Н-03 – 32 км;
Н-10 – 52 км;
Р-62 – 89 км;
Р-63 – 110 км;
територіальні – 138 км.
До слова, цього річ Служба автомобільних доріг у Чернівецькі області планувала відновити розмітку на 420 кілометрах доріг. А поновили на 515. Тобто річний план перевиконали на 123%.
Щодо пішохідних переходів, то поновили 268.
Окрім цього, на автошляхах Буковини дорожники встановили та замінили на нові 918 дорожніх знаки та 150 сигнальних стовпчиків.
Усього за програмою Президента України #Великебудівництво впродовж 2020 року на Буковині відновлять 70 км доріг загального користування державного значення.



