Закон про е-квиток дозволить Чернівцям зекономити мільйони гривень

Закон про е-квиток дозволить Чернівцям зекономити мільйони гривень

19.01.2017, 22:10

Ухвалення парламентом закону про електронний квиток дозволить перейти на європейський рівень якості перевезень та дозволить економити мільйони гривень бюджетів міст, які долучаться до цієї програми.

Про це заявив у коментарях журналістам народний депутат фракції “Народний фронт”, один із ініціаторів законопроекту Віталій Корчик.

“Є дуже багато підходів, як це можна зробити, і я знаю, що такі великі міста, як Дніпро, Львів, Вінниця, Ужгород та інші мають свої системи, як вони це бачать. Оскільки основний принцип - незалежно, який це буде квиток: пластикова картка, чіп чи квиток з фіксуванням часу, коли його закомпостували аби уникнути зловживань”, - заявив Корчик.

Він наголосив, що ухвалені зміни допоможуть прибрати людський фактор, коли “гроші за проїзд зникають невідомо куди” та фіксувати конкретну кількість пасажирів із пільгових категорій населення, які користувались транспортом за певний проміжок часу.

“Крім того ми розуміємо, коли є пластикова карточка це економніше, ніж щоразу купувати паперовий квиток”, - підкреслив парламентар.

“Деякі міста долучають до цього проекту кошти ЄБРР. Інші міста, в залежності від системи, яку вони оберуть, вони можуть залучати кошти із місцевих бюджетів або інших джерел. Коли європейські інвестори бачать, що ми виходимо на якийсь європейський рівень, де буде враховуватись конкретна кількість пасажирів, можна прогнозувати кількість перевезень, тоді можна вести розмови про інвестиції в ці програми”, - додав Корчик.

Народний депутат також навів приклад м. Дніпро, де уже порахували, що е-квиток може зекономити до 350 мільйонів гривень у рік, це 4% річного бюджету міста.

Як відомо, 17 січня депутати Верховної Ради проголосували за закон, який дозволить вводити електронні квитки в міському транспорті. За закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті» віддали свої голоси 265 нардепів.

Згідно з документом, місцеві органи самоврядування отримують повноваження вводити електронні квитки в міському пасажирському транспорті незалежно від форми власності. Там, де буде введена автоматизована система обліку оплати проїзду, пільгові категорії пасажирів повинні бути забезпечені електронними квитками.

ДОВІДКОВО:

Єдиний електронний квиток: що це таке і як це функціонуватиме в Україні

17 січня 2017 року Верховна Рада України підтримала законопроект, за яким за міські транспортні послуги можна буде розрахуватись єдиним електронним квитком. 

Прийнятий законопроект про Е-квиток – це впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті. Суть закону, як пояснила радник міністра інфраструктури Яаніка Мерило – дозволити містам самостійно (без "указу згори" з боку Кабміну чи профільного міністерства) впроваджувати цю систему. Це означає, що кожне окреме місто зможе за власним бажанням і в залежності від своєї фінансової спроможності та господарської активності визначати, як організувати електронну систему надання транспортних послуг у місті.

Станом на сьогодні готові взятись за впровадження е-квитка: Київ, Львів, Дніпро, Вінниця, Харків, Одеса, Ужгород, Чернігів, Чернівці, Миколаїв, Херсон, Луцьк, Івано-Франківськ, Черкаси, Житомир, Краматорськ, Кам'янець-Подільський, Біла Церква, Павлоград, Тростянець, Долина, Буча.

Як виглядатиме система

Орієнтовна модель – система, як у київському метро: турнікети, електронні квитки. Але тут вона розрахована лише на один вид транспорту. А у планах – ввести її єдину для усіх видів міського транспорту, причому і для приватних перевізників теж. Як пояснила радник міністра – приватники працюють за договором з міською владою і вони зобов'язуються перевозити і пільгові категорії громадян. І для надійного обліку пільговиків, а отже і компенсації, передбаченої законодавством, введення єдиної системи було б в їхніх інтересах. Плюс до всього – е-квиток дає можливість уникати різних ситуації зі зловживанням пасажирів і дискримінацією з боку водіїв: система сама зчитуватиме дані з картки і водій не зможе вирішувати, наскільки пасажир пільговик. Крім цього, шахраям стане значно важче підробити "пільгові проїзні".

Транспорт – не межа

Розрахуватись е-карткою за транспортні послуги – не кінцева мета проекту. Згодом, за словами Мерило, буде можливість підключити до картки й інші електронні послуги міської влади.

Коли і де е-квитки запрацюють

Термін впровадження у кожному окремо взятому місті залежатиме від рішення органу місцевого самоврядування. Так само від цього залежать і всі інші деталі: вигляд системи, розробка відповідного програмного забезпечення, виготовлення власне е-квитків: міська влада сама визначатиме вид, форми носіїв, порядок обігу та реєстрації проїзних документів, затверджуватиме правила користування міським пасажирським транспортом.

За інформацією Яаніки Мерило, Львів нині найбільше готовий, має уже близько року і картки, і відповідну систему. Дніпро також має долучитись до впровадження системи найближчим часом.

"Квитковий" примус чи ні?

Яаніка Мерило наголосила: нюанс законопроекту у тому і полягає, що закон дасть можливість впровадити у місті таку систему обліку, але не зобов'язує це робити. Якщо якесь місто вирішить, що йому це не потрібно – то і не вводитиме в себе ці е-квитки у найближчий час, або і взагалі ніколи.

Е-квитки і гості міст

Для іногородніх передбачено придбання або повноцінного е-квитка, або тимчасового, який можна буде поповнювати на будь-яку суму в залежності від потреби.

Е-квиток і пільговики

Законопроектом передбачені обов’язкові е-квитки для пільговиків у населених пунктах, які запровадять у себе автоматизовану систему оплати. При тому всі пільговики отримають е-квиток безкоштовно.

https://pogliad.ua/

Інфографіка з сайту канал новин 24

 Чернівці готові взятись за впровадження е-квитка в міському транспорті 

1