В його руках оживає навіть скрипка зі скла:  Святослав Кондратів  виступить у Чернівецькій філармонії

В його руках оживає навіть скрипка зі скла: Святослав Кондратів виступить у Чернівецькій філармонії

01.10.2018, 15:36

В його руках оживає навіть скрипка зі скла

 Святослав Кондратів 3-го жовтня, у середу, виступить у Чернівецькій філармонії з програмою “Метеора”. Музикант зіграє також на … скляній скрипці

  Святослав Кондартів розпочав свій другий Всеукраїнський тур в рамках проекту  “Світ очима  скрипаля”. Нова програма називається “Метеора” і її побачать та почують у більш, ніж 20-ти містах України.

Живий звук та справжні живі емоції  від найкращих музикантів України – учасників бенду Святослава.  Скрипаль зазвичай виходить на сцену у  джинсах,  зручній туніці та молодіжних кедах. Його віртуозне та розкуте виконання авторських композицій в популярно-естрадному жанрі під драйвовий біт барабанів та гітар спонукає слухачів насолоджуючись незвичним звучанням скрипки.

 Проект Святослава Кондратіва “Світ  очима скрипаля”  відомий дивовижними  музичними відео, які він знімає у найпрекрасніших  куточках світу – Метеорах Греції, дюнах  Сахари, Норвежських фьордах, Венеції, Барселоні та ін. За лічені дні ці відео набирають у соцмережах сотні тисяч переглядів. На сцені Святослав разом зі слухачами подорожує цими чудовими місцями,  розповідає про них,  про те, що його вразило та надихнуло, доповнюючи свої розповіді неперевершеною грою.

Цей осінній концертний тур  присвячений місцю неземної краси, яке знаходиться в Греції. Саме тут проходили зйомки нового музичного відео маестро на однойменну композицію. Назву «МЕТЕОРА» матиме й другий альбом Святослава.

Святослав також готує глядачам сюрприз. Він зіграє на … скрипці зі скла. Виконає також і композицію, яку він написав спеціально для цього  унікального інструмента. Його зробив  український майстер з Рівного, Олег Шевчук у співавторстві зі своїми друзями. Зазвичай скрипалі скептично ставляться до таких експериментів. Святослав Кондратів, навпаки, підійшов до нього творчо і написав  композицію спеціально для цієї магічної красуні.

«Ця скрипка зовсім не схожа на традиційний інструмент. Мені не відразу вдалося завоювати її «кришталеве серце». Але, коли це вдалося, я написав для неї нову композицію, прем’єра  якої відбудеться на концертах другого Всеукраїнського туру», – говорить Святослав Кондратів. 

Скрипаль Святослав Кондратів 16 років вчився грати на скрипці. Тепер він – самостійний виконавець, які пише  авторські скрипкові твори  з елементами джазу, фольку, року і навіть танго

Святослав Кондратів родом зі Львова, але вже давно живе у Києві. Каже, що у таком стилі, як грає він, поки що ніхто не виступає в Україні.

- Як соліст я завжди виступав у різних проектах, але ніколи - у своїх власних, - розповідає Святослав. - Чому цей мій сольний проект мені цікавий? Бо я сам пишу музику. Всі композиції - мої, авторські. Глядачі не почують якісь там кавер-версії на відомі хіти. Я сам писав музику, і тепер виношу її на суд слухачів.

- Рішення виступати сольно продиктовано ідеєю розкритися чи вже затісно у колективі?

- Так,стало затісно, і я почав писати музику для скрипки. Я її пізно почав писати. Але якось раніше справді не писалося. А найкращий варіант для музиканта, це коли ти сам пишеш музику і сам же граєш.

- Є скрипалі-взірці для Вас ?

- Найперше, звісно, Девід Гаретт. Він так само з академічною музичною освітою – без цього важко. А від класичної освіти відштовхуючись, він популяризує цей стиль - поп- вайлін. Трішки раніше ми знали Ванесу Мей, вона починала композиції мікшувати, і працювала в стилі нео-класика, це доволі вузький жанр – переробка класичної музики. Власне, без знання класичних скрипкових основ неможливо. Щодо себе, у мене великий досвід гри, граю на скрипці із 6 років. На скрипці не можна грати мало. Не можна навчитися гри на скрипці за 5 років, навіть за 10. Стандарта схема у всьому світі – 15 років, особисто я вчився 16 років. Мій концерт охоплює, так би мовити, багато смаків. І тих, хто любить джаз і фольк. І тих, кому до вподоби рок-музика. Кого зачаровують латиноамериканські мотиви, почує танго. У кожному моєму творі є якісь акценти на це. У світі зараз всі напрямки мікшується, рідко зустрінеш чисті. Так, є джазові скрипалі, вони приїжджали в Україну. Але джаз – це не стільки складний жанр, скільки знайти на нього слухача важко. У всьому світі це складна тема. Золота ера джазу відійшла. Зараз навіть джазмени стараються мікшувати різні стилі, щоб втримати рівновагу. У чистому вигляді стилі гублять свою привабливість, бо це все вже було колись.

- Про що Ваші композиції?

-        Якщо читач загляне до інтернету, і у пошуку задасть моє прізвище, то віднайде  авторські відео, зняті у різних куточках планети. Наприклад, композиція “Fjord” знімалася у Норвегії. Твір “Дорога в дюнах” писалася до кліпу, який знімався у Сахарі. Така музична географія, і це захоплює людей. А послухавши ці твори, кожен сам оцінить, про що вони.

- Щоби сольно працювати, треба пройти певну школу, мати досвід, так же ж?

- Працювати сольно після консерваторії – це не реально. Тим більше, серед усіх випускників консерваторій, сольну кар’єру навіть за деякий час роблять одиниці. Це насамперед важко психологічно. Ти не можеш розслабитися. Навантаження, стреси – не дуже багато людей хочуть розкриватися у такий спосіб. Простіше сісти в оркестр на задній ряд і сидіти до пенсії. Але це теж нормально. Не всі будуть солістами, і не всі - оркестрантами. Але якщо є велике бажання працювати сольно, і певні моменти, які тобі це дозволяють, то все можливе. Навіть у нашій країні і навіть у такий час.

- Грати на скрипці – це емоційна віддача…

-        Якось я виступав на дні міста Тернополя, мав програму на 25 хвилин. Я був весь мокрий... Поп-вайлін – це такий напрям, коли ти повинен дуже енергетично вести свій концерт. Не можна як в класиці - стати стаціонарно. Але цей стиль, який у нас незаслужено закинутий, він на Заході чому такий популярний? У ньому важко втриматися, конкуренція, і дуже велика має бути віддача на сцені. Тому гарно грати – цього мало...

 Наталія ФЕЩУК

1