У Чернівцях проходить засідання правління Асоціації Аеропортів України

У Чернівцях проходить засідання правління Асоціації Аеропортів України

07.04.2017, 16:10

6 квітня, згідно плану, свою роботу розпочало засідання правління Асоціації Аеропортів України «ЦА». Щорічне засідання відбулося в стінах Чернівецького аеропорту, куди з’їхалися представники аеропортів України з міст: Києва, Одеси, Вінниці, Запоріжжя і Чернівців. Засідання відкрив Президент асоціації Липовенко Петро Іванович. Він виголосив сподівання, що робота правління пройде плідно і рішення, щодо важливих питань будуть обговорені прийняті.

Згідно порядку денного на засіданні планується розглянути наступні питання:

  1. Реалізація “Програми розвитку аеропортів України до 2023 року”, затвердженої Постановою КМУ №126 від 24.02.2016р.
  2. Виконання необхідних заходів та умов для організації авіаперевезень з регіональних аеропортів (наявність спецтехніки, систем, підготовленого персоналу). Обладнання терміналів системами та спецтехнікою для використанням сучасних технологій при обслуговуванні пасажирів.
  3. Відповідність нормативно – регуляторних актів аеропортової діяльності європейським стандартам.

Директор Чернівецького аеропорту Б. Морський подякував членам правління за те, що обрали місцем проведення засідання саме наш аеропорт, наголошуючи, що, така подія допомагає не тільки привернути увагу до необхідності розвитку підприємства, але й приносить конкретні результати. З боку влади виступив радник міського голови Степан Руденко – міська влада вже другий рік поспіль являється організатором авіаційного форуму, який відбудеться завтра 7 квітня, в сесійній залі міської ратуші.

Головним питанням засідання стала державна програма «Розвитку аеропортів України до 2023 року», затверджена Постановою КМУ №126 від 24.02.16р. А таких, як відомо в нас чимало і КП МА «Чернівці» серед них. Як відомо, наш аеропорт веде переговори з Міністерством інфраструктури України, щоб потрапити до даної програми, адже з залученням держфінансування можна не тільки зберегти аеропорт місту, але й зробити підприємство стратегічно і фінансово вигідним для міста і області в цілому. Про кроки, які необхідно зробити, щоб отримати на розвиток гроші від держави детально розповіла начальник відділу авіаперевезень Мінінфраструктури України Дурмуш Галина Антонівна.

«Програма державної підтримки відкрита для всіх аеропортів України, в минулому році на ці цілі було передбачено 300 млн. грн., а в 2017 році на ці цілі планується виділити 800 млн. грн. Для того, щоб потрапити до програми потрібно надати проект-реконструкції смуги, відомості про стан аеропорту та кошторис».

Борис Володимирович Морський поставив актуальне питання, стосовно умов отримання коштів, яке є актуальним і для інших, а саме умова передачі аеродромного комплексу на баланс держави.

«Ми не можемо надавати кошти комунальним підприємствам,- заявила пані Галина, – умови не змінилися, якщо аеропорт належить місту – то гроші мають надходити від міста, однак це не означає, що ви перестаєте бути управлінцями. Якщо кошти надає держава, то аеродромний комплекс за програмою буде переходити державі»

Питання набуло резонансу, адже як заявив, з власного досвіду, Валерій Адамович Поліщук перший заступник ген директора КП МА «Київ»(Жуляни) – це процес дуже складний і довготривалий і якщо міністерство не розробить чіткої стандартної форми акту-передачі для всіх аеропортів, то питання передачі аеропортів з балансу міста на баланс держави стане каменем спотикання, адже без чіткого роз’яснення що стане з аеропортом після передачі міські депутати можуть відмовитися віддати аеропорт державі.

Взагалі, як зазначили представники асоціації у світовій практиці немає подібних умов, адже для розвинутих країн цілком очевидно, що немає різниці на чиєму балансі стоїть аеропорт – це об’єкт господарювання держави, отже підтримка з боку держави відбувається абсолютно прозоро і без зайвих процедур. Тим більше, начальник відділу авіаперевезень Мінінфраструктури України сама підтвердила: «Наша держава дуже повільний організм», – отже по логіці прогрес буде відбуватися дуже повільно.

На засіданні також було озвучено, що міністерство ігнорує прохання детально обговорити особливості державної програми, адже попри те, що програма прийнята, деякі питання є не зрозумілі, деякі не чіткі, а деякі, на думку асоціації, потребують змін.

Другим, не менш важливим питанням, було виконання необхідних заходів та умов для організації авіаперевезень з регіональних аеропортів (наявність спецтехніки, систем, підготовленого персоналу). Обладнання терміналів системами та спецтехнікою для використанням сучасних технологій при обслуговуванні пасажирів. Зокрема зазначилося, що необхідно створити таку систему, при якій маленькі аеропорти, що не є власниками необхідної, дороговартісної техніки, що потрібна для повноцінної роботи  мали б змогу брати таку в оренду на термін, поки ситуація не дозволить закупити власну. Учасники підтримали таку ідею і в майбутньому буде розроблятися план по втіленню в життя системи оренди техніки для обслуговування літаків та пасажирів в малих аеропортах.

http://airportchernivtsi.cv.ua/

1