Міністр інфраструктури підозрює, що попередня влада наживалась на дорожньому будівництві, а шляхи ремонтувала, збільшуючи борги по зарплаті дорожникам

Міністр інфраструктури підозрює, що попередня влада наживалась на дорожньому будівництві, а шляхи ремонтувала, збільшуючи борги по зарплаті дорожникам

11.08.2014, 16:00

До свого робочого плану міністр інфраструктури Максим Бурбак, якй перебуває сьогодні у Чернівцях, вніс - об'їзну дорогу по вулиці Хотинській та міст у Маршинцях. Є вірогідність, що посадовець приділить увагу також ремонту доріг на Путильщині. Тут, як зазначив міністр, насамперед потрібно буде добудувати міст, адже зараз рух через річку Черемош здійснюється тимчасовим мостом. 

Щоправда, Максим Бурбак зауважив, що цього року на дорогах області здійснюватимуть лише ямковий ремонт -струменевим принципом, адже бюджетних грошей більше ні на що не вистачить. Для здійснення ямкового ремонту  на баланс Чернівецького облатодору планують передати спеціальний автомобіль.

Міністр інфраструктури підтвердив, що за попередньої влади перед автодорожниками утворилася заборгованість по зарплаті, яку зараз поступово гасять. Наразі вдалося виплатити зарплату за травень-червень. Тобто ситуація потроху вирівнюється. Міністр пообіцяв, що графік виплат буде витримуватися.

- За попередньої влади на ремонт доріг довгий час не виділялися гроші. Тому керівництво використовувало гроші, які мали йти на оплату праці їх співробітників для ремонту, - розповідає Максим Бурбак. - Коли в кінці лютого я був призначений міністром, мені наступного дня принесли звіти із заборгованості. То в "Укравтодору" була заборгованість по зарплаті майже за чотири місяці.

"Зараз ситуація поступово покращується. Але все рівно це погано, коли мені сьогодні звітують, що розрахувалися із працівниками "Укравтодору" за травень і за половину червня. Ми будемо цю ситуацію виправляти", - додав міністр інфраструктури.

Щодо фінансування ремонтних робіт на дорогах, то наразі держава закуповує лише бітум, а щодо інших необхідних складових - покладається на місцеві матеріали. 

Міністр інфраструктури України заявив журналістам, що на  аварійним міст  в Маршинцях в попередні роки було затрачено 61 млн.грн. Загалом, щоб повністю відновити міст у Маршинцях необхідно 80 млн. грн. 

Половину використаних грошей затратили лише на мостові опори. Такі витрати минулої влади у Максима Бурбака викликають підозру. Бурбак заявив, що вартість цих робіт  викликали  в нього запитання ще за часу депутатства у Чернівцях. Міністр сподівається, що правоохоронці  перевірять цільове використання державних коштів.

Відповідаючи на питання про неякісний ремонт дорожного покриття колишньої вулиці Чапаєва (нині Щербанюка) в Чернівцях міністр відповів, що за нього (ремонт) теж є з кого спитати. Адже всі, хто був тоді при владі у місті, досі є в Чернівцях. Тому варто запитати про цей ремонт  у того таки колишнього директора департаменту  ЖКГ Дмитра Сірмана, а не у міністра.  

"Я не хочу ні на кого кивати. Але це питання до правоохоронних органів - хто і як робив вулицю Чапаєва. А робили її так, щоб там на фірах можна було їздити. Там атракціон", - сказав він.

"А як цих людей нема? Я бачу, сесії міськради так файно проходять. Хтось з автоматами на сесії ходить, піариться. А де ці люди ділися? Якісь помічники ночами розклеюють листівки. Хтось дуже активно в АТО їздить. Патріоти... Так вони за це відповідають. Де департамент ЖКГ? Сірман де? То нехай відповідає, вони ж це робили. Вони нікуди не ділися", - додав міністр.

"Цей склад ради не розійшовся. Та якби були порядні й відповідальні та мали б залишок совісті, то здали б мандати і сказали б: "Треба переобиратись". Але ж вони сидять на цих місцях і думають, що вони вічні. Вони всі є. І впевнений, що прокуратура і правоохоронні органи зможуть довести все це до ладу", - сказав Максим Бурбак.

Відповідальність за ремонт та утримання автошляхів незабаром взагалі може перейти до місцевих органів влади. Про це заявив міністр інфраструктури України Максим Бурбак під час візиту до Чернівців. 

- Підписав ініціативу, і зараз її погоджують, стосовно передачі автошляхів на баланс місцевих органів влади, - повідомив міністр. – Нині на балансі міністерства інфраструктури перебуває близько 170 тисяч кілометрів шляхів, ми ж плануємо залишити 32 тисячі – європейські транспортні коридори і магістралі державного значення, а все інше - передати на місця.

Утримувати шляхи місцеві влади будуть за кошти дорожнього фонду.

Наступним кроком, за словами пана Бурбака, повинна стати передача на баланс місцевої влади облавтодорів.

- Влада на місцях вирішить, чи варто утримувати облавтодор, чи краще замовляти послуг щодо ремонту та утримання доріг у приватних компаній. Це нормальна практика у Європі, наголосив міністр.

За матеріалами http://promin.cv.ua/news/2014/08/11/4820, 

 http://chv.tv/na-vidnovlennia-iakisnoho-spoluchennia-do-putyly-potribno-80-mln-hrn-hroshei-u-biudzheti-nemaie-zaiavyv-ministr-maksym-burbak-na-pres-konferentsii-u-chernivtsiakh.html та 

http://molbuk.ua/chernovtsy_news/77162-deputaty-miskrady-dumayut-scho-vony-vichni-ministr-burbak.html

1