Студенти БДМУ – одні з найкращих в Україні за результатами іспитів «Крок» у 2017 році
Згідно з Положенням про систему ліцензійних інтегрованих іспитів фахівців з вищою освітою напрямів «Медицина» і «Фармація» (затвердженого наказом МОЗ України від 14.08.1998 № 251) ліцензійні інтегровані іспити (ЛІІ) призначені визначити відповідність показників якості медичної освіти державним стандартам вищої освіти та встановити мінімальний рівень професійної компетентності, потрібний для присвоєння кваліфікації фахівця відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня чи рівня вищої освіти.
Відповідно, вся система ліцензійних інтегрованих іспитів, що проваджується в українській медичній освітній сфері з 1999 року, є стандартизованим загальнонаціональним комплексом засобів діагностики рівня професійної компетентності та обов’язковим етапом атестації студентів-випускників. Тестові іспити («Крок 2» та «Крок 3») складають студенти та лікарі (провізори)-інтерни після завершення навчання, і їхні результати враховуються відповідно до загальних вимог атестації при присвоєнні кваліфікації фахівця з вищою освітою.
Результати ліцензійних інтегрованих іспитів для вищих медичних навчальних закладів та закладів післядипломної освіти є зовнішніми (незалежними та найбільш об’єктивними) індикаторами оцінки якості освіти, якості надання освітніх послуг та якості професійної компетентності випускників медичних вишів, оскільки проводяться уповноваженим Міністерством охорони здоров’я України закладом – Державною організацією «Центр тестування професійної компетентності фахівців з вищою освітою напрямів підготовки «Медицина» і «Фармація» при Міністерстві охорони здоров’я України».
За підсумками «Крок 2» та «Крок 3», що складають студенти-випускники спеціальностей «Медицина», «Стоматологія», «Фармація» та лікарі-інтерни, БДМУ багато років поспіль займає одні з перших місць серед вищих навчальних закладів України. У 2017 році результати виявились стабільно високими, як і у попередні роки, що вказує на планомірність, компетентність, фаховість та високий професіоналізм професорсько-викладацького складу університету щодо здійснення підготовки кваліфікованих медичних та фармацевтичних кадрів для потреб галузі охорони здоров’я.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Лише 3% інтернів є конкурентноздатними, їхня освіта є на міжнародному рівні
Зокрема, успішно склали ліцензійний іспит «Крок 3.Загальна лікарська підготовка» 96,3% інтернів, що є четвертим результатом серед 20 вищих медичних навчальних закладів України (рис.1).
Рис. 1. Результати складання основного тесту формату «Крок 3. Загальна лікарська підготовка» вітчизняними лікарями-інтернами у 2017 році.
Серед студентів-громадян України – 98,3 % студентів БДМУ склали ЛІІ «Крок 2. Загальна лікарська підготовка» з-поміж 20 вищих медичних навчальних закладів України (рис.2) та серед студентів-іноземних громадян, що навчаються англійською мовою – 99,3% випускників склали ЛІІ «Krok 2. Medicine» з-поміж 18 вищих медичних навчальних закладів України (рис.2) – це подвійний другий результат.
Рис. 2. Результати складання ЛІІ «Крок 2. Загальна лікарська підготовка» студентами-громадянами України у 2017 році
Рис. 3. Результати складання ЛІІ «Krok 2. Medicine» студентами-іноземцями у 2017 році
97,8% випускників БДМУ спеціальності «Стоматологія» продемонстрували прекрасний результат, що дозволило університету знову обійняти другу сходинку серед 18 навчальних закладів України (рис. 4)
Рис. 4. Результати складання ЛІІ «Крок 2. Стоматологія» студентами-громадянами України у 2017 році
Досить впевненим результатом, виявились підсумки проведення ЛІІ «Крок 2. Фармація» у поточному році. 94,6 % випускників спеціальності склали тестовий екзамен, що є п‘ятим результатом серед 15 вищих медичних(фармацевтичного) закладів України (рис.5).
Рис. 5. Результати складання ЛІІ «Крок 2. Фармація» студентами-громадянами України у 2017 році
Хочеться відзначити, що відповідно до процедури складання ліцензійних іспитів у 2017 році було залучено поліцію охорони Національної поліції України для забезпечення порядку та громадської безпеки, а також здійснення контролю за наявністю заборонених технічних засобів в аудиторіях під час проведення ліцензійних іспитів. Університетські аудиторії, в яких проводились тестові іспити, були оснащені системами аудіо- відеоспостереження, та здійснювалась відеозйомка проведення іспитів. Представниками Центру тестування і поліцією не було зафіксовано жодного порушення процедури ЛІІ.