У Чернівцях з'ясовували потреби і перешкоди для розвитку креативного і культурного секторів

У Чернівцях з'ясовували потреби і перешкоди для розвитку креативного і культурного секторів

21.11.2018, 16:05

На рівні Чернівецької області є ініціативи, що підтримують розвиток креативного та культурного секторів.

2018 рік для представників креативних та культурних індустрій став роком можливостей. Так, у листопада 2017 р. стартувала програма «Culture Bridges», що фінансується Європейським Союзом в межах впровадження Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, здійснюється Британською Радою в Україні у партнерстві з EUNIC — Мережею національних інститутів культури Європейського Союзу. Сulture Bridges  – програма розвитку українського культурного сектору, яка має на меті налагодження ефективних зв'язків між митцями, культурними операторами та інституціями в Україні і ЄС. Програма стартувала у листопаді 2017 року та триватиме до жовтня 2020 року. (деталі за посиланням: http://culturebridges.eu).

Водночас, і на рівні Чернівецької області є ініціативи, що підтримують розвиток креативного та культурного секторів. Зокрема, мова йде про проект «Спільний простір для креативних та культурних індустрій», який впроваджується з 1 грудня 2017 р. ЧМГО «Бізнес-центр» у партнерстві з ImpactHub Odesa (м. Одеса) та NARD (м. Кишинів, Республіка Молдова). Проект  підтриманий Програмою сприяння територіальному співробітництву країн Східного партнерства «Молдова — Україна» www.eaptc.eu.

Першим кроком реалізації проекту стало проведення 12 фокус-груп (4 з яких у Чернівцях) та 15 фахових глибинних інтерв’ю (5 з яких у Чернівцях) з ключовими гравцями креативного і культурного секторів. Основним завданням даного кроку було дати відповідь на питання «Що саме заважає розвитку? Які проблеми та потреби у цій сфері?» Серед проблем, які часто називали учасники заходів, були наступні:

-        Відсутність віри в себе і, як наслідок, невелика ініціативність з їхньої сторони

-        Багато бюрократичних перепон

-        Брак фахових спеціалістів і відсутність відповідної освіти для тих, хто виробляє  культурний продукт. В основній масі, продукують самоучки без фахової освіти

-        Відсутність фахового культурного менеджменту

-        У ВНЗ відсутня практична складова і не надаються практичні навички

-        Відсутнє стратегічне бачення розвитку культури

-        Відсутні фахівці, ресурси, щоб можна було підняти культурний рівень людей

-        Відсутність доступу до ресурсів

Звичайно, зазначені вище проблеми є глибокими, частина з них відноситься до сфери компетенції органів влади, існуючої системи освіти тощо. Проте наступними кроками, організації точково намагались вплинути на ситуацію та в загальному її покращити. Так, в рамках проекту вдалось:

  • Створити карту креативних та культурних індустрій. Як результат, митці стали більш помітними в мережі, потенційні партнери можуть їх легко відшукати.
  • Провести Літню школу у Карпатах для 45 старт-апів, які планують здійснювати діяльність або лише розпочали свою діяльність у креативній економіці. Захід об’єднав представників з Чернівецької, Одеської областей та Молдови.
  • Провести 3-х денний тренінг у Кишиневі для 45 креативних та культурних проектів / організацій, які планують розширити свою діяльність та вийти на європейський ринок
  • Провести воркшопи та хакатони у Одесі, які об’єднали понад 50 представників бізнесу, влади та громадського сектору. Під час заходів учасники обговорювали проблеми, розробляли плани дій, вирішували реальні кейси.
  • розробити бізнес-кейси та бізнес-моделі, які показують реальні успішні приклади та допоможуть бажаючим працювати у даній сфері розпочати діяльність. Ознайомитись з цими документами можна на сайті проекту http://md-ua-creatives.org
  • проведено 19 відкритих лекції з актуальних питань розвитку сектору та ще 7 заплановано на листопад 2018 р.
  • з 1 листопада стартували двотижневі культурні резиденції, під час яких 4 українських учасників їдуть до Молдови і 2 учасників з Молдови їдуть в Україну.
  • Також , в рамках проекту буде надана допомога 6 проектам / організаціям, шляхом розробки для них маркетингової стратегії та її реалізації.

Для отримання детальнішої інформації запрошуємо в офіс ЧМГО «Бізнес-центр» за адресою вул. О. Кобилянської, 20, на сайт проекту http://md-ua-creatives.org/uk/home-page-ua/ та сторінку у соціальних мережах https://www.facebook.com/md.ua.creatives/

Ця публікація була підготовлена за фінансової підтримки Європейського Союзу. За її зміст відповідає ЧМГО «Бізнес-центр» і вона не обов'язково відображає погляди Європейського Союзу.

Держави-члени Європейського Союзу вирішили об'єднати свої ноу-хау, ресурси та долі. Разом вони створили зону стабільності, демократії та сталого розвитку, зберігаючи при цьому культурну різноманітність, толерантність та індивідуальні свободи. Європейський Союз прагне поділитися своїми досягненнями та своїми цінностями з країнами та народами за її межами.

1