Зарплати у посадовців зі стелі і премії у 300 відсотків: головне — за що і як, а вже потім — скільки і кому платити автори реформи оплати праці державних службовців професійно не обґрунтовують

Зарплати у посадовців зі стелі і премії у 300 відсотків: головне — за що і як, а вже потім — скільки і кому платити автори реформи оплати праці державних службовців професійно не обґрунтовують

11.11.2021, 11:53

Не розроблено й не впроваджено показників ефективності роботи як держслужбовців на посадах, так і органів влади (KPI’s).

  Останнім часом усю дискусію навколо реформи держслужби звели до розмов про необхідність підвищення зарплат чиновникам та міністрам. Однак навіть вони вирвані з контексту реформи й не обґрунтовуються професійно: скільки, а головне — за що і як, а вже потім — скільки і кому платити.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На посади повсюди виводяться виключно «свої» люди: зовнішні європейські експерти констатують провал реформи держслужби

Порівнювати рівні оплати праці в державному та приватному секторах, вимагати ринкових заробітних плат чиновникам у державному секторі - некоректно, - експерти SIGMA

 Тому європейські експерти у своєму звіті вкотре наголошують, що потрібно встановити чіткі та взаємоузгоджені критерії змінних складових заробітної плати, тобто — премій. У законі України «Про державну службу» (2015) було зазначено: базовий оклад становить 70% від заробітної плати і не більше 30% — преміальна частина. Проте цю норму вдало обійшли, і тепер чиновникам платять до 300% за інтенсивність праці. Ми знову повернулися до того, що визначення премій, надбавок та доплат стало інструментом впливу керівників.

 Відбувся значний відхід від прозорості, зрозумілості та відкритості і в інших аспектах оплати праці. Так, зокрема, говорячи про запропоновану «реформу оплати праці держслужбовців», європейські експерти звертають увагу на те, що «ринкова» по суті модель, яка закладена в ній, не є аналітично обґрунтованою.

 SIGMA очікувано рекомендує переглянути реформу і здійснити економічне моделювання витрат, пов’язаних із нею. Оскільки впровадження «реформи» в тому вигляді, в якому вона пропонується, призведе до значних фінансових, соціальних та репутаційних втрат. Чому так?

 Потрібно ґрунтовно опрацювати необхідність реформи та впровадження її саме на цьому часовому відтинку. Мова про формування дизайну всеосяжної реформи, яка буде спрямована на вирішення ключових і проблемних питань оплати праці державних службовців, а не фрагментарне вирішення «шкурних інтересів» топ-чиновників. Реформа має бути розроблена цілісна та всеосяжна і не може виходити тільки з практики органів влади, які відібрані для пілотних проєктів.

Запропоновані НАДС заходи не відображають, який вплив вони матимуть на всі зацікавлені сторони. Наразі домінують власні вузькі інтереси установ і державних службовців, котрі перебувають у вигідному становищі. Проте до обговорення мають бути залучені всі сторони процесу, і, в тому числі, держслужбовці всіх категорій. Мають бути почуті та враховані інтереси і державних службовців, які обіймають найнижчі посади державної служби, особливо тих, котрі працюють у регіонах.

 Джерело: SIGMA рекомендує переглянути реформу оплати праці держслужбовців – що не так (zn.ua)

КОМЕНТАР BUKNEWS:

Намальовані зі стелі самим собі зарплати і премії у 300 відсотків буковинcько/чернівецьких ТОП-чиновників - не більше, ніж узаконене мародерство громадських ресурсів. Те, що є зрозумілим і очевидним не просто для першого-ліпшого успішного бізнесмена, яких повно у владі, як у центрі, так і на місцях, але й для пересічних журналістів і навіть дітей вперто не бажають помічати топ-чиновники, вирішуючи фактично у ручному режимі свої власні «шкурні інтереси» за людські гроші. Скільки б ТОП-посадовці органів влади не бризкали слиною, вихваляючи у підконтрольних ЗМІ та руками утримуваних для соцмереж ботоферм власні циклопічні досягнення у покращенні життя на підзвітних їх юрисдикції територіях, чи в очолюваних громадах, але без затверджених на законодавчому рівні критеріїв ефективності їхньої роботи - усе це є і надалі залишатиметься не більше, ніж клоунадою і самопіаром. Показники ефективності роботи як держслужбовців на посадах, так і органів влади у нас не те що не запровадили, а ще навіть не розробили. До такого висновку дійшли зовнішні європейські експерти, які у рамках програми SIGMA (її основна мета — зміцнення та вдосконалення публічного управління на європейському просторі ) аналізують невтішні українські реалії. Радий черговій нагоді звірити власне здорове бачення стану справ у цій сфері, про що вперше написав задовго до нинішньої осінньої місії в Україні програми SIGMA, із зовнішніми європейськими експертами, які на регулярній основі відвідують Україну і дають свої об’єктивні висновки. По суті, відчиняючи двері в реальність. Схоже, моє есе на цю тему майже дворічної давнини ще дуже довго, на жаль, зберігатиме актуальність.

"О роде суєтний, проклятий, коли ти видохнеш?" (нічний BukNews)

 

1