Ремонт смуги '316' офіційно завершено

Ремонт смуги "316" офіційно завершено

30.09.2011, 21:57

Щойно відремонтовану ділянку злітної смуги Чернівецького летовища довжиною 316 метрів представили сьогодні журналістам. Тепер її загальна довжина  знову дорівнює 2216 метрів. Через ремонт цієї ділянки смуги, яку розкопали кілька років тому, аеропорт не міг нормально  фукнціонувати. Робочою в аеропорту досі залишалася ділянка смуги не довша за 1900 метрів.  Прийняти без бодай двох кілометрів робочої смуги навіть Ту-134 для аеропорту становило складність. А нові літаки – це не тільки додаткові можливості для розвитку і відповідно заробітку. Присутній тут також екологічний аспект. Борти іноземного виробництва, як доведено практикою, створюють значно менше шуму, ніж вітчизняні Ан-12 і Як-42. Наразі ремонт успішно завершено. Завершену роботу журналістам представив в.о.Чернівецького міського голови Віталій Михайлішин.

Серце будь-якого аеропорту – його злітно-посадкова смуга. Смуга КП “Міжнародний аеропорт Чернівці”, з часу, відколи держава передала аеропорт у руки місцевим громадам, завжди була його слабким місцем. (1500 метрів смуги збудували у середині 70-х років минулого століття, а в середині 80-х продовжили до 2216 метрів). Свідченням цього стали перманентні сигнали про неспроможність аеропорту приймати важливі борти. Так було взимку 2006 року під час прильоту до Чернівців президента Румунії Трояна Бесеску, служба безпеки якого нібито висловлювала сумніви щодо того, чи дозволить вона взагалі аеропорту приймати президентський літак. Влітку 2010, коли у Чернівцях чекали вже на Президента України, ситуація повторилася. І хоча у випадку з Віктором Януковичем служби аеропорту чутку оперативно спростували, питання до злітно-посадкової смуги все одно залишилися.

Попри принесені у жертву чернівецькі дороги, швидко завершити реконструкцію ділянки “316″ у 2007-му році не вдалося. Пробуксовку пояснили тривалим виготовленням проектної документації, затяжними тендерними і митними процедурами. Головною ж причиною нібито стала необхідність придбати дорогу техніку німецького виробництва, якої підрядник не мав. Депутати Чернівецької обласної ради, які восени 2007-го року вперше зажадали пояснень щодо виконання містом взятих на себе інвестиційних зобов’язань, задовольнилися обіцянкою завершити всі роботи вже до кінця наступного 2008 року. Тим часом аеропорт не лише не завершив реконструкцію смуги, а навіть втратив наприкінці 2008 року єдиний внутрішній рейс з Чернівців до Києва. Забезпечити потреби ремонтників у асфальті, нестача якого нібито й зірвала роботи у 2008-му, мав змонтований поблизу летовища новий завод.

Смугу підрядники-херсонці таки розкопали, а от що робити з армованою сіткою, на яку там натрапили, «фахівці» до пуття не знали. Якось перезимували, а навесні виявилося, що основа не витримала, бо була пошкоджена. «Основа — ще не сама смуга, — поділився спогадами про будівельну халтуру заступник директора департаменту ЖКГ міської ради Ярослав Кушнірик. — На неї мали покласти шар асфальту, потім решітку, потім ще один шар асфальту. Коли почала руйнуватися основа, роботи взагалі призупинили». Добиватися повернення затрачених коштів мерії Чернівців довелося в херсонських та запорізьких судах. Проте реально вдалося отримати купу металобрухту, яку підрядник залишив після себе на летовищі. Пояснювати причини негараздів довелося вже тимчасовій контрольній комісії обласної ради з перевірки виконання інвестиційних зобов’язань та інших умов договору про передачу єдиного майнового комплексу комунального підприємства “Міжнародний аеропорт “Чернівці”, яку депутати створили у січні 2009 року. Більшість інвестиційних зобов’язань, як встановив експерт-оцінювач, бодай щодо вкладених в аеропорт 26 мільйонів гривень місто виконало. На сумніви, чи вважати такими витрачені Юлією Козьмою на реконструкцію ресторанно-розважального комплексу “День і ніч” кількох мільйонів гривень, вирішили не зважати. Хоча головне з них – реконструкцію злітно-посадкової смуги, завершено не було.

Чергову дію затяжної драми розіграли вже 2010 року. Проте й минулого року завершити розпочане не вдалося. Доводити годувальницю-смугу до пуття довелося вже новому керівнику підприємства. Рішенням сесії Чернівецької міської ради попереднього звільнили. І хоча причину такого рішення можна пошукати і в політичній площині, відсутність реконструйованої злітної смуги залишалася фактом. Сьогодні аеропорт має фактично лише один регулярний рейс на Тімішоару (Румунія). Румунська компанія CarpatAir, яка з 2009 року успішно перевозить пасажирів із Чернівців до Тімішоари, тому й почувається так впевнено на ринку, що надає своїм клієнтам змогу скористатися послугами бюджетних авіакомпаній. Бо це з румунського Тімішоари, а не з українських Чернівців чомусь легко можна вилетіти у понад два десяти європейських міст.

В.о. директора підприємства Віктор Миронюк узагалі здивував. Розкопувати 316 метрів злітної смуги, виявляється, не було потреби. На той час вона відслужила лише 20 років. До того ж смуга була армованою, тобто мала металеву сітку. Інша річ — основна частина смуги довжиною 1900 м зношена через постійну хімічну обробку та навантаження та ще й збудована на два десятиліття раніше. Ось куди, на його думку, треба було вкладати кошти. Зараз ця частина вкрита маленькими камінцями і потроху сиплеться. Гарантувати, що такий камінець не потрапить до двигуна великого літака, ніхто не зважиться. Смугу треба ремонтувати повністю, бо з року в рік вона стає гіршою. На все про все потрібно не менше 100 мільйонів гривень. Сума для аеропорту непідйомна. (Для порівняння: у 2009 році, наприклад, чистий прибуток аеропорту від надання послуг з обслуговування польотів становив 3,4 мільйона гривень. У 2010-му чернівецький аеропорт чистими заробив вже майже чотири мільйони.)

У грудні 2011 року міське КП “Міжнародний аеропорт “Чернівці” відзначить свій перший скромний ювілей. І найкращим подарунком для нього, поза сумнівом, стане реконструйована смуга “316″.