Родіка Тіміш: 'Транскордонне партнерство закладів освіти: шлях до зміцнення європростору'

Родіка Тіміш: "Транскордонне партнерство закладів освіти: шлях до зміцнення європростору"

09.09.2021, 13:05

Інтерв’ю на часі з вчителькою географії Коровійської ЗОШ І-ІІІст. Родікою ТІМІШ.

  • На Вашій Фейсбук-сторінці  ми побачили декілька постів про те, що Коровійська ЗОШ І-ІІІ ступенів впроваджує транскордонне партнерство з освітнім закладом з Румунії. Як це вдалося?

  • По-перше, завдяки ініціативі дирекції закладу Ольги Лупуляк, яка запропонувала започаткувати вперше в історії школи проект міжнародного співробітництва. 

По-друге, власний досвід у  цьому  напрямку освітньої діяльності: у минулому, коли директором Купського НВК, долучала заклад до транскордонних проектів тодішньої Глибоцької райради.

Дякую, що привернули увагу до ролі соціальних мереж та месенджерів, тому що саме завдяки їм та  технологіям  дистанційного спілкування, а ми говоримо про період карантинних обмежень,  вдалося зв’язатися з партнерським закладом освіти з Румунії - гімназійною школою Пиртештій де Сус об’єднаної територіальної  громади  Качіка Сучавського повіту та започаткувати партнерство. 

  • Як у режимі онлайн можна реалізувати заходи транскордонного  проекту?

  • В укладеній Угоді про партнерство ми врахували онлайн-заходи. Перша організаційна  відеозустріч відбулася з використанням сервісу GoogLMeet. До участі долучилися  представники педагогічних колективів обох закладів освіти. Цікавим є той факт, що  нас  розділяв не тільки ефір, а також захисні  маски. Коровійська школа отримала запрошення до участі у Міжнародному  конкурсі  «Дитинство: посмішка та щирість», IX конкурсне  видання, щороку організоване  партнерським закладом. Проект був приурочений до святкування Міжнародного дня захисту дитини. Педагоги та учні долучилися активно до його реалізації. Радіємо першій можливості інтегруватися у європростір шляхом участі учнів школи у міжнародному конкурсі дитячих робіт.

  • Наскільки досвід транскордонної співпраці Коровійської школи може бути перейнятий іншими закладами освіти?

  • Транскордонне співробітництво  позитивно впливає на розвиток як країни у цілому, так і її окремих регіонів і тому воно є потужним фактором поступу України на шляху до європейської інтеграції. Завдячуючи вигідному географічному  положенню Чернівецька область має великі можливості розвитку транскордонного співробітництва. У Законі  України «Про освіту» у ст. 82 зазначається, що «заклади освіти, наукові, науково-виробничі установи системи освіти, органи державного управління освітою мають право укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки із закладами освіти, підприємствами, установами, організаціями, науковими установами системи освіти іноземних країн, міжнародними підприємствами, установами, організаціями, фондами тощо». Також, важливими  є пріоритетні завдання транскордонного співробітництва, визначені Державною програмою розвитку транскордонного співробітництва на період до 2027 року.

  • Які пріоритетні напрямки у міжнародному співробітництві, зокрема Чернівецької області?

  • Сьогодні сміливо можемо стверджувати, що євроінтеграція - це зближення України з Євросоюзом: на рівні правил, звичаїв та законів, що існують у суспільстві. Змінюється роль закладів освіти із  збільшенням транскордонного співробітництва. Зміни відбуваються завдяки впровадженню реформ і модернізації дошкільної, середньої,  вищої освіти; взаємного визнання академічних та професійних кваліфікацій, дипломів та сертифікатів про освіту; посилення діалогу щодо систем загальної освіти, дистанційної освіти та навчання протягом життя; збільшення міжнародних обмінів та співробітництва в сфері неформальної освіти для молоді тощо. Глобальним  пріоритетним напрямком є Концепція сталого розвитку. На регіональному рівні можна прослідкувати як враховуються глобальні цілі у  Зміненої  Стратегії ЄС для Дунайського регіону на 2019-2024 роки. Вона зосереджена на чотирьох основних пріоритетах: захист громадян і свобод; розвиток міцної та життєздатної економічної бази; створення кліматично нейтральної, зеленої, справедливої та інклюзивної Європи; просування європейських інтересів та цінностей на світовій арені. Стає зрозумілим, що освіті перепадає надважлива роль у підготовці майбутніх громадян европростору, котрі володітимуть новими компетенціями та навичками. Як зазначила під час онлайн-зустрічі директорка партнерського закладу освіти Марія Українец – Крецу:  «Від міжнародного партнерства переваги отримують всі: заклади освіти, громади, регіони та країни».

Розмову з вчителькою географії Коровійської ЗОШ І-ІІІст. Родікою ТІМІШ провів та подякував журналіст Василь Гейніш.

 

1