Націоналісти вимагають звільнення Москаля за угорські прапори на Закарпатті. Голова ОДА відповідає, що дотримується законів

Націоналісти вимагають звільнення Москаля за угорські прапори на Закарпатті. Голова ОДА відповідає, що дотримується законів

20.11.2017, 11:33

В Києві відбулася прес-конференція командира «Легіону Свободи» Олега Куцина та заступника Голови ВО «Свобода» Юрія Сиротюка з приводу протидії угорським зазіханням на Закарпатті.

Під час заходу було озвучено низку вимог для відновлення суверенітету України та упередження втрати територіальної цілісності ще й на Закарпатті.

Серед іншого – вимога щодо припинення видачі угорських паспортів українським громадянам, реакції на вивішування прапорів чужоземних держав на українських адміністративних будівлях та звільнення Геннадія Москаля з посади голови Закарпатської облдержадміністрації.

Командир «Легіону Свободи», командир Окремої добровольчої чоти «Карпатська Січ» та мешканець Закарпаття Олег Куцин наголосив на тому, що істерію навколо «спалення» угорського прапора в Береговому було здійнято навмисне, аби відволікти увагу від вимог націоналістів:

«Щороку ми вшановуємо пам'ять організації «Карпатська Січ» та проводимо заходи в різних містах Закарпаття. Після вшанування пам'яті загиблих карпатських січовиків із цього міста ми пройшли маршем та пікетували консульство Угорщини. По тому бійці московсько-української війни зауважили прапор іноземної держави, який було спонтанно демонтовано та без жодної наруги передано працівникам поліції. Після цього заходи продовжилися.

Істерія, яку здійняли угорські та деякі закарпатські ЗМІ з навмисним перекручуванням фактів, блискавичним повідомленням про «спалення прапора» – це відволікання уваги спільноти від наших реальних вимог.

Заступник Голови Всеукраїнського об’єднання «Свобода» Юрій Сиротюк озвучив вимоги щодо відставки Геннадія Москаля з посади очільника Закарпатської ОДА: «Ми розцінюємо розміщення прапорів іноземних держав на будь-яких органах державної влади в Україні як елемент посягання на суверенітет і територіальну цілісність України, які згодом можуть перерости до відкритої експансії.

Як це було 2014 року в Криму і на Донбасі, де спочатку на органах державної влади з’явилися російській триколори, а згодом – російські танки і «Гради», повідомили у прес-службі Всеукраїнського об’єднання «Свобода». 

Голова Закарпатської обласної державної адміністрації зробив заяву стосовно поширеної в Україні теми - сепаратизму в краї. 

– Пояснюю окремим народним депутатам, які знову й знову піднімають питання про угорські прапори на Закарпатті, говорять відверті дурниці про «Закарпатську народну республіку» й закарпатський сепаратизм, – у нас немає ніякого сепаратизму, неможлива жодна «Закарпатська народна республіка», а угорська національна символіка, використовується у повній відповідності з українським законодавством, – заявляє голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль. – 

«Закарпатський сепаратизм» існує тільки в головах деяких київських політиків, які, по-перше, безграмотні в юридичному смислі й не знають законів, які приймає Верховна Рада, по-друге, прикривають гучними заявами власну бездіяльність (на Закарпатті через нестачу медичної та освітньої субвенцій до кінця року не вистачає майже 200 мільйонів гривень на зарплату бюджетникам), по-третє, переслідують партійні й шкурні, а не державні інтереси.

Справжній сепаратизм у тому, що в Україні досі чинний мовний закон Ківалова-Колесніченка, який став одним із чинників Революції Гідності з подальшою агресією Росії, втратою Криму й війною на Донбасі. А політиканство й шкурність інтересів полягає в тому, що коли особисто я роблю все можливе, щоб запобігти конфлікту на міжнаціональному ґрунті в Закарпатській області, представники «Народного Фронту», які вже неодноразово просили Адміністрацію Президента віддати Закарпаття «під їхнє крило», роблять у стінах Верховної Ради юридично безграмотні заяви й просять звернути увагу «на антиукраїнську діяльність губернатора Москаля». Ще раз нагадую цим персонажам – облдержадміністрація є виконавчою гілкою влади, яка виконує закони, прийняті Верховною Радою України. І якщо комусь із нардепів не подобається угорська чи інша національна символіка на Закарпатті, то треба не кричати про сепаратизм і «Закарпатську народну республіку», а внести зміни в закони України й денонсувати міждержавні договори, які дозволяють використовувати національну символіку в місцях компактного проживання національних меншин.

Надаємо ще раз конкретні статті з українських законів:

Ст.6 Закону України «Про національні меншини» гласить: «Держава гарантує всім національним меншинам права на національно-культурну автономію: користування і навчання рідною мовою чи вивчення рідної мови в державних навчальних закладах або через національні культурні товариства, розвиток національних культурних традицій, використання національної символіки, відзначення національних свят, сповідування своєї релігії…» 

Ст. 3 Декларації прав національностей України гласить: «Українська держава гарантує всім народам і національним групам право вільного користування рідними мовами в усіх сферах суспільного життя, включаючи освіту, виробництво, одержання і розповсюдження інформації. Верховна Рада України тлумачить статтю 3 Закону "Про мови в Українській РСР» таким чином, що в межах адміністративно-територіальних одиниць, де компактно проживає певна національність, може функціонувати її мова нарівні з державною мовою.

Ст.4 Декларації прав національностей України: «Усім громадянам України кожної національності гарантується право сповідувати свою релігію, використовувати свою національну символіку, відзначати свої національні свята, брати участь у традиційних обрядах своїх народів».

Ратифікована Україною Рамкова конвенція про захист національних меншин, ст.11:

«1. Сторони зобов'язуються визнавати за кожною особою, яка належить до національної меншини, право використовувати своє прізвище (по батькові) та ім'я мовою меншини, а також право на їхнє офіційне визнання, відповідно до умов, передбачених у їхніх правових системах.

2. Сторони зобов'язуються визнавати за кожною особою, яка належить до національної меншини, право публічно виставляти вивіски, написи та іншу інформацію приватного характеру мовою її національної меншини.

3. В місцевостях, де традиційно проживають особи, які належать до національної меншини, або де вони складають значну частину населення, Сторони намагаються, в рамках своїх правових систем, у тому числі, у разі необхідності, угод з іншими державами, і враховуючи їхнє конкретне становище, використовувати традиційні місцеві назви, назви вулиць та інші топографічні покажчики, призначені для загального користування, також і мовою відповідної меншини, якщо у цьому є достатня необхідність». 

1