Дороги будуть: Бурбак виконає передвиборчу обіцянку Рибака, бо є державний підхід, а є популізм
Народний депутат України Максим Бурбак (204 в/о, партія «Народний фронт») переконаний: ситуація навколо голосування за проект Закону України «Про проведення експерименту в Одеській, Волинській та Львівській областях з фінансування реконструкції, поточного ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення» чудово ілюструє, що таке державотворча позиція, якої дотримується «Народний фронт».
І що таке протилежна до неї позиція деяких політиків, які думають тільки на короткострокову перспективу - до найближчих виборів. І відповідно до цього діють: для здобуття рейтингів собі, а не для вирішення тієї чи іншої проблеми громади. Є люди, які розуміють, що де і як, а є просто популісти.
Про це повідомляє кореспондент BukNews.
- Спочатку коротко історія питання. На пропозицію голови Одеської ОДА прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк розробив законопроект «Внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо фінансування реконструкції автомобільних доріг загального користування державного значення Одеса-Рені». Так, там дороги фізично немає. І роботи з її будівництва потрібно фінансувати. Те державне фінансування, яке «Укравтодор» має зараз, вистачає лише на обслуговування зовнішнього боргу. На всі дороги лишається лише трохи більше мільярда, - розповів народний депутат України Максим Бурбак. - Тому було вирішено, як експеримент, зробити цю конкретну дорогу за кошти зароблені поверх плану Одеською митницею. Чим краще область зможе боротися з контрабандою, тобто чим більше коштів зможе отримати митниця, то 50 відсотків перевиконання плану надходжень буде залишатися в бюджеті області для будівництва доріг. Тобто суть така: не потрібно місцевим елітам розповідати про те, що в області немає дороги - менше займайтеся контрабандою, більше сплатіть податків державі, а держава віддасть 50 відсотків на дороги. До речі, у 90-х роках таке вже було. Такий експеримент був у Чернівецькій області. Про це мені розповідали і тодішній Чернівецький міський голова Микола Федорук, і начальний Чернівецької митниці Микола Салагор. І це дало можливість залучити в бюджет міста, де була зареєстрована митниця, додатково кілька мільйонів гривень для ремонту доріг. Це історія.
- Згодом Адміністрація Президента України зареєструвала подібний законопроект, який передбачав «Внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо експерименту в Одеській, Волинській та Львівській областях з фінансування доріг». Законопроект добре підготовлений, тому що тут є і назви об’єктів, перелічено конкретні дороги. Тобто це вже предметна бесіда. На зустрічі голів парламентських фракцій з Президентом, приблизно два тижні тому, йшлося про законопроекти, які будуть виноситись до сесійної зали. Я звернувся до Президента: «Петре Олексійовичу, у Чернівцях також є митниця і теж немає доріг!» Впевнений, що Президент мене почув, - продовжив народний депутат України Максим Бурбак.
- Деякі депутати, для яких це перше скликання, можливо, ще не розуміють деяких процесів. А може і регламент не читали. Прикро, що депутатська група «Буковина, принаймні деякі її члени, проявили таку саму необізнаність в питаннях регламенту. Доходить справа до голосування цього законопроекту в сесійній залі. І що відбувається? Представник Президента України Степан Кубів презентує президентський законопроект, - можете перевірити це по стенограмі. Ми знайомі з ним з часів Майдану. Підхожу до нього і нагадую про Чернівці. Він відповідає: даємо Чернівці з голосу. Далі йде пояснення для чого потрібен цей закон і перелічуються автомобільні дороги… Івано-Франківськ-Чернівці. І тут зі мною стається маленький ступор. Ми голосуємо за основу. Але коли лунає пропозиція голосувати в цілому я кажу «стоп». Ми не голосуємо в цілому, тому що я не бачу на які об'єкти в Чернівецькій області будуть виділятися гроші. Тут потрібно розбиратися. Якщо ми голосуємо за Івано-Франківськ-Чернівці, то на 37 мільйонів з семиста, які проголосували ще навесні, вже проведені тендери, зараз почнеться будова. Нам туди більше грошей не потрібно. Мене дивує, що той народний депутат, який почав більше всього критикувати мої дії, цього не розуміє. Потрібно було зібрати засідання міжфракційного об’єднання «Буковина», покликали представника Служби автомобільних доріг в Чернівецькій області, запитати, де у них особливо критична ситуація, куди потрібно першочергово направити кошти з Державного бюджету. Отак це робиться, між першим і другим читанням. А якщо виділяти кошти на об'єкти без тендерної документації, тобто іти таким шляхом, яким пропонують йти популісти, то тільки у вересні проведуть тендера, гроші прийдуть у грудні і їх повернуть назад до Державного бюджету. Гроші на дороги в листопаді місяці вже не потрібні. Сипати в калюжі асфальт - розбазарювання державних коштів.
- Натомість я, замість популізму і критиканства, між першим і другим читання цього законопроекту вніс до нього поправки. Зокрема, пропоную на дороги загального користування Чернівецької області державного значення – Житомир-Чернівці, Чернівці-Вашківці-Путила. Це ж його обіцянка зробити дорогу через Вашківці, це його передвиборча програма. Але, певно, забув. Добре, зробимо це за нього. Я йому допоможу виконати його передвиборчу обіцянку. І нарешті Чернівці-Заставна. Хіба її не потрібно зробити? Ось так робиться, - переконаний народний депутат України Максим Бурбак. – А просто дати на Івано-Франківськ-Чернівці, де вже є 37 мільйонів, це не по державному. Найправильніше в цій ситуації є підготувати зміни до Державного бюджету на 2016 рік, де передбачити: понадпланові надходження від митниці розподіляються на дороги. Оце самий правильний шлях. Тому що нинішній бюджет вже сформований і його треба довести до кінця року. А зараз розбалансовувати його на мільярд гривень - неправильно. Це розуміє навіть Олег Ляшко, який заявив про це під час голосування.
Читайте також: Федорук про голосування за "дорожний експеримент": "Бурбак не може не підтримувати те, що сам ініціював"
Бурбак знайшов гроші на буковинські дороги
Нагадаємо, колега народних депутатів Миколи Федорука і Максима Бурбака - Іван Рибак закинув їм, мовляв, вони не голосували за закон:
- Дуже шкода, але доріг у області при такій виконавчій владі не буде напевно. НФ та радикали не голосують "ЗА" за ЗП "про дорожний експеримент" у цілому. КМУ Яценюка висловлює окрему позицію і проти прийняття участі у експерименті Чернівецькоі області. Робімо висновки, - написав Іван Рибак на своїй сторінці у ФБ.
КОМЕНТАРІ (1)
Начебто все вірно, але... Ніяких 37,5млн.гр., крім балачок, не виділено. Роботи на дорозі до Ів.Франківська підрядник вести не хоче і не може, бо САД їм уже винна. А ось Львівщина будує, у них фінансування- загалом більше 750млн.гр. А у нас заплановано всього 18млн.! І ті дають з відставанням, за уже виконані роботи, на два місяці. Там Садовий і депутати працюють, а не водять керівництво ЗМІ по ресторанах!
Гриць
21 липня 2015 13:28