Найбільші шанси на перемогу на ЄВРО-2012, на думку українців, мають збірні Іспанії та Німеччини, а також Англії та Італії

Найбільші шанси на перемогу на ЄВРО-2012, на думку українців, мають збірні Іспанії та Німеччини, а також Англії та Італії

11.06.2012, 16:40

Згідно з результатами дослідження Соціологічної групи «Рейтинг», ЄВРО-2012 викликає значний інтерес серед українців, практично кожен вболіватиме за національну збірну, незважаючи, що шанси її на перемогу оцінюють гірше, ніж Іспанії та Німеччини, які, на думку більшості, є фаворитами Чемпіонату.

Так, за розвитком подій на ЄВРО-2012 мають намір спостерігати половина дорослого населення України у віці понад 18 років. Зокрема, 31% мають намір слідкувати за більшістю матчів, починаючи з групових турнірів і до фіналу, 9% – за матчами плей-офф і фіналом, ще 9% – лише за фіналом.  Разом з тим, 46% зовсім не цікавляться Чемпіонатом, 5% – ще не визначились.

В силу об’єктивних причин, ЄВРО-2012 викликає значно більший інтерес в українців, ніж минулий Чемпіонат світу з футболу. Порівняно з дослідженням Соціологічної групи «Рейтинг», Мундіаль-2010 зацікавив менше 40% українців.

Найбільший інтерес ЄВРО-2012 викликає на Заході, Донбасі, Півночі та Сході. Найменший – в Центрі та на Півдні (ці території не приймають матчів Чемпіонату).

75% українських чоловіків та менше 30% жінок будуть слідкувати за перебігом Чемпіонату, при цьому 55% чоловіків  мають намір слідкувати за більшістю матчів, починаючи з групових турнірів і до фіналу. В 2010 році за матчами Чемпіонату світу слідкували майже дві третини чоловіків і майже кожна п’ята жінка. Таким чином найбільше зріс інтерес саме серед жінок.

Чим молодші респонденти, чим вищий у них рівень освіти та доходів, тим вищий у них інтерес до ЄВРО-2012. Серед користувачів інтернету вболівальників у 1,5 рази більше, ніж серед тих, хто інтернетом не користується.

Крім власне збірної України (92%), більшість вболіватимуть за збірні Росії (23%), Німеччини (15%), Англії (15%), Іспанії (15%) та Італії (12%). Також вболіватимуть за Францію (5%), Нідерланди (5%), Польщу (4%) та Португалію (4%).

Приємно констатувати, що своїх прибічників серед українців знайшла кожна збірна учасник ЄВРО-2012. Лише 3% респондентів, які слідкуватимуть за матчами Чемпіонату, чітко не визначились за кого вболівати.

За два роки українські вболівальники стали відчутно менше вболівати за Італію та Францію, на що, швидше за все, вплинув невдалий виступ цих команд  на  минулому Чемпіонаті світу. Разом з тим, продовжують активно вболівати за Німеччину, Англію та Іспанію – їх підтримують найактивніші прихильники футболу (ті, які слідуватимуть за всіма матчами Чемпіонату), переважно це чоловіки середнього віку, які добре розбираються у футболі.

Ватро нагадати, що збірні України та Росії не брали участі у фінальній частині минулого Чемпіонату світу з футболу.

Національну збірну найбільше підтримують на Заході, Донбасі, Півночі та в Центрі країни. Найменше – на Півдні.

За Росію вболіватимуть майже 40% на Сході, Півдні та Донбасі, вдвічі менше – в Центрі та лише 3% - на Заході. Німеччину та Іспанію більше підтримують на Півдні та Сході, Францію – на Сході, Англію – в Центрі.

Найбільші шанси на перемогу на ЄВРО-2012, на думку опитаних, мають збірні Іспанії (29%) та Німеччини (26%), а також Англії (23%) та Італії (16%).

Разом з тим, українці вірять в успіх також і національної збірної! Майже чверть опитаних вважають, що збірна України має шанси на перемогу.

Значно менше українці вірять у перемогу на Чемпіонаті Нідерландів (7%), Франції (7%), Португалії (5%) та Росії (4%).

У шанси решти команд вірять не більше 1%. Ще чверть не змогли оцінити шанси команд-учасниць.

Досвідчені вболівальники ставлять на Іспанію (32%), Німеччину (29%) та Англію (28%).  На їх перемогу очікують чоловіки, які мають намір слідкувати за всіма матчами ЄВРО-2012.

А от українські жінки ставлять на збірну України, яка, на їх думку, має найбільше шансів на Чемпіонаті. Так само як і в перемогу збірної Росії вірять більше жінки.

У шанси Італії, Португалії однаково вірять як чоловіки, так і жінки.

Аудиторія дослідження: населення України віком від 18 років і старші 

Вибіркова сукупність: 2000 респондентів

Метод дослідження: особисте формалізоване інтерв’ю згідно з опитувальником (face to face)

Помилка репрезентативності дослідження (з ймовірністю 0,95): для значень близьких до 50% похибка становить не більше 2,2%, для значень близьких до 30% - не більше 2%, для значень близьких до 10% - не більше 1,3%, для значень близьких до 5% - не більше 1%

Терміни проведення дослідження: 5 – 14 травня 2012 р.

Розподіл областей: 

Захід: Волинська, Закарпатська, Івано-Франківська, Львівська, Рівненська, Тернопільська, Чернівецька

Центр: Вінницька, Кіровоградська, Полтавська, Хмельницька, Черкаська

Північ: м. Київ, Київська, Житомирська, Сумська, Чернігівська

Південь: АР Крим, Одеська, Херсонська, Миколаївська, м. Севастополь

Схід: Дніпропетровська, Запорізька, Харківська

Донбас: Донецька, Луганська

Джерело фото: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=121340014670973&set=a.112128302258811.14595.100003849266148&type=1&theater 

1