Сергій Погорений: 400 мільйонів гривень щороку треба витрачати на дороги в Чернівцях, щоби ситуація покращилася

Сергій Погорений: 400 мільйонів гривень щороку треба витрачати на дороги в Чернівцях, щоби ситуація покращилася

20.09.2015, 14:21

Друкопис програми „Суть речей” на радіо Станція 103.2 ФМ від 17вересня 2015 року.

 Тема: житлово-комунальне господарство Чернівців

 Запрошений гість: Сергій Погорений, директор департаменту ЖКГ міської ради

 Ведуча: Людмила Григорчук

 Людмила Григорчук: Сьогодні вкотре почалися роботи на провулку Ентузіастів. Ця вулиця не раз ремонтувалася. Ми чекали, що ось-ось і кінець, то буде все завершення цього року?

 Сергій Погорений: Буде навіть не в цьому році, а в цьому місяці. Там залишилося завершити прокладати верхній шар асфальту, по проектній документації, примикання доріг, розмітку і ми завершимо роботу.

 Людмила Григорчук: Скільки часу ще треб на виконання цих робіт?

 Сергій Погорений: Сьогодні більшість робіт виконано. Певні незручності все ж таки, незважаючи на попередження, були створені. Мали великі проблеми, навіть зараз ввечері маємо проблеми з водіями, які не розуміють, що вулиця робиться перш за все для них і те, що було зранку, коли водії під заборонені знаки їдуть, під загородження, не дають працювати. Адже було попереджено в ЗМІ, за розпорядженням міського голови вулиця була перекрита. Що стосується термінів виконання робіт, то завтра вже погода нам дозволить і завтра ми будемо намагатися завершити. По планах.

 Людмила Григорчук: Люди в соцмережах обговорювали також проблеми з тротуарами, плиткою на провулку Ентузіастів.

 Сергій Погорений: Зараз можна подивитися, що права сторона вулиці, як і передбачено кошторисом, вона зроблена, тротуари є, пандуси зроблені, там, де їх немає, там зроблять, будуть допрацьовані питання. Перехрестя з вулицею Івасюка зараз ввечері мають робити і робота по стоянках, по цій вулиці будуть продовжені завтра і також будуть виконані роботи по ремонту тротуарів, по заїздам у двори.

 Людмила Григорчук: Окрім пандусів, буде ще враховане розташування УТОСу?

 Сергій Погорений: Так. З того боку вулиці, по вулиці Івасюка, ліва сторона буде ще покрита сплошним шаром асфальту для людей з обмеженими фізичними можливостями. Це все продумано.

 Людмила Григорчук: Що з вулицею Богдана Хмельницького? Скільки вже робите її?

 Сергій Погорений: З 2012 року. Тендер на заміну мереж відбувся в червні 2012 року, розпочаті роботи були. Як вони рухалися, не буду розповідати, як це робилося. Це зараз предмет широкого обговорення, але ми дещо поправили ситуацію, спільними зусиллями, з вуличним комітетом, з громадськістю, з міською радою, наради, наради, наради… Виправили недоліки по комунальним мережам. Дуже складна вулиця по насиченості комунальних мереж. Дуже невелика відстань від мереж до мереж. Дуже складна вулиця, напевно, в деякому плані навіть складніша, ніж вулиця Ольги Кобилянської по насиченості мереж. Тому виникали питання по прокладанню, багато організацій було задіяно: газові, водопровідні мережі, нова зливова мережа, зараз влаштовано шар асфальту, щоб люди зрозуміли, бо виникають деякі питання в соціальних мережах і так зустрічають на вулиці, кажуть, як це так, ви бордюри не поклали. Я хочу сказати, що цей асфальт – це своєрідна подушка. Таку саму подушку ми робили на проспекті. Там бетонну подушку – тут асфальтну, відповідної товщини. Тепер по тротуарах будуть виставлятися бордюри. Тепер ще мережі будуть прокладатися, від 28 Червня вниз, виправлятимуться недоліки, а потім будуть робити освітлення, міняти стовпи зовнішнього освітлення.

 Людмила Григорчук: Цього року завершите основні роботи?

 Сергій Погорений: Плануємо продовжити асфальтування, і приступити до тротуарів. Передбачено проектом влаштування гідроізоляції фундаменту будинків. Є об’єм робіт великий і радує нас, що є фінансування, нема затримок, як було в минулому році. В принципі це дозволило не тільки на Богдана Хмельницького, виконувати загалом багато робіт по вулично-шляховій мережі міста.

 Людмила Григорчук: По кошторису, скільки вулиця Богдана Хмельницького коштує?

 Сергій Погорений: 14,5 мільйонів гривень цього року виділено. На цю суму виграв тендер МіськШЕП. Всі кошти з міського бюджету. Якщо брати ще мережі, то ця вулиця вийде більше 30 мільйонів, з освітленням, з усім. Ще робіт багато.

 Людмила Григорчук: Коли плануєте завершити вже повністю цю вулицю?

 Сергій Погорений: Згідно умов тендеру підрядна організація має завершити за 280 днів робіт. Враховуючи, що вже 90 днів пройшло. Десь на початок літа наступного року ми б мали цю вулицю завершити. Я думаю, що може бути раніше, залежно від фінансування і погодних умов.

 Людмила Григорчук: Ви задоволені виконанням робіт на цій вулиці?

 Сергій Погорений: Слідкуємо за всім. Не тільки є, є певний відділ і підрозділи, які слідкують, і технічний нагляд. І заступник начальника управління комунального господарства. Хочеться, щоб було швидше, темпами не задоволені, але переш за все, треба говорити про якість.

 Людмила Григорчук: Якістю задоволені?

 Сергій Погорений: Загалом, да. Є нюанси, звичайно, як при любому будівництві. Дещо не враховано в проекті, дещо люди нам підказують, за що ми вдячні людям. Є певна співпраця з людьми, вони активні і ми їх розуміємо, це накипіло, жити на вулиці в центрі міста і жити в катакомбах, умовно кажучи. На розритій вулиці – це певні незручності. На наступний рік – у нас в планах прилеглі вулиці. Одну ми вже почали. Це вулиця Щепкіна. Ремонт капітальний тротуарів і дорожнього покриття, з виходом на 28 Червня. Потім підемо на Горького і підемо на інші. Комплекс робіт треба зробити. Де капітальним ремонтом, де ямковим.

 Людмила Григорчук: Якщо говорити про важкі вулиці в місті. Які ще надскладні вулиці вас чекають у Чернівцях, які давно потребують вашого втручання? 

 Сергій Погорений: Вулиця Щербанюка, зараз іде активне планування капітального ремонту.

 Людмила Григорчук: Скільки треба коштів?

 Сергій Погорений: Не можна сказати суму. Щоб не робити так, як зроблено на вулиці Богдана Хмельницького, бо проект був розроблений повністю, враховуючи вартість всіх робіт, розбили на етапи: мережі, облаштуванні дорожнього покриття. Тут ми плануємо іншим способом. Розбити вулицю Щербанюка на три етапи. Ділити вулицю на виконання робіт. Сьогодні завершується проектування першого етапу вулиці. З заміною всіх мереж, з влаштуванням зливової мережі, з відведенням поверхневих вод з вулиці. З вибором дорожнього одягу, це буде все ж таки бруківка. Від вулиці Героїв Майдану до вулиці Суворова.

 Людмила Григорчук: Будете ділити на декілька років?

 Сергій Погорений: Так. Паралельно з виконанням робіт плануємо на наступний рік приступити до виконання робіт, буде кошторисна документація, за зиму проведемо тендери.

 Людмила Григорчук: Гроші вже будете закладати в бюджет на 2016 рік?

 Сергій Погорений: Так.

 Людмила Григорчук: Які ще вулиці наступного року робитимете?

 Сергій Погорений: Продовжуватимемо роботу на тих вулицях, де вже ремонт почали. По асфальтуванню гравійних вулиць міста, особливо там, де рухається громадський транспорт. В цьому році ми вже продовжили виконання робіт по Вижницькій, Вашківській.  За дуже великої ініціативи – на Якова Степового. Там будуть продовжені ще цього року роботи. Там будуть виділені кошти, наступного року будемо робити на інших вулицях з гравійним покриттям.

 Людмила Григорчук: На Степового люди були незадоволені, бо вони довго чекали виконання обіцяних робіт

 Сергій Погорений: На виконкомі буде затвердження робіт. І зробимо ще на 600 тисяч гривень, десь 250 метрів дороги.

 Людмила Григорчук: Скільки коштує якісний ремонт 100 метрів дороги?

 Сергій Погорений: Це все залежить від товщини асфальту. Я не можу зараз сказати, бо дуже багато факторів впливає, наявність основи, наявність інженерних комунікацій, бо намагаємося робити раз і назавжди. Хоч назавжди не получиться, бо дороги зношуються, які  все в житті. Таке ми бачимо на між будинкових проїздах. Ми бачимо там жахливе покриття. Робимо в цьому році 27 проїздів. Я

 Людмила Григорчук: Як визначали першочергові проїзди7

 Сергій Погорений: Провели аналіз, заявки мешканців, звернення депутатів та та ситуація, яка є. якщо брати по вулицях, які ми вже зробили, це вулицю Боярка завершили в цьому році. Вулиця Стефюка довго робили, тротуари, в тому, позатому, в цьому році сподіваюся якісно вже зробили. Продовжимо тротуари зараз на вулиці .. від Полєтаєва, біля Садочка. Дуже багато між будинкових проїздів, це новація цього року. це в принципі вперше за багато останніх років, ми передбачили не лише капітальний, але й поточний ремонт міжбудинкових проїздів. Ми чітко розуміємо, що зробити всі між будинкові проїзди ми не зможемо. Тому підтримуємо десь, з міського бюджету, на ямковий ремонт виділено 2,3 мільйона гривень.

 Людмила Григорчук: 27 проїздів ви обрали. А скільки заявок було загалом?

 Сергій Погорений: В місті Чернівцях більше тисячі вулиць і провулків і кожна з них, абсолютно кожна, вимагає втручання. Тепер розробляється план виконання робіт. В залежності від весняного огляду вулично-шляхової мережі, що можна зробити поточним ремонтом. На ці цілі виділили 11 мільйонів гривень, на утримання – ще 14 мільйонів. Це утримання, мається на увазі, і зливова, і розмітка, і так далі. Зробили розмітку по місту, це всі побачили. І в планах на цей рік ще вулиця Підкови, Садгора, вулиця Яна Налепки в Садгорі. Будемо в цьому році робити Главки.

 Людмила Григорчук: Чому така ситуація, чому вони всі потребують втручання?  Нічого не робили минулими роками?

 Сергій Погорений: В ідеалі зробити всі вулиці в капітальному ремонті. Хотілося б. поміняти мережі, зробити сполошним слоєм, чи то асфальт, чи то бруківка. Чітко розуміємо, що це зробити неможливо. Ніяких грошей не хватить. Не хватить нашого бюджету зробити все і одночасно. Робимо підтримуючий ремонт, поточний, ямковий.

 Людмила Григорчук: А цей ремонт знову просить на себе звернути увагу…

 Сергій Погорений: Може не на цих ділянках, але поруч з латками треба робити. Можливо десь і неякісно зробили. Є і такі випадки.

 Людмила Григорчук: Ви для себе прикидали, скільки треба місту грошей, щоб закрити найважчі ділянки?

 Сергій Погорений: Рахував. Дійте мені 400 мільйонів тільки на дороги на рік, можливо ситуація поправиться. Але якщо з розумінням поставитися, дорогу і в океані можна побудувати, але скільки це буде коштувати. Все це залежить від об’ємів і фінансування. Але перш за все якість.

 Іштван. Слухач. Як ви вирішуєте питання щодо дератизації? Це щодо наших менших братів. Тобто намагаєтеся дати їй мирно співмешкати з нами чи намагаєтеся викурити їх? Це я щодо щурів. І мене ще цікавить, спільно з вашими колегами з міськавтодору, чи під час ремонту, в тому числі капітальному, для велосипедистів будуть проектуватися доріжки? Чи закладено на це кошти в держбюджеті?

 Сергій Погорений: Питання надання послуг з дератизації, дезінфекції, дезінсекції входять в квартирну плану, їх оплачують мешканці. Ці послуги надає ЖЕП. На замовлення ЖЕПу, санепідемстанція виконує цю роботу. Це обов’язково входить в обслуговування будинків. Питання це повинно контролюватися мешканцями і ЖЕП повинен звітуватися перед мешканцями про використання коштів, на що вони йдуть. Адже кошти збираються не тільки на вивезення сміття з квартир, а й на дератизацію, на освітлення сходових кліток, прибирання прибудинкових територій.

 Людмила Григорчук: Скільки коштів виділено на дератизацію?

 Сергій Погорений: В нас є побудинкова квартирна плата, тому говорити про єдиний тариф не можна. Це залежить від року побудови, технічного стану будинків  і стану тих послуг, які надаються. Хочу наголосити, користуючись можливістю, що мешканців міста не повинно турбувати, як надається послуга. Вони платять за послугу, послуга повинна надаватися в повному об’єму.

 Людмила Григорчук: До вас не зверталися зі скаргами, що десь не виконують роботу?

 Сергій Погорений: Є дуже багато скарг. Ми збираємо комісію і змушуємо виправляти недоліки.

 Людмила Григорчук: Після вашого втручання є результат?

 Сергій Погорений: Переважно є, якщо щось не виходить, берем додаткові заходи впливу на керівників певних ланок, певних підрозділів, підприємств, які надають послугу.

 Людмила Григорчук: Чи є серйозні покарання за невиконання своїх обов’язків?

 Сергій Погорений: Обов’язково, ми звільняємо керівників ЖЕКу, було таке. Наприклад, 6-ий ЖЕП, було звільнення недавно за невиконання своїх обов’язків, були певні недоліки. Сміття на вулиці Університетській в центрі на 1-ше вересня завдало болю чи це була спланована акція. Недопрацювали, ми визнаємо свої помилки в цьому плані. Хоча контейнери всі спорожнюються після обіду. Пішли діти в школу, кількість сміття збільшилося, ми дещо не зорієнтувалися. Прикро визнавати, але треба визнавати свої помилки і працювати над ними.

 Людмила Григорчук: І щодо питання про велосипеди, яке задав наш слухач.

 Сергій Погорений: Так, в місті створена, за розпорядженням міського голови, відповідно робоча група, яка з громадкістю відпрацьовує питання велодоріжок в місті. Питання дуже складне, вулично-шляхова мережа міста збудована в свої часи таким чином, що навантаженість складає в центральних ділянках від 4 тисяч машин за годину. Плюс неправильне паркування автомобілів не дозволяють нам десь на проїжджій частині виділити місце під велосипедні доріжки. Це не неможливо, ми працюємо над цим питанням і були вже влаштовані доріжки на вулиці Воробкевича. Громадськість була дещо незадоволена, ми попрацювали над цим. В склад цієї робочої групи входять представники ДАІ, перевізники, громадкість, фахівці з організації дорожнього руху. Вивчаємо досвід інших міст України. При будівництві нових вулиць, зараз в нас тільки одна така вулиця Воробкевича, решта іде або реконструкція або капітальний ремонт.  Де можливо, будемо приймати спільні рішення з спеціалістами, які опікуються велорухом.

 Людмила Григорчук: Чому на Воробкевича так не сталося?

 Сергій Погорений: Це не було зроблено не за державні кошти, це зобов’язання забудовника. Підприємець проявив ініціативу, взяв погодження в ДАІ, намалював схему. Вийшло трохи не так. Але якщо продовжити ці роботи, з’єднати вулиці з Південно-Кільцевою і Комарова, то може бути гарний результат.

 Людмила Григорчук: Якщо ми вже зачепили Воробкевича, що зараз з цією вулицею? Вона дуже довго чекає на відкриття. В чому там нюанс?

 Сергій Погорений: В цьому році ми завершили влаштування асфальтно-бетонного покриття. Зараз залишається розмітка і освітлення. На розмітку виділено гроші, з освітленням складніше, бо будуть влаштовуватися не тільки стовпи, а й влаштування руху тролейбусу. Ми плануємо зробити цю вулицю проїзною, вивести туди, як маршрутки, так і тролейбуси.

 Людмила Григорчук: Скільки коштів ще треба на освітлення і тролейбуси?

 Сергій Погорений: Ще пару мільйонів треба. Десь біля двох мільйонів гривень. Цього року плануємо розмітку і здати в експлуатацію. Маршрутки будуть після проведення конкурсу. Треба зробити маршрутну сітку, виставити маршрут на конкурс. Є певне законодавче регулювання. В планах до кінця року будемо переглядати маршрутну сітку, будемо зачіпати тему маршрутного перевезення, це теж повноваження департаменту, дуже болюча тема. Є багато скарг на перевізників.

 Людмила Григорчук: Отже, з вулицею Воробкевича, там є нюанс з освітленням і тролейбусами. А щодо Каспрука? Чому там далі ведуться роботи, попри відкриття?

 Сергій Погорений: Порушення технології влаштування верхнього шару покриття. Після влаштування, вулиця не відповідала нормам. Не був витриманий профіль і товщина бетонно-асфальтної суміші не відповідала проекту. Тепер фактично фірма за власний рахунок переробляє цю вулицю. Зняли верхнє покриття, будуть влаштовувати товстіший шар покриття, відповідно до вимог, це 5 см. І буде зроблений правильний нахил дороги, якого не було зроблено. Всі їхали, бачили, як стояла вода, вода не має стояти на дорозі, а під бордюрами виходити в зливну мережу. Ми планували вже зробити цю вулицю. Дещо помішали причини суб’єктивні, є і об’єктивні причини. У організації чекають матеріали. Ми планували до кінця тижня, там роботи, відверто кажучи, на два дні. Викласти асфальтоукладачем нормальне покриття нормальної якості.

 Людмила Григорчук: Якщо не виконають, будуть санкції?

 Сергій Погорений: Ну такої ситуації вже не буде. Але за те, що наробили, треба відповідати. Недоліки були виявлені зразу після відкриття, тому і не було заплачено фірмі частину грошей ще у свій час, це був 2013 рік.

 Людмила Григорчук: Чому чекали два роки?

 Сергій Погорений: 2014 рік був дуже складний у фінансовому плані. Ми почали роботи фактично в серпні, дуже погано йшли кошти, до міста приходили 50-60 тисяч і вони швидко розходилися. Цих коштів було мало і тому були затримки. В цьому році ситуація помінялася, ми маємо фінансування і розуміння, маємо плани і хочемо більше зробити, є інші об’єкти.

 Людмила Григорчук: Пане Сергію, щодо сміття. Говорили ви, що вже покарали нещодавно  керівника ЖЕКу і нещодавно в соцмережах дуже нарікали мешканці на те, що є схожі ситуації і на вулиці Героїв Майдану і ще десь. Як ви контролюєте це все? Про вивіз сміття один час дуже багато говорили, тепер знову люди активізувалися і нарікають на роботу.

 Сергій Погорений: В Чернівцях послуги з вивезення сміття надають 2 фірми, це «Альфатер» і наше міське комунальне підприємство «Чернівціспецкомунтранс». Графіки вивезення погоджені з районними радами і погоджені таким чином, щоб до ранку сміття в місті не було. І якщо вийти в 7-ий годині зранку, то місто виглядає привабливо.

 Людмила Григорчук: Але дійсно були фотографії людей і зранку, які показували, що сміття не вивозили. До вас звертаються люди з такими претензіями?

 Сергій Погорений: В принципі особливих скарг нема, ми вишукуємо таку інформацію в соціальних мережах, там більш активні мешканці. Це допомагає. Але для мене немає різниці, хто виконував роботу, якщо робота не виконана, ти повинен понести покарання. Я вже казав, мешканців немає цікавити чи є машина для вивезення сміття, чи вийшов двірник на роботу. Має бути прибрано, мешканці за це платять. У випадках, коли не вивозять сміття, застосовуються засоби адміністративного впливу через комісії. За минулий рік 6 разів керівників «Альтфатеру» Чернівців притягався до відповідальності, сплачував відповідні штрафи. Не має в Чернівцях бути будинковолодінь, які не утворюють відходів. Було один час багато звернень, що вони живуть десь на Роші, в приватному секторі, а не утворюють сміття, закопують на городі, багато таких звернень було: «В мене худоба є на подвір’ї». Немає такого, не передбачено законодавством, всі мають мати угоди на вивезення сміття і оплачувати сміття. Всі мають покластися до цього з розумінням. Але за цю плату, яку мешканці сплачують, вони мають мати відповідну якість.

 Людмила Григорчук: Щодо перевізників. Коли був страйк у місті. І маршрутки не їздили, тоді міський голова сказав, що зробить все для того, щоб у місті були комунальні маршрутки.

 Сергій Погорений: Працюємо над створенням комунального підприємства з певною кількістю автобусного парку, ведуться певні напрацювання в цьому питанні. Ведуться переговори щодо закупівлі і тролейбусів, і автобусів. Оголошений тендер. Маємо закупити 4-5 автобусів, щоб закрити соціальні маршрути. Щоб була альтернатива. Ми розуміємо і перевізників, які опинилися в скрутній ситуації, але перевезення пільгової категорії людей, тут є соціальна напруга. Всі хочуть їхати безкоштовно, але законодавство покладено таким чином, що пільговий проїзд регулюється державою. Відповідно до закону, є замовлення, з державного бюджету виплачується компенсація.

 Людмила Григорчук: Зараз немає затримок у виплатах?

 Сергій Погорений: Немає, але є проблема в іншому. Щоб слухачі проаналізували ситуацію, зрозуміли, вартість витратної частини здійснення перевезень підвищилася в 2,5 разів, а кошти, які надходять з бюджету державного за пільгове перевезення, відшкодовується лише в кількості 3 пасажирів за один рейс, а у нас знаходяться часто 30 пасажирів пільгової категорії. На сьогоднішній день, за рахунок платоспроможного пасажира, наш перевізник і виживає. В тих умовах, які є. Не зважаючи на те, основна вимога до перевізників – це безпека пасажирів.

 Людмила Григорчук: І знову ж таки ми повертаємося до того, що ведуться перемовини, що щоб забезпечити безпеку, треба ремонтувати автобуси, оновлювати парк, а й них немає коштів. На якій стадії домовленості?

 Сергій Погорений: На виконкомі рішення про підняття ціни не було прийняте. Були деякі обґрунтування і обрахунки в поданні самих документів, розрахунків. Дещо було не враховане, це питання економіки. Треба було доказати деякі цифри, в тому числі і пасажиропотік.

 Людмила Григорчук: 5 маршрут випробовує прорахунок пасажиропотоку. Які там результати?

 Сергій Погорений: Ще зарано говорити. Йде аналіз, але висновки будуть доведені пізніше. Слідкуємо в онлайн режимі за рухом транспорту. Прикрі випадки бувають, щодо ненадання послуг перевезень, в тому числі і через поломку. І це відбивається на наших мешканців. Зрив одного графіку – дуже відчутно. Є наслідки значні. Є обурення і підняття соціальної напруги.

 Людмила Григорчук: Чи часто люди, як підпадають під цю пільгову категорію, нарікають на водіїв.

 Сергій Погорений: Дуже часто. Не будемо говорити про яких перевізників йдеться,  але на тих маршрутах, де трапляються такі випадки не посадки, або відмова в пільговому перевезенні, то там завершилися умови договору, і ми проведемо новий тендер. Ми заносимо їх в чорний список. При нових конкурсах це буде все враховано.

 Людмила Григорчук: Які ще зміни чекають маршрутну мережу в місті?

 Сергій Погорений: Зараз напрацьовуються пропозиції щодо змін маршрутної сітки в Чернівцях. Це питання викликане оптимізацією руху. Щоб не було накладання, бо часто бачимо, що на одну зупинку приїжджають три-чотири маршрутки різного напрямку, але в один час. Плюс, хотілося б розвивати наше комунальне підприємство, щоб вони мали статті доходів від перевезення, але основне навантаження, це наше комунальне підприємство, адже в тролейбусах, як їхали пільговики безкоштовно, так і їдуть.

 Людмила Григорчук: Чи виправдав себе експеримент по відміні проїзних для учнів і студентів?

 Сергій Погорений: Так, ми прорахували, ситуація показала, що це виправдано. І на проїзних зекономили, і є наповнення живими коштами постійно. Йде зараз робота по закупівлі тролейбусів бувших у використанні з Румунії. Тримаємо цей процес на контролі.

 Людмила Григорчук: Скільки хочете купити?

 Сергій Погорений: 30 і більше купити. Хотіли би. У нас парк щоденно на лінії виїжджає 55-62 з 75 наявних. У вихідні трохи менше.

 Людмила Григорчук: Скільки є таких, які не потребують ремонту?

 Сергій Погорений: До речі, слова вдячності і пошани керівнику підприємства ЧТУ, який слідкує за технічним станом, який робить все можливе і неможливе, щодо підтримання тролейбусів у такому робочому стані, яке забезпечує безпеку перевезення пасажирів. 

 Людмила Григорчук: Але міняти треба половину всіх тролейбусів.

 Сергій Погорений: Так, тролейбусний парк чекає заміни на 80%. І чим скоріше ми замінимо, тим краще. Ще 10-11 року це треба було вирішувати. Раніше ми могли дозволити собі купити вітчизняний тролейбус Львівського заводу, а сьогодні вартість дуже велика, близько 2,5 мільйонів гривень, зараз може й більша, а якість не така, як хотілося, бувші у використанні кращі у якості.

 Людмила Григорчук: Наша бруківка вимагає ще більше вимог до якості.

 Сергій Погорений: Так.

 Людмила Григорчук: Щодо нового керівник аеропорту, як він почав свою роботу і що чекаєте від цього підприємства.

 Сергій Погорений: У підприємство постійно вкладаються кошти. Ми розуміємо, що це іміджеве підприємство, ми сподіваємося, що ситуація в майбутньому виправиться з літаками, йдуть певні переговори. Але сама ситуація на підприємстві складна. Без літаків, які б відлітали з Чернівців., підприємство не має інших видів доходу. Тому виникає така ситуація з заборгованістю. На сьогоднішній день нами виконується замовлення по департаменту щодо введення в експлуатацію сигнального обладнання нового, якого фактично немає в Україні. Заборгованість за вже виконані роботи трошки раніше ми проплатили. Зараз завершуються роботи, буде обліт території, буде отримання сертифікату, що також дозволить нам дивитися в майбутнє.

 Людмила Григорчук: Зараз є заборгованість по зарплаті?

 Сергій Погорений: Заборгованість є, навіть ті кошти, які були виділені на останній сесії міської ради, вони йдуть на погашення заборгованості, разом з тим, сума не покриває всього. Економічна ситуація залишається на підприємстві вкрай скрадною. Ми сподіваємося, що новий керівник зробить максимум того, що можна. Досвід роботи показує, що він може все правильно вирішити.

 Людмила Григорчук: Я розумію, що ота боргова яма і проблеми економічні склалися тому, що не було керівника грамотного?

 Сергій Погорений: Це комплекс проблем. І відсутність керівника, незавершеність робіт. І ті обіцянки, які давалися, рейс до Києва, один рейс не вирішить проблеми аеропорту. Розвивати сферу потрібно і аеропорт місту потрібен. І міський голова і міська рада в цьому мають одну думку, що аеропорт для міста важливий.

 Людмила Григорчук: Скоро зима. Вона завжди лякає комунальників. Як готуєтеся? Що вже встигли зробити?

 Сергій Погорений: Почали готуватися до зими ще з минулого опалювального сезону. Передбачили певні кошти, врахували все, що можна. І по обладнанню котелень, створення аварійного запасу посипкового матеріалу, труб і так далі. Багато вже коштів на закуплю нової техніки. Матимемо нові машини. Піскороскидувачі для Міськшепу. Купимо для водоканалу машини для аварійних бригад, для аварійно-диспетчерської служби. І пройшло доукомплектування сантехніками наших ЖРЕпів, бо внутрішньо будинкові мережі до прийому теплоносія, тепер готуватимуть ЖРЕПи. Тепломережа тепер знаходиться також не в найкращому стані. Є певні заборгованості і за електроенергію, але за цей рік за заборгованість за спожитий газ немає. Навіть дещо перевиконало план по переплаті. Це заслуга певної постанови про розчепленню коштів, які проходять на спецрахунки. Всі кошти, які приходять від споживачів, вони автоматично переходять на рахунки газопостачальних компаній. У підприємства фактично не залишається коштів на збереження колективу, вимушено провели скорочення персоналу.

 Людмила Григорчук: Повернуть людей зараз?

 Сергій Погорений: Звичайно, готуємо котельні. Є певні проблеми, але запевняю, що ми будемо з теплом.

 Людмила Григорчук: Вже за місяць в Чернівцях будуть ліквідовані районні ради. Як будете працювати?

 Сергій Погорений: Зараз скорочуються управління і функції переходять до департаменту ЖКГ. Штат буде розширений, але дуже буде сутужно організувати цю роботу. Ми будемо набирати фахівців. Певні незручності будуть, але ми мінімізуємо. Виїзні прийоми будуть організовані, але з усіма питаннями люди тепер будуть звертатися до департаменту саме. Дахи, балкони, сушарки, житловий фонд – це делеговані повноваження районних в місті рад, зараз складно, але ми цим будемо займатися. Організовувати і виконувати. Дуже великий обсяг робіт.

 Людмила Григорчук: Кадрові зміни будуть значно розширені?

 Сергій Погорений: Хочеться більше. Нема меж до досконалості. Будемо дивитися, де треба буде посилювати роботу.

 Людмила Григорчук: У мене в гостях декілька тижнів тому були депутати міської ради. Вони нарікали на фаховість працівників департаментів, і вашого в тому числі. Ви задоволені професіоналізмом своїх працівників.

 Сергій Погорений: Не все ідеально, людський фактор спрацьовує, але в мене немає сумнівів у фаховій здібності працівників департаменту. Я цих людей давно знаю, я не є новачком і люди, які працюють, вони також не новачки. Мають досвід.

 Людмила Григорчук: Яка середня зарплата у вашому департаменті?

 Сергій Погорений: 2 тисячі 800 гривень.

 Людмила Григорчук: За цю зарплату погоджуються працювати справжні фахівці?

 Сергій Погорений: В цій сфері працюють ті, хто не можу себе десь в іншому місці реалізувати, або ті, хто віддані своїй справі. В мене фахівці – віддані своїй справі.

 Людмила Григорчук: Чим найбільше гордитеся за цей рік?

 Сергій Погорений: Мені дуже подобається ремонт на вулиці Боярка. Там дуже великі емоції вкладені і нервів. Можу сказати, що ця вулиця одна з найкращих. Зроблена з любов’ю. Все враховано. Перед зимовим періодом хочу сказати, що від нас самих залежить, як ми будемо зимувати, від самих мешканців багато залежить. Перш за все – утеплення осель і вживати заходи з енергозбереження. Все дорожчає і треба думати, де утеплювати, двері, вікна. Працює програми в місті, пропоную всім долучатися. Є і державні програми і є ще певні програми по певних видах робіт, фактично 80% в залежності від видів робіт, відшкодовується. Багато людей звернулися. Багато робіт зараз продовжується. Мешканці, звичайно, хочуть, платити за спожиті послуги. А тепло – це також послуга. Щоб зменшити оплати і мати тепло – треба ставити лічильники тепла. До 2018 року всі будинки мають бути з побудинковим обліком не лише тепла, але й води.

 Людмила Григорчук: У відсотковому плані, скільки зараз є лічильників?

 Сергій Погорений: Якщо говорити про будинки комунальної власності, у нас їх 602. З централізованим опаленням. 14% - з лічильниками. Це старт, але цифра мала. Вже наступного року запрацює кредитна лінія по водоканалу. Запрацює питання вкладання європейських коштів і у Тепломережу, тобто чим далі, тим цікавіше.

 Інформаційний партнер програми „Суть речей” на радіо Станція 103.2 ФМ  www.buknews.com.ua

 

1


КОМЕНТАРІ (1)

Розумний  чоловік- Погорений. Знає  діло  і  на  своєму  місці.  Та  СОЛОМОНИ,    ЖИЖИЯНИ,... і  др. дуже  хочуть  зайняти  його  місце,  другі  місця  в  обл і міськрадах.  Ніхто  нічого  не  має  проти,  АЛЕ   ДЛЯ  ЦЬОГО  ТРЕБА  МАТИ  КЕБУ!!!  Їхні  батьки  крали  без  міри,  маючи  партквитки  КПРС,  то  і  їм  хочеться,  маючи   квитки  Самопомочі,....

avatar

Франчук

20 вересня 2015 11:42