ЯК НЕ ТРУЇТИ СЕБЕ ЗА ВЛАСНІ ГРОШІ: ЯКІСТЬ МОЛОЧНИХ ПРОДУКТІВ НА ТОРГІВЕЛЬНИХ ПОЛИЦЯХ БУКОВИНИ

ЯК НЕ ТРУЇТИ СЕБЕ ЗА ВЛАСНІ ГРОШІ: ЯКІСТЬ МОЛОЧНИХ ПРОДУКТІВ НА ТОРГІВЕЛЬНИХ ПОЛИЦЯХ БУКОВИНИ

11.08.2012, 20:53

09 серпня 2012 р. Чернівецький прес-клуб провів засідання, присвячене якості молокопродуктів у роздрібній та оптовій торгівлі Чернівецької області. Цю «гарячу» тему висвітлили наші місцеві медичні працівники та столичний експерт.

Тетяна Дмитрук – лікар-алерголог обласної дитячої клінічної лікарні (Чернівці) у своєму виступі зазначила, що на сьогодні в Європі зареєстровано 150 мільйонів людей, які мають алергічні захворювання, за прогнозами через 15 років на алергією буде хворіти 50% населення світу. За офіційними даними поширеність алергічних захворювань по Україні складає 18,7%, з них тільки 5% - генетично зумовлені алергії, а 13,5% - це набуті алергічні захворювання внаслідок вживання харчів зі шкідливими добавками та дії екологічної катастрофи.

В Чернівецькій області за останні п’ять років кількість звернень на алергічні захворювання зросла в три рази, в більшості – це захворювання малих дітей, з яких 60% захворювання переростає і в старшу вікову групу. Авторитетний лікар-алерголог обласної дитячої клінічної лікарні п.Тетяна Дмитрук навела вражаючі приклади зростання захворювань у діток, викликаних вживанням молокопродуктів із шкідливими добавками та через інші хімічні й органічні речовини, наприклад лише в обласній дитячій клінічній лікарні звернень щодо алергічних реакцій у 2009 році було зафіксовано 1135, то в 2011 році – аж 1978 випадків. Також вона закликала відповідальніше та уважніше ставитися до вибору молокопродуктів при їх купівлі та вживанні.

Юрій Чорнобривець, директор київського Інституту споживчих експертиз, навів конкретні приклади вживання шкідливих добавок, що їх застосовують у виробництві деякі безвідповідальні підприємства в погоні за прибутками. Наприклад, пальмова олія в Україні вже звично увійшла до змісту згущеного молока, цукерок, шоколаду та шоколадної пасти, локшини швидкого приготування, чіпсів, крекерів тощо: додавання пальмової олії в ці продукти сягає інколи 95%. А між тим, пальмову олію у всьому світі вживають здебільшого для змащення обладнання у металургійній промисловості; її розчиняє лише бензин, тож людський організм її практично не засвоює – вона густо „шлакує” організм і виводиться з нього дуже повільно. Саме ці чинники і
призводять до численних серцево-судинних, онкологічних, гастроентерологічних захворювань та ожиріння.

Інший приклад з досліджень Ю.Чорнобривця: щоб „згущенка” та сухе молоко були білішими, нечесні виробники додають до неї „харчовий додаток, фарбник-відбілювач” Е-171 – діоксид титану. „Це – основний компонент фарби – білила”, підкреслив експерт: „ви ж не будете годувати своїх дітей фарбою з господарчого магазину?!” А між тим, у всьому світі діоксид титану широко застосовується у виробництві лаків, фарб, паперу та пластмас. І лише в Україні, Росії та ще в деяких „третіх” країнах його легально додають у харчі.

Головним висновком експерта було таке: „Першою прикметою неякісного продукту є його низька ціна (банка згущеного молока не може коштувати ледь дорожче за літр натурального!). Уважно читайте вміст молокопродукту на етикетках: там мають бути лише відомі вам природні складові. Чим менше там буде невідомих вам речовин з індексом Е (з будь-якою цифрою) – тим менше ризику для вашого здоров’я. Не труїть себе за власні гроші!”.

Найважливішим висновком експерта були таке: в Україні насправді є чесні виробники молокопродуктів; ось чому варто довіряти дослідженням (тестам) незалежних організацій, що регулярно подають свою інформацію в республіканських та обласних ЗМІ.

Довідка. Інститут споживчих експертиз – незалежна громадська організація, створена для проведення експертиз різноманітних товарів та послуг на території України. Інститут працює 2003 року. Протягом цього часі він зарекомендував себе як об’єктивна незалежна структура з високим рівнем довіри з боку споживачів. Головна мета діяльності Інституту: донесення до споживачів (у т.ч. і через ЗМІ) інформації про якісні показники товарів та послуг. В досвіді Інституту – дослідження моторних мастил, автомобільного пального, алкоголю, рослинних олій, м’яса та м’ясопродуктів, гальмівної рідини та склоомивачів тощо.

1