Пішохідне середмістя чернівчанам і туристам поки не світить: у ратуші назвали причини, чому не можуть закрити історичний центр від навали машин

Пішохідне середмістя чернівчанам і туристам поки не світить: у ратуші назвали причини, чому не можуть закрити історичний центр від навали машин

14.04.2021, 10:16

Найближчим часом Чернівці не зможуть наслідувати приклад не те що французького Парижа, з яким безпідставно часто себе рівняють, а навіть українських Києва чи Львова. 

Нагадаємо, влітку в Парижі частина берега річки (в центрі міста) перетворюється на пальмову оазу - це Паризькі пляжі. Вперше мер Бертран Деланое зробив це майже два десятиліття тому. Заради пляжу - просто перед міською ратушею - на чотири тижні перекрив автостраду Жоржа Помпіду. Автори National Geographic Ukraine пояснюють, що це приблизно те саме, якби мер Нью-Йорка перекрив рух на Мангеттені. З 2013 року закривають також 2,5 кілометра швидкісної дороги вздовж Сени і на місяць перетворють на берегову прогулянкову зону з ресторанами, дитячими майданчиками. Це так званий Ле-Берж. Пальми у кадках привозять з Булонського лісу, де вони зимують. А ще 5,5 тис тонн піску, 250 парасольок, 350 лежаків, 800 стільців, 250 шезлонгів, 40 гамаків, 200 столів... Люди тут грають, танцюють, відпочивають. Потім це все розбирають. Звісно, у нас немає річки в центрі міста, але дещо запозичити можна. Можливо, прийшов час Чернівцям і мерові наслідувати приклад столиці Франції і мера Парижа?

Натомість загальна концепція з паркування, над якою працюють у ратуші і яку планують закінчити цього року, поки не передбачає обмеження руху приватного автотранспорту в історичному середмісті. Хоча після наведення ладу у цьому питанні, як сподіваються у ратуші, кількість впорядкованих паркомісць у центрі міста зменшиться. 

Засвідчивши розуміння проблеми і перспективність для туризму і малого бізнесу перетворення історичного середмістя в пішохідну зону бодай на вихідних,   заступник Чернівецького міського голови Василь Зазуляк, водночас, перелічив причини, які не дозвляють закрити історичний центр від напливу машин. 

Докладніше на відео.

Максимум, на який можуть сподіватися чернівчани, це реалізація пілотного проєкту, в межах якого створять одну велику паркувальну зону у центрі міста. Її обмежать вулицями І. Франка – Університетська – Г. Сковороди – Л. Українки та пл. Соборна. У цьому кварталі чиновники досліджуватимуть усі її потужності задля майбутнього запровадження в інших районах міста, - пише сайт http://acc.cv.ua/.

«Коли ми говоримо про упорядкування паркомісць у центрі міста, це автоматично означає їхнє зменшення. У піковий час у центрі міста дуже велика кількість авто, тут зосереджені адмінбудівлі, тому проблема з паркуванням тут була і є. Ми виокремили для себе, як прототип, центральну частину міста, обмежену вул. І. Франка – Університетська – Г. Сковороди – Л. Українки та пл. Соборна. Зараз йдуть напрацювання, щоб ми могли опрацювати всі її можливості, але вона передбачає зменшення кількості паркомісць», - цитує АСС слова Василя Зазуляка.  

Коментар: 

На думку BukNews, насправді проблема є радше світоглядною, ніж технічно складною для вирішення. Пострадянське чернівецьке суспільство, спрагле  зовнішніх ознак життєвого упіху, до яких, зокрема, належить і володіння та пересування на автомобілі (часто без нагальної потреби), просто не готове до вирішення автомобільної проблеми у цивілізований спосіб. Так, як це давно зробили європейські сусіди України зі сталою демократією та високим рівнем життя населення. Влада, вочевидь, теж не готова взяти на себе складну просвітницьку і організаційну місію для розв'язання складної проблеми, оскільки у переважній більшості сама залишається глибоко радянською, а не європейською за світоглядом. 

1