
Дохід 107 чернівецьких підприємств перевищив 10 млн. грн.: найприбутковішими є ТОВ «Машзавод; ТОВ «Рома»; СП ТОВ «Галактика -3»; МТК «Калинівський ринок»; ТОВ БФ «Чернівціжитлобуд»; ТОВ «Еггер Гольцверкштоффе»; ТОВ «Прем'єр-декор»
Цієї п’ятниці в Державній податковій інспекції м. Чернівцях відбувся брифінг із заступником начальника Тетяною Шпак. Тетяна Василівна розповіла журналістам про зміни порядку подання податкової звітності та сплати податкових зобов’язань з податку на прибуток.
Як повідомили www.buknews.com.ua у Відділі взаємодії із засобами масової інформації та громадськістю ДПІ у м. Чернівцях, основною новацією є те, що починаючи зі звітності з 01 січня 2013 р. платники податку на прибуток (крім новостворених, виробників сільськогосподарської продукції, неприбуткових установ (організацій) та платників податків, у яких доходи за останній рік не перевищують 10 млн. грн.) щомісяця зобов’язані сплачувати авансовий внесок з податку на прибуток у порядку і строки, встановлені для місячного податкового періоду. Авансовий внесок розраховуватиметься у розмірі не менше ніж 1/12 нарахованої до сплати суми податку за попередній рік.
Для сплати авансових внесків у 2013 р. базовим показником буде 2012 р. При цьому, платники податку подаватимуть відповідну податкову декларацію з податку на прибуток до органів ДПС за підсумками звітного (податкового) року, тобто за звітні (податкові) періоди — календарний квартал, півріччя та дев’ять місяців — декларація вже не подаватиметься.
Новостворені суб’єкти господарювання (платники податку, зареєстровані протягом звітного (податкового) року) сплачуватимуть податок на прибуток на підставі річної податкової декларації за період діяльності у звітному (податковому) році, тобто звітуватимуть за підсумками року, при цьому не сплачуючи щомісячні авансові внески.
Слід зауважити, що Законом № 5083 передбачено окремі правила для платників податку, які за підсумками минулого звітного (податкового) року не отримали прибутку або отримали збиток. Такі платники подають податкову декларацію за перше півріччя, три квартали звітного (податкового) року та за звітний (податковий) рік для нарахування та сплати податкових зобов’язань.
«Перехідні положення» Податкового кодексу передбачають, що авансовий внесок за січень-лютий 2013 р. необхідно розраховувати у розмірі, що дорівнює 1/9 частини податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за 9 місяців 2012 р. (три квартали 2012 р.), та сплатити протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (тобто до 20 січня та до 20 лютого 2013 року).
Як зазначила посадовець, за результатами декларування за 9 місяців цього року можна прогнозувати скільки податку на прибуток буде спрямовано до бюджету протягом січня-лютого наступного року. А також зробити попередні розрахунки податку на прибуток, який сплачуватимуть підприємства з доходами понад 10 млн. грн.
Про перспективи
Станом на 1 листопада цього року на обліку в ДПІ у м. Чернівцях перебуває 3624 платники податку на прибуток підприємств.
За ІІІ квартал 2012 року платниками задекларовано нарахування з податку на прибуток до Зведеного бюджету на суму 30561,1 тис. грн., до Державного бюджету – 29381,9 тис. грн. Порівняно з ІI кварталом нарахування до Зведеного бюджету збільшились на 2130,4 тис. грн., або 7,5 % ; до Державного – на 2088,8 тис. грн., або 7,7 відсотків.
Найприбутковішими за підсумками ІІІ кварталу цього року були наступні платники: ТОВ «Машзавод; ТОВ «Рома»; СП ТОВ «Галактика -3»; МТК «Калинівський ринок»; ТОВ БФ «Чернівціжитлобуд»; ТОВ «Еггер Гольцверкштоффе»; ТОВ «Прем»єр -декор».
Досягли обсягу доходів, що перевищує 10,0 млн. грн. 107 чернівецьких підприємств. За підсумками року межу в 10 млн. грн. перетнуть близько 150 - 170 чернівецьких підприємств.
«Досить, батьку, торгувати…»
Тетяна Василівна також зазначила, що є позитивні результати в роботі з підприємствами, які декларують збиткову діяльність. Порівняно з показниками першого півріччя цього року кількість збиткових підприємств зменшилась майже наполовину. Так, за підсумками ІІІ кварталу офіційно задекларували збитки 10 суб’єктів господарювання (загальна сума збитків складає 60051,5 тис. грн.), за півроку були збитковими 19 підприємств (сума збитків складала 79197,7 тис. грн.).
Ця категорія платників знаходиться в зоні особливої уваги податківців, адже сума сплачених податків повинна бути адекватною обсягам фінансово-господарської діяльності підприємств.
Заступник начальника розповіла про роботу з підприємствами, які звітують про відсутність діяльності. За підсумками ІІІ кварталу вирішили задекларувати реальні результати господарської діяльності 750 платників. На сьогодні залишилось 97 підприємств - «нульовиків» (за перше півріччя цього року з нулями прозвітували 847 платників).
Зараз податкова інспекція посилила контроль за «нульовиками» не тільки з позиції наповнення бюджету, але й заради справедливості по відношенню до тих, хто цей бюджет наповнює.
Зниження ставки – не означає менше надходжень
Тетяна Шпак звернула увагу присутніх, що починаючи з 01.01.2012 року ставка податку на прибуток буде складати 19 %.
Це вже третє зниження ставки податку: з 01.04.2011 ставка податку на прибуток складала 23%, у цьому році – 21%, в наступному – 19%, а починаючи з 01.01.2014 – буде вже 16%.
Нагадала, що до прийняття цієї норми Податкового кодексу скептики прогнозували зниження надходжень до бюджету. Але, як показує практика, це законодавче рішення було 100% правильним, адже надходження не тільки не зменшились, але й зростають.
Протягом 10 місяців цього року до Зведеного бюджету Чернівецькі підприємства сплатили 89,3 млн. грн., що на 2,0 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року та на 20,4 млн. більше, ніж у 2010 році.
Тетяна Василівна зазначила, що сьогодні Державна податкова служба України ініціює багато змін до законодавства, які повинні полегшити життя бізнесу. Крім того, запроваджується чимало електронних сервісів, зокрема: подача податкової звітності за всіма видами податків в електронній формі; електронний цифровий підпис, реєстр платників ПДВ, он-лайн перевірка податкових накладних, «дізнайся більше про свого бізнес – партнера» «пульс податкової», які покликані допомогти бізнесу сплачувати податки просто і комфортно.
ДПС України робить багато кроків назустріч підприємництву, тому хочеться сподіватись, що бізнес відповідатиме нам добросовісною і добровільною сплатою податків.
Отримати публічну інформацію – право кожного громадянина
Чернівецькі податківці створили всі необхідні умови для того, щоб кожен громадянин міг отримати кваліфіковані роз'яснення норм податкового законодавства, щодо своїх конституційних прав та їх захисту. У створені партнерських відносин між державою та громадянами зацікавлені обидві сторони, тому фахівці податкової інспекції міста забезпечують високий рівень організації роботи зі зверненнями громадян.
За 10 місяців цього року до ДПІ у м. Чернівцях надійшло 170 письмових звернень громадян. У зверненнях порушувались питання оподаткування доходів від підприємницької діяльності – 43; проведення контрольно-перевірочної роботи – 18; оподаткування фізичних осіб – 15; про ухилення від сплати податків – 51; щодо реєстраційного номера облікової картки платника податків – 12; реєстрації та обліку платників –3; інші – 9. Усі запити податківці розглянули у визначені законом терміни.
Керівництвом інспекції з початку року проведено 28 прийомів громадян, в тому числі начальником ДПІ у м. Чернівцях - 6, заступниками - 13, іншими посадовими особами – 9.
Будь який громадянин має право отримати публічну інформацію, що знаходиться у володінні податкового органу. Для цього, потрібно звернутись із запитом в усній чи письмовій формі. Письмовий запит можна подати у довільній формі. Однак, він повинен містити обов'язкові реквізити:
- назву органу влади, до якого скеровується запит;
- ім'я запитувача, поштову адресу, номер засобу зв'язку;
- назву документа “запит на інформацію”;
- загальний опис інформації , назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
- підпис та дату.
Запит надсилається за адресою: Державна податкова інспекція у м. Чернівцях, 58013, м. Чернівці, вул. Червоноармійська, 200-А, (на конверті вказувати “Публічна інформація”).
Економте свій час
Відтепер витрачати свій вільний чи навіть робочий час на поїздки до податкової, стояння в чергах для того, щоб подати звітність можна уникнути одним легким рішенням – обрати електронний спосіб звітування та спілкування з податковою установою свого регіону.
Звернувшись до податкового органу за місцем своєї реєстрації та зареєструвавшись в електронній базі даних можна отримати безкоштовного ключа електронного цифрового підпису, що надасть унікальну можливість здійснити роботу на яку раніше витрачалось багато часу всього за кілька хвилин не покидаючи свого робочого місця.
Для того, щоб отримати безкоштовний ключ електронного цифрового підпису в Чернівцях необхідно звернутися до ДПІ у м. Чернівцях - вул.. Червоноармійська 200А, каб 110. Детальнішу інформацію можна отримати за тел. 51-43-79 або на сайті www.cskidd.gov.ua
Важливо! Заповнюємо правильно реквізити призначення платежу
З 23.08.2012р. набрав чинності наказ Міністерства Фінансів України від 07.07.2012р. № 817, яким затверджено порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) платежів до бюджету, здійснення бюджетного відшкодування ПДВ, повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету.
Звертаємо увагу платників податків, що при заповненні розрахункового документа має зазначатися не тільки код виду сплати згідно із додатком до Порядку, а також усі позначки та розділові знаки, передбачені Порядком у відповідній послідовності.
Відповідно до п.5 Порядку у разі заповнення поля „Призначення платежу” з порушенням встановлених вимог вважається, що платник податків сплачує грошові зобов’язання за кодом виду сплати 101 „Сплата суми грошового зобов’язання”.
У зв’язку з цим, просимо платників податків уважно заповнювати реквізити „Призначення платежу” розрахункових документі у разі сплати податківці зборів до бюджету, звертаючись за необхідності за роз’ясненням до органів ДПС за місцем перебування на податковому обліку.
На тверду четвірку
Чернівецькі податківці завершили черговий етап соціологічного опитування, в ході якого вивчали громадську думку щодо системи оподаткування та діяльності органів ДПС України. Соцопитування тривало протягом жовтня поточного року. Опитування проводилось за допомогою анкетування відвідувачів податкового органу, а також під час проведення семінарів-тренінгів. Громадяни, які прийняли участь в опитуванні, надавали відповідь на декілька нескладних запитань про діяльність податкової служби.
Свою точку зору висловили 117 громадян різних категорій зайнятості у віці від 18 до 60 років. Відповідно до опитувального листа майже 77% оцінили діяльність органів податкової служби на «добре». З усіх опитаних респондентів 69% оцінили існуючу систему оподаткування в Україні на добре.
На запитання, чи потрібно зберегти існуючу “спрощену” систему оподаткування позитивну відповідь надали більше 87% опитаних.
Пріоритетним в роботі податкової служби є створення сучасного обслуговування платників, спрощення системи адміністрування податків, забезпечення максимального інформування платників податків про зміни податкового законодавства, безперешкодний доступ до публічної інформації.
Податківці і надалі практикуватимуть такі методи роботи з платниками податків, адже позитивні відгуки платників – і є основним критерієм їх роботи. Крім того, дуже хочеться отримати оцінку «відмінно».
КОМЕНТАРІ (3)
ВIКТОР СIДЛЯР - ЗАГРОЗА ЕНЕРГОБЕЗПЕЦI УКРАIНИ
Буковинська земля вiками славилася талантами. Талантами рiзними: спiваками, композиторами, письменннтками, якi прославили не лише свiй край , але й в цiлому Украiну на увесь свiт. Але, як кажуть - сiм"я не без виродкiв. Один iз таких виродкiв буковинець Дмитро Фiрташ. А ось ще одна пташка-крук - директор ЗАТ "Чернiвецький машзавод" Вiктор Сiдляр.
Дещо про сам "Чернiвецький машзавод" - Продукуе унiкальнe обладнання для нафтопереробних заводiв. Продукцiя цього заводу добре знана в Арабських Емiратах, Росii, Нiмеччинi тощо.
Пicля розпаду СРСР, завод став власнicтю його працiвникiв у юридичному статусi ЗАТ "Чернiвецький машзавод". Усе, тобто акцi були розподiленi cправедливо. Одначе нинi директор "Машзаводу" Вiктор Сiдляр поширив чутку, що "Машзавод" банкрутуе й закликав уciх акцiонерiв ЗАТ "Чернiвецький машзавод" спродати йому акцii по 45 гривень за акцiю. Таким чином Вiктор Сiдляр вже контролюе пакетом акцiй у 80 вiдсоткiв. Лишилось докупити ще 20 вiдсоткiв акцiй, аби стати повновладним власником заводу-гiганта.
А тим часом Вiктор Сiдляр у Киевi пiд дахом сумнозвiсного Дмитра Фiрташа таемно вiд акцiонерiв рееструе однойменнне акцiонерне товариство ВАТ "Чернiвецький машзавод" за тiею ж адресою, що i ЗАТ "Чернiвецький машзавод" й нахрапом привласнюе (iншими словами краде) для своеi фiрми усю власнiсть вiд ЗАТ "Чернiвецький машзавод" й пропускае продукцiю заводу на експорт вже через свою власну фiрму, наварюючи на цьому у свою власню кишеню мiльйони доларiв.
Те, що Вiктор Сiдляр краде за такою схемою грошi у працiвникiв заводу - це одне, але с вiдоме його доведення до банкрутства й зупинки його роботи та подальшого продажу "з молотка", та позбавлення людей понад 1500 робочих мiсць - це вже питання не лише до правоохоронних органiв Украiни, але й до Ради Нацiональноi Безпеки й Оборони Украiни.
Rostyslav Demchuk
21 листопада 2012 08:58
гон....схема правильна, але результат і
власники не ті...
Алексей Воробец
21 листопада 2012 08:58
Quality articles is the important to invite the users to pay a quick visit the website, that's what
21 березня 2017 03:20