Кандидати у мери Дорош, Коломієць, Мельничук, Олексюк, Ткачук, Цаплюк розміщають друковану агітпродукцію в Чернівцях з порушеннями, - ОПОРА
У Чернівцях активно розгорнулась передвиборча агітаційна кампанія кандидатів на посаду Чернівецького міського голови. Як Громадянська мережа ОПОРА вже повідомляла, станом на 11 травня участь в виборчих перегонах беруть 15 кандидатів http://oporacv.org/zavershyvsya-etap-podannya-dokumentiv-na-mera-chernivtsiv/.
Якщо проаналізувати основні порушення щодо розміщення друкованих агітаційних матеріалів кандидатів на посаду Чернівецького міського голови, зафіксовані спостерігачами Громадянської мережі ОПОРА, то можна виділити наступні:
- розміщення агітаційних матеріалів у непризначених місцях;
- розміщення агітаційних матеріалів без вихідних даних;
- системне псування агітаційних матеріалів кандидатів;
- розміщення агітаційної продукції в приміщенні, що належить до комунальної власності.
Згідно ст. 49 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2487-17/print1390976967271602 (далі – закон про місцеві вибори):
До друкованих агітаційних матеріалів належать плакати, стенди, листівки, постери, інша друкована продукція з написами, що стосуються передвиборної агітації, а також матеріали, що розміщуються на носіях зовнішньої реклами.
У період з часу реєстрації кандидатів на посаду Чернівецького міського голови по 11 травня включно були зареєстровані наступні порушення закону про місцеві вибори:
1. Розміщення друкованої агітаційної продукції в непризначених для цього місцях (друкована агітація за кандидатів Олексія Коломійця, Віталія Мельничука, Петра Олексюка, Віталія Ткачука) ФОТО 1
Згідно ст. 49 ч. 10 закону про місцеві вибори: Плакати, стенди, листівки та інші друковані агітаційні матеріали (крім матеріалів, що розміщуються на носіях зовнішньої реклами) розміщуються лише у місцях, визначених і обладнаних місцевими органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування. Відповідні місця мають бути визначені та обладнані не пізніш як за 45 днів до дня виборів.
2. Розміщення агітаційних матеріалів без вихідних даних (кандидати: Володимир Дорош, Петро Олексюк, Віталій Ткачук, Руслан Цаплюк) ФОТО2
Згідно ст. 49 ч. 8 закону про місцеві вибори: Друкований агітаційний матеріал повинен містити відомості про замовника та установу, що здійснила друк, його тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск. Розповсюдження друкованих агітаційних матеріалів без зазначених відомостей забороняється.
3. Розміщення агітаційного плакату кандидата на посаду Чернівецького міського голови Петра Олексюка в приміщенні Українського народного дому (вул. Ломоносова, 2), приміщення якого належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (http://oblrada.cv.ua/documents/4492/r86.rar). ФОТО3
Для того, щоб уточнити чи справді це приміщення знаходиться в комунальній власності, ОПОРА подала до Чернівецької обласної ради відповідний інформаційний запит - http://i.imgur.com/sc56eEt.jpg
Адже відповідно до п. 5 ч. 11 ст. 53 закону про місцеві вибори забороняється розміщувати друковані передвиборні агітаційні матеріали, політичну рекламу та повідомлення про перебіг виборчого процесу на пам’ятках архітектури, на об’єктах культурної спадщини, на будинках і в приміщеннях органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій державної та комунальної форми власності, а також у місцях, де вони перешкоджають безпеці дорожнього руху.
Насправді, цей випадок не є порушенням закону, адже:
Відповідно до п. 5 ч. 11 ст. 53 ЗУ про місцеві вибори забороняється розміщувати передвиборні агітаційні матеріали, політичну рекламу та повідомлення про перебіг виборчого процесу в приміщеннях органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій державної та комунальної форми власності.
У випадку, якщо в приміщенні зазначених суб'єктів, є окремі кімнати, які здаються в оренду і в них розміщуються агітаційні матеріали, це слід розцінювати як порушення, адже при оренді цих приміщень, вони залишаються бути приміщеннями зазначених вище суб'єктів. Якщо ж приміщення в будинках (чи державної чи комунальної власності), не є приміщенням зазначених суб'єктів, то розміщення в них агітації не слід розцінювати як порушення.
Зазначена вище заборона встановлена для того, щоб забезпечити невтручання органів влади та місцевого самоврядування у виборчий процес. Тому при оцінці подібних ситуацій потрібно передусім оцінити чи зайняті приміщення органами влади, органами місцевого самоврядування, державним чи комунальними підприємствами, установами, організаціями.
4. На Центральній площі міста Чернівці зафіксовані випадки системного пошкодження друкованої агітаційної продукції кандидатів Петра Олексюка та Віталія Ткачука, які були розміщені на спеціально відведених для передвиборчої агітації тумбах. Плакати псувалися неодноразово, починаючи від початку передвиборчої агітаційної кампанії вказаних кандидатів на посаду Чернівецького міського голови. Зображення (фото плакатів одного й того ж кандидата зроблені в різні дні) ФОТО 4
Зауважимо, що псування плакатів розміщених у спеціально відведених для цього місцях можна кваліфікувати як порушення виборчого права (перешкоджання вільному здійсненню громадянином свого виборчого права або перешкоджання діяльності іншого суб’єкта виборчого процесу), що тягне за собою кримінальну відповідальність (стаття 157 Кримінального кодексу України - http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2341-14/print1390976967271602).
Важливу інформацію про вибори, порушення під час виборчої кампанії, хід та результати кампанії зі спостереження можна знайти на сайті Чернівецького представництва Громадянської мережі ОПОРАhttp://oporacv.org/
Раніше ми повідомляли:
Каспрук закликав кандидатів в мери не плюндрувати Чернівці рекламою
КОМЕНТАРІ (5)
Плювати вони хотіли на закони, для них закони не писані. Потім будуть кричани , що немає порядку в під їздах, вже видно приклеїв таким клейом свою фотомордії, що зубами не відгризеш.
Нас рать.
11 травня 2014 18:47
Щоб довести факт розміщення агітаціі в невстановлених місцях кандидатом, а не його опонентами необхідне розслідування. Тому коментар опори мав би бути таким: агітаційні матеріали були виявлені в невстанолених місцях.
юрист
11 травня 2014 21:25
Петро
11 травня 2014 23:28
Але все таки у Ткачука найкреативніша реклама. Всюди наочність і всюди про те, що дійсно потрібно місту.
Юрій Скрипник
12 травня 2014 10:24
Спростування
12 травня 2014 17:29