У Чернівцях створюють мобільний туристичний додаток міста: чи виживе  туризм після коронавірусу? (ОНОВЛЕНО)

У Чернівцях створюють мобільний туристичний додаток міста: чи виживе туризм після коронавірусу? (ОНОВЛЕНО)

16.04.2020, 14:58

Чи зможуть туроператори врятувати свій бізнес за рахунок внутрішнього туризму

Туризм і транспорт — дві світові галузі, які найбільше постраждають від епідемії коронавірусу. Масштаби втрат ще невідомі, але вже зараз зрозуміло, що відновлення буде довгим і нелегким. Перший тривожний дзвінок — рішення директорату Lufthansa про списання 6 з 14 далекомагістральних лайнерів-гігантів Airbus A380, а також 12 далекомагістральних літаків меншої місткості. Скорочення флоту і запуск програми реструктуризації очікують і в дочірніх авіакомпаніях Austrian Airlines і Brussels Airlines. І це лише початок. Всі розуміють — туристів тепер буде в рази менше, а літати вони будуть бюджетно в довколишні країни. Всі розуміють, що туристичного буму в 2020-му вже не буде.

Головний туристичний післявірусний тренд — подорожі всередині країни і невеликими групами. І тут Україна отримує другий після 2014 року шанс розвинути внутрішній туризм. Чи змінився він за останні 5 років? З одного боку — так. З’явилося багато нових цікавих маршрутів, виросла ціла плеяда яскравих гідів, з’явилися навіть нові готелі. Стрімко розвивається туризм в містах — Вінниця, Луцьк, Ужгород та Чернівці наступають на п’яти визнаним лідерам — Одесі, Львову і Києву. За останні 3 роки ми суттєво підлатали дороги, особливо в західному регіоні, почали активно налагоджувати залізничне сполучення між регіонами, з’явилося безліч цікавих музичних і гастрофестивалів і свят.

Але ось головне питання — чи став за ці 5 років відпочинок в Україні більш якісним, чи змінилася туристична інфраструктура? І ще — а що зробила держава за ці роки, щоб українці захотіли провести відпустку в Україні? Трохи статистики. За останні 3 роки виїзний турпотік збільшився в 1,5−2 рази. Влітку 2019-го з України з 6 міжнародних аеропортів щодня вилітало 35−40 чартерних рейсів до Туреччини, Єгипту, Греції та інші пляжні напрямки. Результат — сотні мільйонів доларів за сезон вивозилися з України.

Що зараз українські туристи можуть отримати взамін? На морських курортах трьох українських областей — Одеської, Миколаївської та Херсонської — так і не з’явилося хоча б одного сертифікованого готелю рівня 4*. Великі туроператори сьогодні так і пояснюють своїм клієнтам — зірок там немає, а про їхню якість краще запитати у наших менеджерів. Потрібно відзначити — хороших доріг до більшості курортів також поки що не з’явилося.

Незважаючи на численні інвестфоруми, держава за 5 років так і не залучила в туристичну сферу жодного значимого іноземного інвестора, не з’явилося ніяких преференцій і для українського турбізнесу в вигляді зменшення податків для готелів (як це зробили в більшості країн Євросоюзу). В результаті — великі туроператори не зацікавлені в продажі турів по Україні, адже по суті продавати-то нічого. Міні-готелям з номерним фондом у 20−25 номерів туроператори просто не потрібні, а інших на українських курортах просто немає, оскільки держава не стимулює їх появу. Виходить замкнуте коло.

Міжнародні експерти говорять, що для туризму зараз будуть важливі дві речі — безпека і гігієна. І тут у нас також великі проблеми. Якщо ви хоч раз подорожували на машині по Україні, то добре знаєте, що найбільша проблема — туалети. Вірніше, їх відсутність. І якщо на великих автомагістралях є прекрасне вирішення питання — автозаправки, то біля музеїв, заповідників та на звичайних автостанціях з цим великі проблеми.

І все ж у нас є шанс. Готелі в цьому році знизять ціни до мінімуму, ресторани будуть раді кожному клієнту, а вартість бензину обіцяє бути найнижчою за останні 10 років. Ну і вишенька на торті — нове Держагентство з розвитку туризму обіцяє до осені запустити національний туристичний портал Visit Ukraine. Перший, який з’явиться за весь час існування незалежної України.

Володимир Царук

Заступник голови Комітету з туризму Торгово-промислової палати України

 Спеціально для НВ Бізнес

Джерело: https://nv.ua/ 

Тим часом у Чернівцях розпочали створювати мобільний туристичний додаток, у якому буде розміщена уся інформація необхідна туристам, які вирішили відвідати місто.

Про це у коментарі ІА АСС розповіла ініціаторка створення мобільного додатка Оксана Лелюк. Зараз вона працює над проектом разом з Миколою Коропом. 

За словами Оксани Лелюк, вона давно зрозуміла, що про Чернівці дуже мало інформації в Інтернеті та в інших ресурсах. Тож ідея створення мобільного туристичного додатка виникла близько трьох років тому після проведення туристичного хакатону. 

"Був такий туристичний хакатон, де змагалися між собою хлопці та дівчата, які знаються на IT-технологіях. Я підхопиkа цю ідею, тому що давно працюю у туризмі і для мене важливо, щоб про Чернівці більше знали і могли знайти цю інформацію. Відтоді ми почали працювати над втіленням цієї ідеї у життя і оскільки не лише цим займаємося, а різними справами, то це затягнулося. Але це було актуальним і тоді, і зараз, а особливо зараз, тому що я бачу, що внутрішній туризм буде розвиватися, у зв’язку з обмеженнями виїзду за кордон. І хочеться, щоб Чернівці не відставали від інших прогресивних міст", - розповідає Оксана Лелюк. 

Вона додає, що автори поставили собі за мету, щоб у новоствореному мобільному додатку була максимально розширена інформація та зручна в користуванні.

"Ресторани, готелі і все, що може знадобитися туристу. Це не обмежений перелік. Десь люди більше орієнтуються на те, що туристу потрібен готель, ресторан і сувенірна продукція, умовно кажучи. А насправді потрібно звернути увагу на те, як ми себе поводимо у якості туриста. Я завжди приміряю до себе. Я коли подорожую, мені важливо не тільки де поїсти, де переночувати, що побачити, мені важливо орієнтуватися? де можна поміняти гроші, важливо знати, що відбувається у місті у той чи інших період, які розважальні заходи, що йде в театрі і так далі", - зазначає Оксана Лелюк. 

Ініціатори створення мобільного туристичного додатку міста Чернівці запевняють, що у ньому буде представлене широке коло інформації, яка може зацікавити туриста. Наразі уже створена платформа мобільного додатка і робота триває на етапі його наповнення. 

"Тому туристичні об’єкти, зокрема ресторани, готелі і всі до цього причетні, сувенірні лавки і так далі мають можливість зараз на безкоштовній основі розмістити інформацію у цьому додатку, щоб вона була актуальною. Бо хтось закривається, хтось відкривається, хтось змінює адресу, то зараз ми зацікавлені в тому, щоб ці суб’єкти туристичної діяльності активізувалися і заповнити цю заявку. Їм це нічого не вартує, а ми в свою чергу даємо їм можливіcть себе презентувати", - розповіла Оксана Лелюк. 

Зручний та доступний мобільний додаток для туристів запрацює незабаром, повідомила Оксана Лелюк. 

Джерело: https://acc.cv.ua/ 

1