На Буковині анонсували запровадження модернізованих пенсійних посвідчень, які одночасно будуть платіжними банківськими картками
Керівник пенсійної служби Буковини розповів журналістам про основні завдання Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного Фонду України
У приміщенні Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області відбулася прес-конференція начальника Головного управління Михайла Романіва на тему: «Стратегія модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року».
Михайло Васильович розповів про мету та основні завдання Стратегії. Зазначив, що документ визначає чіткі кроки щодо підвищення ефективності роботи Фонду по всіх напрямках діяльності. Зокрема, це стосується якості обслуговування громадян, вдосконалення управління фінансовими ресурсами Фонду, впровадження сучасних інформаційних технологій, скорочення адміністративних видатків, підвищення прозорості та відкритості у роботі органів Фонду.
Зауважив, що форми роботи пенсійної служби краю з кожним роком розширюються і удосконалюються. Головне управління Фонду в області часто є першим у виконанні планів, освоєнні нових напрямків у роботі, експериментів, нових методик. Наголосив на тому, що деякі аспекти Стратегії вже впроваджені в Головному управлінні й успішно функціонують.
До прикладу – всі органи пенсійної служби в Чернівецькій області в числі перших у системі Пенсійного фонду України почали працювати за принципом «єдиного вікна», так як цього вимагають стандарти обслуговування осіб, що звертаються до органів Фонду. При офісах «єдиних вікон» функціонують телефонні «гарячі лінії», надаються послуги із консультування через Скайп-зв’язок, яке набуває все більшої популярності серед буковинців. Також впровадили технологію індивідуально-масового електронного інформування громадян з питань пенсійного забезпечення за допомогою SMS-повідомлень.
– З відкриттям сучасних модернізованих офісів обслуговування помітно зросла якість надання послуг. Скорочення термінів розгляду звернень, спочатку зменшення, а сьогодні й ліквідація черг в управліннях, покращення культури обслуговування відвідувачів та забезпечення комфортності отримання одержувачами послуг, підвищення рівня поінформованості людей про порядок, способи та умови отримання послуг – свідчення позитивного результату використання нових стандартів обслуговування громадян, – розповів Михайло Романів.
Важливе місце у виконанні поставлених перед пенсійною службою завдань займає питання належного розподілу функціонального навантаження на структурні підрозділи. Тому з метою оптимізації та централізації окремих функцій, цьогоріч відбулося об’єднання 2 територіальних управлінь Фонду в області та реорганізовано управління Пенсійного фонду України в Чернівцях шляхом злиття з Головним управлінням. Таким чином Головне управління в Чернівецькій області перейшло на нову організаційно-штатну модель – перейняло на себе функції територіального управління, тобто первинної ланки. І якщо бути відвертим, в результаті цього зросло навантаження на керівний склад Головного управління. Проте, це не знизило результативності роботи органів Фонду в області, а навпаки сприяє ефективності прийняття управлінських рішень та підвищенню якості в цілому.
Перевагами такого впровадження є ефективний розподіл повноважень і сфер відповідальності. Особливо це стосується переходу на централізоване фінансування пенсійних виплат через банки та пошту, що в свою чергу призвело до скорочення звітності, економії коштів на розрахунково-касове обслуговування та доставку виплатних відомостей, скорочення часу на зарахування коштів на рахунки пенсіонерів, посилення контролю за своєчасним зарахуванням і рухом коштів.
Також Михайло Романів повідомив, що вже сьогодні зроблені також інші кроки щодо реалізації завдань, визначених Стратегією. Зокрема, протягом поточного року в усіх територіальних управліннях Фонду в Чернівецькій області перейшли на роботу у системі централізованого призначення і виплати пенсій, впроваджуються електронні пенсійні справи.
– Сьогодні ми прагнемо до того, щоб пенсійні справи мали саме електронний вигляд. Більше того, планується запровадження модернізованих пенсійних посвідчень, які одночасно є й платіжними банківськими картками. Завдяки такому посвідченню можна легко ідентифікувати особу, у ньому міститиметься повна інформація про пенсійні виплати, пільги, на які має право пенсіонер, про участь у різних соціальних та адресних програмах тощо. Як відомо, такі електронні документи вже почали виготовляти для вимушених переселенців, – повідомив Михайло Романів.
Також одне із основних завдань Стратегії – вдосконалення системи управління фінансовими ресурсами Пенсійного фонду та легалізація зайнятості. Для цього планується створити єдину обов’язкову для роботодавців і працівників електронну централізовану систему реєстрації та обліку трудових відносин (своєрідні електронні трудові книжки), а також систему моніторингу індивідуальних персоніфікованих даних застрахованих осіб про сплату внесків до Пенсійного фонду. Передбачається використання цих даних для виявлення ознак тіньової зайнятості та інформування громадян про їхні набуті пенсійні права, стаж і заробіток.
Також наголосив журналістам, що фронт-офіси з обслуговування громадян (віддалені робочі місця працівників Фонду) зможуть функціонувати не тільки за місцем знаходження управління Фонду, але й в центрах територіальних громад, якщо громади виявлять таке бажання і створять відповідні умови.
Під кінець зустрічі М.Романів іще раз наголосив, що Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області, йдучи шляхом модернізації пенсійної системи, продовжує роботу зі скорочення заборгованості, працює над оптимізацією адміністративних видатків, над оптимізацією організаційної структури та чисельності працівників, створенням єдиної системи, яка буде прозорою не лише зсередини, а й зовні. Запевнив, що нововведення у роботі Фонду жодним чином не впливатимуть на виплату пенсій. Тому пенсіонери, як і завжди, отримуватимуть її вчасно та в повному обсязі.
Прес-служба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області



