На Буковині руйнують мережу залізничного транспорту

На Буковині руйнують мережу залізничного транспорту

19.12.2018, 14:23

Буковинці звернулися до Порошенка не допустити руйнації мережі залізничного транспорту, а наміри Укрзалізниці скоротити станції назвали шкідництвом. 

Про це повідомляє журналіст Михайло Токарюк.

Намір Укрзалізниці скоротити нерентабельні станції, який по суті вже почали реалізовувати, найбільше вразив голову найбільшої у області та другою за величиною в Україні Сторожинецької об"єднаної територіальної громади. 

 – Останніх сорок днів на станцію Сторожинець зовсім не подають вагонів, - каже голова ОТГ Микола Карлійчук. – Усе возимо автомобілями . Уявляєте скільки пального при цьому витратимо, яке навантаження на дороги, як відображатиметься це на вартості виготовленої із сировини продукції?! Зв»язувались із Івано-Франківським відділенням Львівської залізниці. Там кажуть, що не подавати вагони розпорядився Київ. Подібні проблеми в області не лише у нас. Елеватор на Неполоківському комбінаті хлібопродуктів працює на третину потужностей, бо не знають чи дадуть вагони.Чи прийде до нас інвестор, знаючи, що не працює залізниця, якою можна підвозити вантажі?! Своїми діями керівники відомства якраз провокують бідність малих станцій, їх банкрутство.

Раніш залізничний самоуправець вже ліквідував у районі станцію Красноїльськ. На деревообробному комбінаті та на лісоскладах селища працювало понад дві тисячі робітників. Ліс та готову продукцію вагонами відправляли за різними адресами. Тепер комбінат хочуть відродити. Але 5 кілометрів залізничної колії, що вела до селища, мародери вже розібрали...

Розкрадають лінії на Заставнівщині, Сокирянщині... МАМАЛИГА та Подвірне є воротами області до республіки Молдова. У прикордонні -- й інші населені пункти громади. Це вносить деяке пожвавлення в життя -- назвати окраїнні села тупиковими не випадає. В тупик заводять центральні відомства, зокрема Укрзалізниця. Найбільш потужним господарським об»єктом на території громади є ПрАТ «Мамалигівський гіпсовий завод», що спеціалізується на видобуванні гіпсового каменю, виробництві гіпсу та шпаклювальної суміші. Від нього в касу громади можуть надходити немалі відрахування. Завдяки розвитку підприємства з»являлися б нові робочі місця. Але на заваді стоїть номінально державна, а фактично антидержавна(!) Укрзалізниця, яка надумала закрити невеликі станції. Як малорентабельні. До Мамалиги черга в повному обсязі ще не дійшла, але залізничники стараються довести станцію до банкрутства, бо не виконують договірних зобов»язань з подачі вагонів. За одинадцять місяців надійшло всього … п»ять, ще п»ять додали в грудні. «Наш гіпсовий завод випустив продукції більш ніж на п’ятсот вагонів, але залізничники вагонний парк передали у приватні руки, а там розподіляють поміж олігархами»,-- висловлюється з цього приводу директор підприємства Ігор Кронишевський...

 Пожвавлення на станції -- коли надходять вагони зі щебенем. Матеріал призначений для Новоселицького асфальтного заводу. Але оскільки немала товарна станція у Новоселиці в інтересах інших перевізників (?!) залізничниками уже закрита, то вагони гордо прошмигують повз неї -- до Мамалиги, що за 25 кілометрів звідсіля, а там їх вміст перевантажують на автомобілі, і везуть у зворотному напрямку. «Під колесами важких ваговозів руйнується й без того не ідеальне дорожнє покриття, та й уявляєте в яку копієчку обходитиметься покупцям той асфальт? Чи захоче хтось його купувати? Чи втримається підприємство на конкурентному ринку? Відсутність збуту – реальна загроза для існування заводу. Одне слово, залізничники руйнують не лише свою транспортну галузь, створену зусиллями попередників (!), а й наносять болісний удар у спину тим, кого мали б цінувати як партнерів», -- каже підприємець Валерій Баранов.

З цього приводу надіслано стоси листів у різні інстанції, недавно провели велику нараду в райдержадміністрації. Але транспортники її зверхньо проігнорували... На місцях гнівно обурюються з цього приводу, однак голосу обласної влади на захист тих, хто міг би суттєвіше зміцнювати економіку краю, чомусь не чутно. Чому так? Мабуть, і народний депутат від Новоселицького виборчого округу Григорій Тиміш мав би з трибуни Верховної Ради, шляхом депутатських звернень забити тривогу. Колеги мусять його підтримати, бо проблема руйнування галузі загальноукраїнська!

 – Виходить так: австріяки колії будували, румуни теж підтримували в належному стані, а ми в незалежній Україні все пускаємо за вітром?! Готовий на всіх рівнях, у різних аудиторіях говорити про це, як про пряме шкідництво, - продовжує голова ОТГ Микола Карлійчук. - На недавній сесії міськради ми прийняли звернення до Президента України із закликом не допустити руйнації мережі залізничного транспорту. Який смисл створювати громади і говорити про додаткові можливості в них, якщо в населеному пункті немає ні пошти, ні банківського відділення, а тепер уже й залізницю «консервують», щоб поетапно пустити на металолом!?

Тривоги й емоції голови ОТГ зрозумілі та цілком мотивовані, - підсумовує журналіст Михайло Токарюк. - Якщо дбати про гармонійний розвиток територій, то обласна влада теж, певне, докладеться до того, щоб не допустити згортання залізничної мережі. «Економія», котра погіршить рівень обслуговування, загубить галузь -- нам ні до чого. Та й задля чого економлять? На зарплату галузевих керівників та наближеної до них свити?! Зазначимо, що місячна платня керівника «Укрзалізниці» 32-річного юриста Євгена Кривцова становить, за інформацією РБК-Україна, пів мільйона гривень. 

1


КОМЕНТАРІ (2)

Очень  ПРАВИЛЬНО!!!  Эта  тварь,  ОМЕЛЬЯН, УМЫШЛЕННО  развалил   Мининфраструктуры.  Сначала -Укравтодор, затем Аэрорух, Укрзализныцю,  взялся  за Укрпочту. Все  это -  с  подержкой  Гройсмана, Петренка,Авакова,...  А Бурбак - хлопает  в  ладоши!

avatar

НВ

19 грудня 2018 15:40

А тепер уже інший козел, рудий пес Кравцов із півмільйонною платнею розвалює. Грошей сволоті мало щоб подавитися, то він за замовленням крупних автоперевізників квапиться навіть залізничне полотно демонтувати, аби був повний завал! В тюрягу! Або відразу -- на палю!

avatar

Тарас

19 грудня 2018 19:38