'Місто, чиї фрагменти розкидані, наче пошматоване тіло на загальний огляд...', - поезія чернівчанки Марини Горбатюк

"Місто, чиї фрагменти розкидані, наче пошматоване тіло на загальний огляд...", - поезія чернівчанки Марини Горбатюк

28.03.2022, 22:46
Місто, чиї фрагменти розкидані, наче пошматоване тіло на загальний огляд,
дивиться глибоко впалими очима
дітей, які вже ніколи не зможуть побачити сонце.
Пси, чия залізна щелепа вчепилася в серце невизнано-Східної Європи,
перегризли горлянку мовчання і вирвали жмутки загублених нервів,
прикритих покірним терпінням "менших"
старших.
А люди –
люди того міста моєї країни і люди інших міст моєї країни –
тінями приходять у мареннях, благаючи про тишу, якої в тилу надто багато.
Стало надто багато, відколи світ розділився на "тил" і "смерть"
від миру
залишається чорне провалля – миру.
Від примусу до любові:
вибиті зуби, пошматоване обличчя,
роз'ятрене лоно допотопної риби,
що надто довго слугувало сховищем-оберегом своїх ненароджених дітей, а тепер, щойно вони народилися – потрапили в чан, де бомби, вдаряючись, видають на поверхню трупи.
Земля всіяна таким глухим болем, що слова скоро стануть зовсім німими,
остаточно загубляться в лабіринтах пам'яті про те, що колись було інакше.
А нині так –
лише пустка і страх
помирати довго.
В муках.
Слухаєш це, і помираєш теж.
Помираєш, бо вмієш, виявляється, любити.
Бо мусиш розплачуватись за кожну смерть
собою.
Бо сказано нам: "Освятіть ножі".
День тридцятий.
Багряно-холодний.
Чи довго ми спали, що прокинулись в окрадено-злими своїй?
Чи світ, передбачивши смерті мільйонів,
заліз у печеру дивитися шоу з екзотичних країн, де люди – як люди, але за екраном.
А світ
стурбовано і переконливо готує статистику вбитих
по регіонах
все ще (і вічно) живої держави?
Відтак – десятків інших теплих держав,
Всередині відгниває лагідний космос.
І в'яне мак. Тривожний.
Тепер Семенко зі своїм "поезія вмерла" став майже другом
з єдиноможливим фіналом – якщо вже й совок під номером два,
або бійня під номером п'ять,
ти будеш мільйонним експонатом на рахунку чийогось старшого брата,
який постійно is watching you.
Або виб'єш скаженому звіру, що виліз з барлогу, пащу.
А потяг –
глухий і солоний –
продовжить свій рух
у зворотному напрямку
від того, що колись називалось чиїмось домом.
Містá моєї країни стікають кров'ю
і пахнуть фосфорним димом
миротворчого геноциду,
чи то озброєного примусу,
чи ще: братніх претензій на право
вільно вбивати рідних і однокровних, як кажуть, братів.
Вгризаються в тіло зуби
мудрого змія, чия справедливість –
сором'язливе загравання зі смертю.
Але
прийде такий час:
на розтерзаних нивах
знову ростимуть мирні хліби
із присмаком крові й заліза –
із тим, що чужинці лишили на пам'ять
про кончу потребу триматись
своєї землі.
На пам'ять про те, як ніжно
треба плекати сакральну свічку давніх письмен,
бо словом також можна убити.
Їх.
У собі.
1