Сотні тисяч на агітацію в газетах - результати аналізу фінзвітів кандидатів від Чернівецької області

Сотні тисяч на агітацію в газетах - результати аналізу фінзвітів кандидатів від Чернівецької області

12.10.2014, 21:19

З 59 кандидатів, які зареєстровані в округах Чернівецької області, фінансові звіти подали 27 мажоритарників. В загальній сумі розмір виборчих фондів тих, хто подав звіти, складає більше 1 628 608 грн. Витрати  - 1 081 190 грн. В основному кошти офіційно були витрачені на виготовлення друкованої агітаційної продукції та рекламу в друкованих ЗМІ.

 ОПОРА опрацювала фінансові звіти кандидатів в одномандатних округах Чернівецької області, подані станом на 7-10 жовтня (копії звітів https://app.box.com/s/g19pw0bdbxs0g4dudwmr). Можна констатувати, що в кожному окрузі близько трьох-чотирьох кандидатів проводять активну виборчу кампанію (судячи з витрат на передвиборчу агітацію). Значна частина кандидатів лишень відкрила рахунки і їх виборчі фонди ще не наповнені.

 В очікуванні

Відносно мало друкованих агітаційних матеріалів, білбордів та активності самих кандидатів, зареєстрованих в 201 виборчому окрузі, вплинуло й на показники в фінансових звітах кандидатів. Найбільше на агітацію витратила Наталія Якимчук. Загалом до окружної виборчої комісії звіти чи довідку про відкриття рахунку виборчого фонду подало семеро з 12 кандидатів.

 Наталія Якимчук прозвітувала двічі  - 5 та  6 жовтня (ОПОРА для аналізу взяла звіт за 6 жовтня, розшифровку до звіту, як того вимагає закон, кандидат не надала) про виборчий фонд в розмірі 70 тисяч гривень, утворений за власні кошти. З них 9 890 було витрачено на виготовлення друкованої агітаційної продукції, 27 000 - на рекламні щити та 300 - на оренду приміщень.

 Микола Федорук прозвітував із запізненням (8 жовтня). У звіті вказано 71 280 грн. добровільних внесків від трьох осіб рівними частинами, які й наповнили виборчий фонд. З них 12 960 грн. вже витрачено на рекламу на телебаченні (у розшифровці не вказано, кому саме).

 Олександр Сорокман повідомив про 500 гривень у виборчому фонді, які є його власними коштами, і які він ще не витрачав.

 Звіти не подали, а тільки надали довідки про відкриття рахунку виборчого фонду Юрій Бурега (дата відкриття 1 жовтня), Валерій Марчук (дата відкриття 8 жовтня), Наталія Стрельчук (дата відкриття 7 жовтня ) та Віталій Михайлішин (дата відкриття 1 жовтня).

 Таким чином варто очікувати сплеск передвиборчої активності кандидатів вже цього тижня.

 Агітація в розпалі 

З 16 зареєстрованих в 202 виборчому окрузі кандидатів в народні депутати фінансові звіти про використання коштів з виборчих фондів подали 12 осіб. Двоє кандидатів подали тільки довідки про відкриття рахунку виборчого фонду, інші четверо кандидати в народні депутати не подали жодних документів.

 Жодних коштів на рахунку виборчого фонду, а, відповідно, і витрат не мають кандидати Галина Єреміца (дата відкриття рахунку 6 жовтня, дата подання звіту 7 жовтня) та Інга Маковецька (дата відкриття рахунку 2 жовтня, дата подання звіту 6 жовтня).

 Мають кошти на рахунку, але не здійснювали витрат: Роман Чоботар (1 000 грн. - власні кошти кандидата), Іван Рибак (30 000 грн. - власні кошти кандидата), Микола Карлійчук (1 300 грн. - власні кошти кандидата), Олександр Фищук (49 800 грн., з них 30 000 - власні кошти кандидата, 19 800 - добровільний внесок фізичної особи) та Андрій Маковей (20 000 грн. - власні кошти кандидата).

 Правда, на час оприлюднення звітів в 202 окрузі вже можна було побачити агітаційну продукцію (https://app.box.com/s/zlzglyoxvgs6kkuzwt5f) та статті в районних газетах Олександра Фищука та Андрія Маковея (http://oporacv.org/kandydat-andrij-makovej-reklamujetsya-z-bilbordiv-bez-vyhidnyh-danyh/). Тому можна припустити, що виготовлення цієї агітаційної продукції фінансувалося не за кошти виборчого фонду, що є порушенням виборчого законодавства, або ж відомості в звіті вказані недостовірні, чи просто помилково не занесено до звіту всіх витрат.  

 Найбільше коштів на рахунку виборчого фонду має Василь Філіпчук. Всі наявні кошти  зазначені як добровільні внески фізичних осіб і становлять 100 940,71 грн. З цих коштів Василь Філіпчук вже встиг використати 93 622,85 грн. З них на виготовлення агітаційних матеріалів витрачено більше 39 тисяч, на рекламу в друкованих ЗМІ - більше 36 тисяч, на інші витрати (зовнішні реклама, публічні заходи за підтримки кандидата тощо) - 12 тисяч. В звіті вказані витрати та, як цього вимагає постанова Центральної виборчої комісії, призначення платежів.

 На рахунок виборчого фонду Георгія  Філіпчука було внесено 70 000 грн. власних коштів, з них кандидат вже використав 54 550 грн. (30 800 - на виготовлення друкованих матеріалів, 23 750 - на рекламу в друкованих ЗМІ). Нагадаємо, що ОПОРА зафіксувала проведення кандидатом зустрічі виборців не за кошти виборчого фонду кандидата - http://oporacv.org/u-vyzhnytsi-kandydat-mazhorytarnyk-heorhij-filipchuk-finansuvav-zahid-za-partijni-hroshi/

 Загальний розмір виборчого фонду Франца Федоровича становить 26 000 грн. власних коштів. З них кандидат вже використав 25783 грн. (3 750 - друк агітаційних матеріалів, 22 033 - на публікацію агітації в друкованих ЗМІ).

 Виборчий фонд Василя Ткачука становить 7 100 грн. власних коштів, з яких кандидат використав 7 060 грн. (на виготовлення друкованих матеріалів 4 700 грн. та рекламу в районних газетах 2 360 грн). Звіт подано із запізненням (7 жовтня).

 На рахунку виборчого фонду Емілії Чобан знаходиться 2 000 грн. власних коштів, з них використано на виготовлення друкованої агітаційної продукції вже 1 810 грн (в розшифровці не вказано, де було здійснено друк).

 Кандидати Тарас Думенко та Собко Микола надали окружній виборчій комісії довідки про відкриття рахунку (дата відкриття - 8 жовтня), а Володимир Гнатишин та Степан Терновецький не подали ніяких документів.

 Сотні тисяч на рекламу в ЗМІ

З 12 мажоритарників, які зареєстровані в 203 виборчому окрузі, поточні фінансові звіти про надходження та витрати коштів виборчих фондів станом на 10 жовтня подали 5 кандидатів. Едуард Рябко надав тільки повідомлення про відкриття рахунку.

 За словами голови окружної виборчої комісії Василя Чиботару, інші шість кандидатів або не створили виборчі фонди, або не повідомили про їх відкриття. Хоча агітаційні матеріали (плакати) двох з них були помічені спостерігачем ОПОРИ станом на 10 жовтня. Мова йде про Драгоша Козьму та Ростислава Поклітара.

 З п’яти мажоритарників, які надали фінансові звіти, троє зробили це вчасно (Іван Семенюк, Василь Дармопук та Микола Гладчук), Віорел Ястремський подав звіт тільки 8 жовтня, а на фінансовому звіті Григорія Тіміша дати взагалі не вказано та відсутня розшифровка щодо витрат до звіту.

 Найбільше коштів внесено у виборчий фонд Івана Семенюка - 350 тисяч гривень (власних коштів 100 тисяч та 250 тисяч добровільних внесків від чотирьох осіб), які практично всі і витрачено (більше 330 тисяч гривень). Найбільше коштів кандидат витратив на агітацію в засобах масової інформації - більше 219 тисяч гривень, на виготовлення агітаційної продукції - більше 77 тисяч гривень, на інші послуги (оренда приміщень, виготовлення та оренда рекламних щитів) - більше 33 тисяч гривень.

 Григорій Тіміш вказав, що вніс у фонд 30 тисяч гривень власних коштів. Про витрати, залишок тощо - або нічого не зазначено, або прочерки. Тим не менш спостерігачами ОПОРИ ще 3 жовтня у 203 виборчому окрузі були зафіксовані і білборди (село Тарашани), друкована агітаційна продукція (село Молодія -http://i.imgur.com/0Sw8uDd.jpg) та політична реклама кандидата в друкованих ЗМІ.

 Микола Гладчук вказав, що фонд у розмірі 44 178 гривень сформований з добровільних внесків його довіреної особи Мірчі Базя. Практично вся ця сума вже витрачена: більше 32 тисяч було витрачено на рекламу в друкованих ЗМІ, 10 тисяч - на виготовлення друкованої агітаційної продукції, 1 000 грн. - на оренду приміщень. Замість встановленої ЦВК форми розшифровки, кандидат подав до ОВК виписки з банківського рахунку.

 Віорел Ястремський прозвітував про 47 520 грн. виборчого фонду, які були туди внесені двома особами. Витрачено тільки 3 660 грн на виготовлення друкованих агітаційних матеріалів.

 Виборчий фонд Василя Дармопука - всього 30 гривень власних коштів, які наразі ще витрачені не були.

 Золотий округ

Станом на 7 жовтня, коли спостерігач ОПОРИ фіксував вперше наявність звітів в окружній виборчій комісії 204 округу, семеро з 19 кандидатів вже прозвітували. Із запізненням подали свої звіти ще два кандидати Іван Бордюжан (друга половина дня 7 жовтня) та Максим Бурбак (9 жовтня). Не подали звіти 10 кандидатів.

 Найбільше коштів у виборчому фонді Артема Семенюка - 290 тисяч гривень (два однакові за сумою добровільних внески двох фізичних осіб), з яких 120 541,50 гривень витрачено на агітацію в друкованих ЗМІ.

 Загальний розмір виборчого фонду Василя Козака - 160 250 грн. З них 10 000 - це власні кошти кандидата, решта - добровільні внески двох осіб. 158 923 гривні кандидат вже витратив, зокрема, на виготовлення матеріалів передвиборчої агітації - 101 тисячу гривень, на використання ЗМІ (радіо та друковна преса) - майже 39 тисяч, виготовлення та оренда рекламних щитів - 2600 гривень, оренда приміщень - 950 гривень. Цікавою статтею витрат кандидата є 14 700 грн., які були витрачені на закупівлю буржуйки для АТО.

 В'ячеслав Добровольський вказав, що його виборчий фонд складає 113 тисяч гривень власних коштів, з яких 112 655 вже витрачено (більше 97 тисяч на виготовлення друкованих агітаційних матеріалів, більше 15 тисяч на агітацію в друкованих ЗМІ). Однак в 204 окрузі ще 5 жовтня спостерігачами було зафіксовано розміщення білбордів кандидата (м. Хотин, село Клішківці - http://i.imgur.com/flAgr1D.jpg), витрати на розміщення яких у звіті не відображені.

 Максим Бурбак вказав, що його виборчий фонд становить 95 030 грн. (чотири однакові за сумою внески чотирьох фізичних осіб), з яких 24 840 грн. витрачено на виготовлення друкованої агітаційної продукції, 10 536 грн. - на агітацію в ЗМІ та 3700 - на оренду приміщень. У розшифровці кандидат не вказав, куди витрачалися кошти виборчого фонду.

 Руслан Цаплюк прозвітував про виборчий фонд у розмірі 24 000 грн. власних коштів, з яких 23 623 грн. витрачено на виготовлення друковану агітаційну продукцію. Тим не менш у 204 окрузі розміщено чимало білбордів кандидата (напр., місто Хотин, фото зроблено 5 жовтня - http://i.imgur.com/iCjy1QS.jpg), відповідно, витрати на розміщення чи оренду площ білбордів у звіті кандидата не відображено.

 Павло Балацький повідомив про виборчий фонд з загальною сумою внесків 10 670 грн. (власні кошти), з яких 7 400 витрачено на виготовлення матеріалів передвиборної агітаційної продукції.

 Фонд Володимира Куліша складається з добровільних внесків фізичних осіб розміром 10 тисяч гривень (два однакові за розміром транші від двох різних осіб), з яких 7900 грн. пішло на виготовлення матеріалів передвиборчої агітації, 360 грн. - на виготовлення рекламних щитів. У день подання звіту кандидатом 5 жовтня  на вулиці Калинівській міста Чернівці спостерігачами зафіксовано розміщення агітаційного білборду Володимира Куліша. Ні в звіті, ні в розшифровці до нього витрати на цю агітацію не вказані.

 Виборчий фонд Ярослава Банчука склав 4 тисячі гривень добровільних внесків двох осіб, кошти так і не були витрачені. Іван Бордюжан має фонд в розмірі 10 грн., який ще не витрачав.

 Нагадаємо, відповідно до ч.6 ст. 49 закону України про вибори народних депутатів http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/4061-17/print1413116806957950, розпорядник коштів поточного рахунку виборчого фонду кандидата у депутати в одномандатному окрузі зобов’язаний не пізніш як на десятий день після дня голосування подати до окружної виборчої комісії остаточний фінансовий звіт про надходження та використання коштів виборчого фонду (на паперових носіях та в електронному вигляді). Правда, ще в 2012 році після парламентських виборів не всі кандидати та вже депутати подали фінансову звітність до Центральної виборчої комісії. http://corruptua.org/2013/06/vibori-na-bukovini-milyoni-na-agitatsiyu/

 Однак в законі чітко прописано (п. 7, 8, ч. 2, ст. 61), що за неподання, несвоєчасне подання фінансових звітів (у тому числі проміжних), за внесення до звітів недостовірних відомостей, партії чи кандидату оголошується попередження.

 Чернівецьке представництво Громадянської мережі ОПОРА відкрило гарячу лінію за номером 099 010 65 51. Важливу інформацію можна знайти на сайті Чернівецького представництва Громадянської мережі ОПОРА http://oporacv.org та на сторінці в Facebook – https://www.facebook.com/oporaChernivtsi

1


КОМЕНТАРІ (1)

Я рахую,  що   кошти,витрачені  так  БЕЗГЛУЗДО, на  власний  ПІАР - ЦЕ  ЗЛОЧИН.  В той  час,  коли  в державі  криза,  коли  в  сиротинцях  голодні  діти,  коли  переселенці зі  Сходу  і Криму без  їжі  і криші  над  головою,  коли  в  лікарнях  помирають  воїни АТО   і  діти  без  потрібних  ліків,...  ТАКИХ  КАНДИДАТІВ  ТРЕБА  ПРИЛЮДНО  СТРАЧУВАТИ!  Голос  за  кандидата  завжди  віддавався  за  його  добрі справи,  щоби їх  можна  було  тиражувати  на  всю  країну  через  відповідні ЗАКОНИ.

avatar

НВ

12 жовтня 2014 21:39