Карантин не для всіх? Або чому відома мережа ТЦ потрапила у скандал з гуманітарною допомогою

Карантин не для всіх? Або чому відома мережа ТЦ потрапила у скандал з гуманітарною допомогою

30.04.2020, 21:09

До журналістів потрапив лист, який пролив світло на історію з літаками, які возять в Україні вкрай необхідні медичні товари.

Транспортний літак АН-225 «Мрія» з рекордним об'ємом медичного вантажу для боротьби з коронавірусом, зокрема з медичними масками, доправив цей товар не для лікарень, а для комерційних торгових мереж. Цей факт  став відомий завдяки документам, які отримали журналісти.  

Деякі подробиці резонансної справи у сюжеті журналістів ТВА.

Згодом народний депутат Олександр Герега своїми листами повідомив, зокрема меру Києва Віталію Кличку та нардепам ВР, що літак доправив товар в його торгову мережу. Депутат супроводив свій лист пропозицією купувати медичні товари протиепідемічного призначення саме у його компанії «Епіцентр К».

Тобто, виявляється, що Зеленський зустрічав «Мрію» з комерційним вантажем.  

У листі нардепа Гереги до міського голови столиці Кличка, який оприлюднила «Українська правда», йдеться: «Шановний Віталію Володимировичу! На тому тижні літак «Мрія» доставив до України велику партію медичних масок, окулярів, стерильних комбінезонів 5 ступеню захисту, а також інші товари протиепідемічного призначення. Всі вони мають європейський і український сертифікати якості. Коли буде замовлена велика партія, ціна буде меншою (прайс товарів додається). Якщо буде ваша зацікавленість, то просимо вас звертатися з усіма питаннями до визначених осіб у компанії «Епіцентр К». 

До слова, лист був надрукований на бланку нардепа. У ньому також були вказані імена та телефони чотирьох осіб, з якими можна зв’язатися з цього питання. 

Представниця компанії, яка в листі вказана як Ольга Анатолівна, повідомила, що в «Епіцентр К» дійсно можна купити такі товари.

«Ми купуємо і продаємо це все в торгових центрах. Ми також допомагаємо всім, кому потрібно купити даний товар, бо дійсно цей товар зараз дефіцитний. Він у нас є в наявності в торгових центрах, тому є така розсилка. Якщо вам потрібно, то ви до мене звертаєтесь, я вам кажу, який товар, яка ціна, і в якому торговому центрі ви можете все це придбати», - зазначила вона.

На уточнююче питання, чи передавалися товари, які привезла «Мрія» на благодійній основі у лікарні та аптеки України, представник «Епіцентр К» зазначила, що «це прийшло на комерційній основі, ми закуповуємо».  

Жінка уточнила, що з «з журналістами не спілкується», а лише допомагає всім, хто цього потребує, купити товари медпризначення.

Вона також додала, що поряд з продажем масок, окулярів та дезінфікуючих засобів, «Епіцентр К» займається благодійністю – зокрема, на Хмельниччину (округ Гереги №192 на Хмельниччині – ред.) передали захисні костюми.

Інший представник, чиє ім’я було вказано в листі, Віктор Олексійович повідомив, що відповідає за групу антисептиків і антисептиків, а їх у тому вантажі, що привезла «Мрія» не було. Він також порадив звернутися до піар-відділу компанії.  

Помічниця Гереги Ольга Григор’єва повідомила, що лист на ім’я Кличка був єдиним подібним надісланим листом, він був помилкою іншої помічниці, і що наразі нардеп з цим розбирається. 

«Ну, такий лист був усього один – на КМДА. Він був один. І це помилка. Він не повинен був вийти. Але помічник зробила помилку. Він один-єдиний такий. Помічник з власної ініціативи. Думаю, що народний депутат буде розбиратися ще. Але то був один такий лист, і то була помилка помічниці. Всі ми люди, кожен може зробити помилку», - заявила Григор’єва.

Григор’єва уточнила, що будуть розбиратися, як так вийшло, але припустила, що помічниця могла не розібратися з поштою – і замість надіслати листа у внутрішню пошту, надіслала не туди, куди потрібно.

Депутати Верховної Ради розказали, що подібні листи від Гереги отримали низка нардепів. За їхніми словам, «листи приходять всім на депутатські скриньки».   

Згідно з даними opendatabot, ТОВ «Епіцентр К» станом на 14 квітня належить родині Олександра та Галини Гереги (51.3% та 47,97% відповідно) та Тетяні Суржик (0.73%).

До слова, літак «Мрія» з медичним вантажем прибув в Україну 23 квітня з найбільшим об'ємом перевезень - майже 1300 куб. м, через що цей факт може бути внесений у книгу рекордів Гінеса.  

Скандал із  «Мрією». «Епіцентр» оприлюднив свою версію подій  

Як зазначає гендиректор «Епіцентру», частина вантажу дійсно призначалася для продажу в торговій мережі

Компанія «Епіцентр» прокоментувала останній скандал, який спровокувала інформація про те, що літак «Мрія», який зустрічав президент, доправив в Україну медичний вантаж не для лікарень, а для продажу у комерційних мережах. «Епіцентр» у зв'язку з цим повідомив, що оплатив авіарейс із Китаю, який здійснювала «Мрія». Про це  спочатку не повідомлялось, оскільки компанією було прийняте рішення не озвучувати участь у фінансуванні рейсу. 

«Після складних переговорів було досягнуто домовленостей з ДП «Антонов» на доставку вантажу попри величезний лист очікування на літак «Мрія», — пояснив генеральний директор ТОВ «Епіцентр К» Петро Михайлишин.

Гендиректор також визнав: частина вантажу дійсно призначалася для продажу в мережі «Епіцентр».

«З початку розповсюдження коронавірусної інфекції компанія «Епіцентр» відгукнулася на ініціативу президента України Володимира Зеленського щодо забезпечення закладів охорони здоров’я необхідними засобами захисту та обладнанням для боротьби з Соvid-19. У межах цієї співпраці національна мережа торгових центрів «Епіцентр» оплатила авіарейс з Китаю, який здійснював літак Ан-225 «Мрія» авіакомпанії «Антонов». 23 квітня літак привіз до України засоби індивідуального захисту для лікарів. Компанія може надати фінансовий звіт про оплату, яку було здійснено авіакомпанії «Антонов», - йдеться у повідомленні.

У межах загального вантажу, «Епіцентр» на гуманітарні цілі закупив для передачі в лікарні України 2 млн медичних масок, 75 тис. захисних костюмів, 30 тисяч спеціальних окулярів. Всі ці засоби індивідуального захисту будуть передані в обласні та міські департаменти охорони здоров’я для подальшого постачання в лікарні.

 «Ми — комерційна структура, яка заснована на принципах великих світових компаній і працюємо, аби забезпечити українців товарами першої необхідності», — підкреслив він.

З моменту прильоту «Мрії» в Україну всім обласним державним адміністраціям та регіональним благодійним фондам були розіслані листи з проханням надати потреби області в засобах захисту.

Частина вантажу вже передана до Хмельницької області, яку компанія «Епіцентр» згідно зі зверненням президента забезпечує всім необхідним для боротьби з коронавірусом.

У компанії наголосили, що вантаж оформлений зі звільненням від сплати ввізного мита й ПДВ, від якого згідно зі змінами до законодавства звільняється всі медичні товари, як гуманітарного, так і комерційного призначення.  

З початком пандемії було організовано вже 15 поставок засобів захисту та дезінфекції літаками з Китаю. Ці поставки систематичні, відповідно такі товари, як маски, респіратори, захисні костюми постійно в наявності у мережі «Епіцентр». Крім того, з березня компанія має значні обсяги згаданих товарів на логістичних складах.

Повний текст читайте тут: https://glavcom.ua/news/skandal-z-zelenskim-i-mrijeyu-epicentr-oprilyudniv-svoyu-versiyu-podiy-676994.html

1