Нові обличчя у старих ракурсах. Тенденції теленовин березня (інфографіка)

Нові обличчя у старих ракурсах. Тенденції теленовин березня (інфографіка)

19.04.2018, 18:34
Весна принесла на телеканали нові віяння: тепер тут поливають брудом у новинах нових людей. Уперше за півроку змінилися також лідери з порушень стандартів.

Детальний аналіз порушень березня читайте тут.

Сніг нарешті зійшов, і під ним знайшлися 257 маніпулятивних повідомлень, які, згідно з моніторингом ГО «Детектор медіа», вийшли в новинах у березні. Це більше восьми сумнівних новин на день (ідеться про вечірній прайм). Вражали журналісти не лише кількістю, а і якістю контенту. У перший місяць весни на телебаченні можна було побачити лобіювання мита на добрива, чайні церемонії з Юрієм Бойком та розслідування про взуття. А також дуже багато паркетних матеріалів про перших осіб держави. Гучні ж теми висвітлювали загалом без порушень: ні справу Савченко, ні розмороження антикорупційної війни журналісти майже не використовували в інтересах власників. Електронного декларування для антикорупційних активістів узагалі не помічали.

Зазначимо, що активізація «замовного» контенту призвела на телебаченні до тектонічних зсувів. У рейтингах порушень, піару та критики нарешті змінилися лідери. Також у новинах побільшало абсурду.

Найбільше порушень: уперше з вересня 2017 року в товариському матчі між «Україною» та «Інтером» переміг останній. Колег розділили всього три матеріали з ознаками замовності — 99:96 на користь «Подробностей». Таких успіхів журналісти досягли, наростивши активність на всіх фронтах: у новинах стало більше піару політиків, більше лобіювання добрив Фірташа, більше чорного піару. Здається, телеканал вирішив бігти марафонську дистанцію.

Найбільше піару: в тандемі «опозиціонерів» відбулися зміни. На перший план вийшов «Опозиційний блок» (32 сюжети), а Рінат Ахметов посів почесне друге місце (30 повідомлень). Далі практично на рівних ідуть Петро Порошенко та Володимир Гройсман: 27 та 26 новин відповідно. Із цікавого в березні варто відзначити масу новин про добрива Дмитра Фірташа та новини із життя округу народного депутата Сергія Рудика на «Інтері».

Найбільше чорного піару: «Інтер» нарешті відновився після серйозних стосунків із Арсеном Аваковим і став жити далі. У березні тут шість разів «мочили» Вадима Рабиновича, тричі Уляну Супрун, двічі Володимира Омеляна. Міністра інфраструктури «Інтер» раніше не чіпав. Поповнення відбулося й на «Україні», де цього місяця випустили одразу чотири незбалансованих критичних сюжети про колишніх власників «Приватбанку». «1+1» тричі болюче шарпав Петра Порошенка. 

Цитати місяця:

Марина Порошенко, канал «Україна», 13 березня. Перша леді коментує мультфільм «Руслан і Людмила»: «Основані на українській історії, на українській культурі, українських традиціях».

Ведуча Анна Панова, канал «Україна», 14 березня. Журналістка розповідає про медіамайстерню каналу «Україна»: «Мы учим студентов сомневаться в том, что говорят политики и чиновники, проверять факты; мы учим задавать правильные вопросы и добиваться ответов».

Ведуча Наталія Мосейчук, канал «1+1», 22 березня. Журналістка розмірковує про Надію Савченко: «Мені спали на думку аналогії з Нового Заповіту. Пам'ятаєте шлях Христа на Голгофу?»

Світлана Вольнова, канал «1+1», 20 березня. Жінка аналізує черевик: «Стоптанность вот здесь говорит о том, что человек обладает небольшой долей ответственности и иногда может ее переложить на других. Но в то же время он решителен, он быстро принимает решения, он артистичен, он умеет и обладает ораторским искусством, он умеет зажигать толпу».

Марія Тищенко, канал «Україна», 8 березня. Психотерапевт аналізує жінок: «Блондинка больше в сфере любить. Да, это правое полушарие[...] Брюнетка — у нее больше левое полушария работает. Это логика. Это рацио [...] А рыжая — она посередине. Рыжая — значит ведьма».

Вау-момент місяця

Рівень безглуздості, який задали теленовини березня, майже унеможливлює обрання найкращого сюжету. Про матеріали до 8 березня Mediasapiens випустив цілу підбірку: тут вам і чай із Юрієм Бойком, і троянди від Олега Ляшка, й аналіз того, як пращури-відьми вплинули на сучасних українок-науковців. Серйозну заявку на перемогу зробив народний депутат Ігор Мосійчук, який з’їздив на Тернопільщину постояти у хліву. Сергій Каплін розмахував в ефірі грілкою. «1+1» присвятив справі Савченко цілий випуск, у якому діалоги ведучих нагадували стендап-шоу.

Проте всіх, мабуть, випередив сюжет «1+1» про черевики на даху. Перемогу цьому матеріалу забезпечили кілька факторів. По-перше, журналісти вирішили, що знайдене взуття належить Михеїлу Саакашвілі, що й намагалися довести протягом ефіру, незважаючи на пряме заперечення політика. По-друге, «ТСН» надав слово Світлані Вольновій, яка першою знайшла черевики. У сюжеті жінка описала психотип власника взуття за «стоптанностью вот здесь». По-третє, в кінці сюжету кореспондент «1+1», стоячи на «даху Саакашвілі», намагається виправдати «грузинського реформатора»: «... Можливо, хтось і насміхається з Саакашвілі після тієї витівки, але ми скажемо, стоячи тут, на цьому даху, що смілива він людина, цей Міхо. Тому що один невірний крок — і він дійсно міг звалитися ось туди, вниз, на Майдан Незалежності. Тому загубити черевики на цьому даху, аж зовсім не соромно». Але головне — це обіцянка, що коли Саакашвілі повернеться, «“ТСН” просто приміряє туфельку 47-го розміру до його ноги». Журналістика як вона є.


Ярослав Зубченко

Джерело: http://osvita.mediasapiens.ua/monitoring/monitoring_overview/novi_oblichchya_u_starikh_rakursakh_tendentsii_telenovin_bereznya_infografika/

1