Нема за Владикою Данилом, останнім в УПЦ КП із перших архієреїв УАПЦ, неправди, щоб присікатися
Після заборони Синодом Української Православної Церкви Київського Патріархату (ЖУРНАЛ №40 від 20.10.2012 р. і ЖУРНАЛ № 28 від 13.12.2016 р.) Митрополиту Чернівецькому і Буковинському Данилові видавати книги без цензури (до речі, у статті 15 Конституції України сказано: «Цензура заборонена») один із Чокалюків хвалився, що митрополити усунуть Владику Данила. Мабуть, тільки цього та ще пташиного молока бракує невдячному в його раю.
У Моцарта був лиш один Сальєрі, у Данила – всі Чокалюки і іже з ними, хоч нікому з них нічого поганого Владика не зробив. Навпаки.
Митрополит Філарет, захищаючи московські позиції, намагався заборонити українському духовенству створити УАПЦ, бо це «неканонічний» шлях. Він назвав підлеглі Москві єпархії в Україні Українською Православною Церквою і демонстрував шлях «канонічний». Однак саме єпископи УАПЦ взяли його під свій захист і відмили від московського бруду, а через 3 роки Філарет став нашим Патріархом.
Постанови Синоду, що встановили цензуру в Київському Патріархаті є на сайтах www.cerkva.info Київського Патріархату та http://gradleva.com Львівсько-Сокальської єпархії, якою керує митрополит Димитрій і торує собі шлях до патріаршого клобука.
Уперше побачивши список цензорів на чолі з єпископом Епіфанієм (Думенком) (ЖУРНАЛ №1 від 17.03.2011 р.), я згадав два вислови. Один, із комедії Тараса Шевченка «Сон», – «Так оце-то та богиня! Лишенько з тобою…», а другий, народний, – «Не смішіть мої тапочки!».
Адже Священний Синод ухвалив «Покласти на Редакційний комітет Видавничого відділу Київської Патріархії обов’язки перевірки (цензури) богослужбових, богословських та духовно-повчальних видань, які готуються до друку в Українській Православній Церкві Київського Патріархату, на предмет їхньої відповідності Священному Писанню, Священному Переданню і вченню Православної Церкви».
Навіщо ці понти? У нас же – патріархат, а не понтифікат!
Ці постанови не просто загальмували, а фактично унеможливили видання літератури не тільки в Чернівецько-Буковинській Митрополії, а в усіх єпархіях. Думаю, що за цим стоїть не що інше, як спроба створити ще одне корупційне джерело збагачення церковної знаті, що й так «у розкошах превеликих і днює, й ночує». Лиш би сарна не прикидала їх золотом!
Видавничий відділ на власному сайті http://www.vydavnytstvo.org.ua, не додержуючись постанови Синоду (ЖУРНАЛ №1 від 17.03.2011 р.), гордо величає себе управлінням. Цитую. «Структура управління: голова управління протоієрей Олександр Трофимлюк, заступник голови управління Олександр Мирончук.
До видавничого управління входять відділ додрукарської підготовки та редакційний комітет. Редакційний комітет: протоієрей Михаїл Марусяк, протоієрей Віталій Клос, протоієрей Костянтин Лозінський, протоієрей Микола Лагодич, протоієрей Іван Хомин, протоієрей Василь Лозовицький».
Як бачимо, склад цензорів дещо змінився. Трофимлюк уже не комітетчик, а «голова управління», ще й із заступником. «Ми не працюємо, ми – контроль».
Епіфанія в редкомі і слід простив. Будучи спадкоємцем митрополита Даниїла (Чокалюка), не тільки на посаді ректора, він перевершив його, зробивши блискучу кар’єру. Через рік став архієпископом, ще через рік – митрополитом і намісником Патріарха. Видно, недарма, народившись 1979 року (саме цього року майбутній митрополит Богдан Чокалюк після Одеської духовної семінарії вступив до Московської духовної академії) в с. Вовкове Іванівського району Одеської області, Думенко провів дитинство та шкільні роки у сім’ї Богдана Чокалюка в селі Стара Жадова Сторожинецького району Чернівецької області і 1996 року закінчив Старожадівську середню школу І-ІІІ ступенів. Не з кожного села, не з кожної школи і не з кожної сім’ї виходять по два митрополити!!
Та повернемось до редкому. Хто ж там залишився? Наприклад, «видатний» богослов, філософ, релігієзнавець і мовознавець Лагодич, тричі кандидат наук і двічі доцент у Чернівецькому університеті, який пише з помилками: «Високоприосвящинійшим Димитрієм», а слово медаль – з великої букви – «нагороджений Медаллю. Думаю, що він уміє добре збирати гроші.
Про інших змовчу.
Не дивно, що, маючи такий кволий редком, Священний Синод допускає ляпсуси, перекручення та граматичні помилки навіть у своїх журналах, під якими стоять підписи Патріарха та інших архієреїв. Невже вони їх не читають, як наші депутати закони?!
Та що там журнали Синоду, коли у виданні Київської Патріархії Української Православної Церкви Київського Патріархату 2007 року «Біблія. Книги Священного Писання Старого та Нового Завіту в українському перекладі Патріарха Філарета (Денисенка)» я тільки при звірці текстів, цитованих в одній книзі, знайшов понад півсотні граматичних помилок і пропусків. А скільки їх буде, коли уважно прочитати всі 1416 сторінок? А це ж «БІБЛІЯ. КНИГИ СВЯЩЕННОГО ПИСАННЯ»!!!
До речі, чому цю «Біблію», накладом 16500 примірників, друкували аж у Білорусі? Невже в Україні не було кому надрукувати? Чи українським підприємствам не потрібні гроші?
Є нарікання духовенства і на «Требник», і «Служебник», що пройшли цензуру з помилками, пропущеними фразами!
Ось робота Видавничого відділу, про надто скромні можливості якого свідчить його сайт. За 5 років там виставлено не більше 40 видань, третина з яких календарі, в тому числі й настінні.
До кого ж тоді має звертатися Владика Данило? Але звертався! І поданий Владикою Данилом у Видавничий відділ «Типікон» 4 роки (!!!) пролежав без руху.
А Видавничий відділ Чернівецько-Буковинської Митрополії, яким керує протоієрей Роман Грищук, видав уже до півтори сотні найменувань книжкової продукції, якою торгують і в київських монастирях, настоятелями яких є члени Синоду, що поставили підписи під її забороною: Епіфаній – намісник Свято-Михайлівського Видубицького чоловічого монастиря; Агапіт – намісник Києво-Михайлівського Золотоверхого монастиря. Ще одному підписантові, Митрополиту Іоану, отець Роман Грищук відвіз тисячі примірників «Молитовника захисника Вітчизни».
Книгами, виданими Митрополитом Чернівецьким і Буковинським Данилом, охоче послуговуються й інші архієреї та священики по всій Україні. І не тільки Київського Патріархату.
«... І всі люди раділи всім славним ділам Його» (Лк 13: 17), коли Ісус Христос зцілив жінку, що мала духа немочі 18 років; тільки начальник синагоги обурювався, що Господь зробив це в суботу. Ісус назвав його лицеміром (Лк 13: 15).
А хіба наша Церква не в такій же немочі зв’язана сатаною десятки років? Тому особливою популярністю користується «Требник» Митрополита Данила, який доповнив видані в Києві. Може, Патріарх ревнує, і тому в постанові Синоду згадане лиш ім'я Данило, хоч сказано, що й інші «порушують»?
Чи тому, що нема за Владикою Данилом, останнім в УПЦ КП із перших архієреїв УАПЦ, неправди, щоб присікатися? «... Відійдіть від Мене всі, хто чинить неправду» (Лк 13: 27).
Його Святість на Андрія Первозванного (13 грудня) перед Філарета Милостивого (14 грудня) міг вчинити інакше.
Василь КОЗЬМИК
Газета «Відродження» від 16.02.2017 р.
КОМЕНТАРІ (6)
"мовознавець Лагодич" отримав диплом "мовознавця" в подарунок від ТоЗВ "Буковинський православний університет імені митрополита Євгена Гакмана", де лише гроші збирає Василь КОЗЬМИК?
Питання до В. КОЗЬМИКА
21 березня 2017 09:09
В Київському Патріархаті не має миру і любові між священниками, бо там не має Божої благодаті: яка покриває все ! Ну не може бути в спокої ця структура, коли її ієрарх підданий анафемі ! Звичайно це все сумно.
християнин
21 березня 2017 12:25
Лагодич закінчив Київську духовну академію, а в Чернівцях, не відходячи від каси, закінчив філософсько-теологічний факультет: викладав теологію, а вчився на релігієзнавця. Тому цей гріх - не Буковинського православного університету. В БПУ студенти вчилися безплатно, Владика Данило та священики викладали безплатно, як і деякі світські викладачі. Декільком світським викладачам Василь Козьмик платив із своєї кишені. Лагодичу важко таке уявити.
На жаль, уже кілька років БПУ не приймає студентів.
Це відповідь В. Козьмика
Olga Kozmyk
22 березня 2017 20:08
Зайшливим данилодонгалітам мішають тутешніх людей дурити, то митроштифани то чокалюки
Місцевий
26 березня 2017 18:20
Зайшливим данилодонгалітам мішають тутешніх людей дурити, то митроштифани то чокалюки
Місцевий
26 березня 2017 18:20
Прихильнику МП! В Київській Церкві хоч якась демократія, а розумні люди між собою розберуться. В МП всіх т римають у покорі анафемами і загонами тітушок-бойовиків. Їх тримає для свох потреб МП. Це знають всі.
Раджу почитати правдиву історію - звідки взялася канонічність у МП, що з'явився набагато пізніше Київської Церкви.
Прихильнику МП
26 квітня 2017 09:44