Сформувалась трійка лідерів мерських перегонів:  політолог Анатолій Круглашов про чорні технології проти кандидатів  і те, кого оберуть чернівчани  (+ВІДЕО)

Сформувалась трійка лідерів мерських перегонів: політолог Анатолій Круглашов про чорні технології проти кандидатів і те, кого оберуть чернівчани (+ВІДЕО)

16.10.2020, 19:31

Згідно соціологічного дослідження, проведеного дослідницькою компанією «Active Group» з 10 – 12 жовтня, окреслилися троє основних претендентів на посаду міського голови Чернівців. Усі вони мають понад 20% підтримки виборців, а розрив між кількістю голосів менший за похибку опитування. Таким чином, Віталій Михайлішин, Роман Клічук та Олексій Каспрук є лідерами у рейтингу кандидатів на посаду міського голови міста Чернівці. 

Лідер Віталій Михайлішин має 22,4% підтримки серед тих, хто визначився та піде на вибори, Роман Клічук – 21,4%, а Олексій Каспрук – 20,9% голосів. 

Також 14,7% респондентів, які визначилися та планують проголосувати, якби вибори відбулися найближчої неділі, віддали би свої голоси за Віталія Другановського, за Василя Максимюка - 4,4%, за Василя Дутчака - 3,3% мешканців міста, а за Юрія Бурегу - 3,2%. Рейтинги решти кандидатів є меншими за похибку дослідження.

Щодо другого туру, то у випадку, якщо у другий тур вийдуть Олексій Каспрук та Роман Клічук, Олексій Каспрук отримав би 26,5%, а Роман Клічук 36,4% (37,2% не визначились). У парі Каспрук – Михайлішин, результат – 27,3% проти 31,9% (40,9% не визначились), а у парі Михайлішин – Клічук, переміг би Клічук з результатом 33,4% проти 26,4% (40% не визначились).

На думку доктора політичних наук, завідувача кафедри політології та державного управління Анатолія Круглашова: “...трійка лідерів визначена досить коректно, а решта будемо бачити, як вони себе будуть поводити та їх штаби та звичайно як на це реагуватимуть самі виборці.”.

На думку політолога: “серед трьох лідерів, не так далеко відстає Другановський, якщо дивитися в рейтингу. Тобто, він ще має певний потенціал, але я не знаю, чи цей потенціал буде достатнім для того, щоб вирватися в трійку лідерів. Тому, говорити, хто має бути персонально - ще передчасно. Є певна втома, розчарування людей від відомих кандидатів, а для них відомими насправді є Віталій Михайлішин і ще більшою мірою Олексій Каспрук. Кожен з них має свій базовий, ядерний електорат і він достатньо стійкий. Я не буду характеризувати, звідки він взявся і чому це так.

А Роман Клічук не має цього стійкого електорату, це такий, скажімо так, новачок, він з'явився на електоральному та політичному ринку несподівано. Раніше він займав нішу в бізнес-середовищі, набагато меншу в громадянському секторі, а в політичному секторі його взагалі не було видно.

Очевидно, що ті люди, які розчаровані в інших кандидатах, вони природним чином звертають увагу на нього, але далі залежить від двох факторів: поведінки самого лідера (зрозуміла, підтверджуюча гасла, обіцянки, натяки, розігрітими сподіваннями), по-друге, це  - уникнення помилок. Ну, і звичайно багато помилок і упущень з боку опонентів. Ну, а зараз інтрига зберігається, і як кажуть молоді люди - запасаємося попкорном”.

З досвіду багатьох виборчих кампаній Анатолій Круглашов впевнений: “...з досвіду багатьох виборчих кампаній, що на превеликий жаль і сором ні в місті, ні в Україні, і напевно у світі, виборчі кампанії не відрізняються кришталевою чистотою. 

І, як правило, штаби опонентів, а особливо тоді, коли вони втрачають електоральну підтримку, починають вдаватися до сірих, а далі й до чорних технологій.

Це очікувано, це прогнозовано, особливо в нашій місцевій і національній політичній культурі. Негативна інформація поширюється надзвичайно швидко, люди на неї очікують, люди зневірені та скептично налаштовані і тому поява такої інформації відповідає їхньому баченню політиків, в тому числі місцевих. Як правило вкиди важкої інформації або компромату, або ж дезінформації відбуваються так, щоби ані виборець не оговтався, ані штаб опонентів не зміг оперативно на це зреагувати. Тому, на мій погляд головні інтриги цього брудного чорного ринку політтехнологій - попереду”.

Серед результатів опитування, проведеного компанією «Active Group» з 10 по 12 жовтня, також присутній і рейтинг партій, які чернівчани обрали би до місцевої ради. Відтак, перше місце займає «Єдина Альтернатива» із результатом 18% (з тих, хто визначився та піде на вибори). Друге місце за партією «Слуга Народу», яка має 15,9%, на третьому – «Команда Михайлішина» (11,9%), на четвертому – «Європейська Солідарність» (9,8%). «Батьківщина» має 6,9% голосів, «Пропозиція» – 6%, «Рідне Місто» – 5,9%. У решти партій відсоток голосів прихильників становить менше за 5%.

На думку Анатолія Круглашова, ті кандидати в мери, які активно і успішно більш-менш зараз ведуть кампанію, якщо вони в добрій зв'язці виступатимуть з тими партіями, з якими співпрацюють, звичайно мають шанси отримати певні фракції. Це однозначно, а що стосується інших, я маю на увазі "Батьківщину", в тому числі і "Голос" в позитивному сенсі, важко поки казати, але  вони там теж можуть з'явитися. Це будуть невеликі фракції, але вони будуть. А за інші сили, я сумніваюсь, не впевнений, хоча зараз вже активна кампанія ведеться візуально - “За Майбутнє”, немає кампанії ОПЗЖ, принаймні я їх не бачив. Я думаю, що скоріш за все цієї політичної сили не буде в новому складі Чернівецької міської ради”.

Як бачимо, активність різних політичних сил для завоювання симпатій чернівецького електорату зростає. І остаточно прогнозувати того, хто буде мером, зараз неможливо. Але можна сказати напевно, що крапку в цій політичній епопеї поставлять мешканці міста вже 25 жовтня.

1