Водій маршрутки 'Чернівці - Сокиряни' відмовився підвезти бійця АТО, відправивши його до каси за квитком

Водій маршрутки "Чернівці - Сокиряни" відмовився підвезти бійця АТО, відправивши його до каси за квитком

08.07.2016, 20:22

У Чернівецькій області водій маршрутного автобуса "Чернівці - Сокиряни"відмовився підвозити учасника АТО, відправивши його до каси вокзалу за квитком.

Про це повідомляє газета "Рідне слово" з посиланням на жителя Кельменців Володимира Воронюка.

Видання зазначає, що до маршрутки сполученням "Чернівці - Сокиряни"поспіхом вбіг чоловік років 30-ти – транспорт мав от-от відправитися. Зупинившись у проході маршрутки, пасажир вийняв з кишені посвідчення учасника АТО і показав його водієві як доказ права на безкоштовний проїзд.

Щоправда водій наказав чоловіку йти до каси за квитком.

"Той зніяковів, але не суперечив – мовчки вийшов з автобуса і попрямував всередину автовокзалу", - пише газета.

Водій не став чекати повернення пасажира, якому нагрубіянив та відправився за маршрутом у чітко визначений час.

"Йому, вочевидь, начхати як на закони державні, так і на закони простої людської моралі", - йдеться у публікації.

Пише molbuk.ua

1


КОМЕНТАРІ (2)

Номер автобуса и фамилию водителя скажите пожалуйста...

avatar

ТТ

08 липня 2016 19:34

ПІЛЬГОВИЙ ПРОЇЗД НІХТО НЕ СКАСОВУВАВ!

http://buk-life.blogspot.com/

Попри заяви розлючених перевізників…

 

      Президент не підписав закон, що передбачає виділення майже 2 мільярдів гривень на забезпечення компенсації пільгового проїзду. Перевізники відразу ж потрактували це вето на власний розсуд. Мовляв, нема грошей - не буде й пільгових перевезень, пише газета "Експрес".

        З регіонів надходять скарги, що водії маршруток знову відмовляються безоплатно перевозити пільговиків, бо "таке розпорядження начальства".  У чернівецьких автобусах, приміром, з'явилися оголошення,  що з понеділка (02.05.16) надання послуг з пільгового проїзду припиняється.  А львівські перевізники взялися самостійно скорочувати кількість пільговиків і заявили, що будуть перевозити на приміських і міжміських маршрутах безплатно лише чотири категорії пільговиків,  а інші пільговики платитимуть половину вартості проїзду.  

       Суперечки довкола пільгових перевезень між владою та перевізниками тривають з початку року. Річ у тому, що в держбюджеті на цей рік видатки на компенсацію за перевезення пільгових категорій не передбачили. Водночас,  держава надала право місцевим радам компенсувати пільгові перевезення з власних бюджетів! Зрозуміло, що для більшості місцевих бюджетів пільговики - як кістка в горлі. Замість того, щоб шукати гроші, аби забезпечити пільговикам  їхнє  законне право, вони часто йдуть шляхом найменшого спротиву. Зокрема, укладають з перевізниками меморандуми й на власний розсуд (!) врізають права тисяч інвалідів та пенсіонерів, які змушені виживати на 1200 гривень пенсії.

       То, чи мають право перевізники разом із місцевою владою обмежувати права пільговиків?  – «Ні, не мають права (!)», – коментує юрист Євген Власов. – «Є навіть адміністративна відповідальність за це, передбачена ст. 133-1 Кодексу про адміністративні правопорушення. Зокрема, безпідставна відмова від передбаченого законом пільгового перевезення громадян тягне за собою накладення штрафу на водіїв транспортних засобів, громадян-суб'єктів підприємницької діяльності в розмірі восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (136 гривень). Також, у принципі, не передбачено законодавством, скільки одночасно може їхати пільговиків (двоє чи вся маршрутка). Тобто те, що перевізники встановлюють свої квоти на перевезення, також є свавіллям.  Отже, будь-яка відмова від перевезення пільгових категорій є незаконною!!!  Незалежно від того, є чи немає компенсації на пільговий проїзд, право пільговиків на безоплатний проїзд нікуди не зникає, не може бути обмежене та має бути забезпечене перевізником».

–  Нагадайте, будь ласка, які категорії мають право на пільговий проїзд? Адже з 1 червня минулого року їх врізали.

Пільговий проїзд у громадському транспорті  збережено дляучасників бойових дій, інвалідів війни, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи осіб, віднесених до категорій 1,2, дітей-інвалідів, інвалідність яких пов'язана з наслідками Чорнобильської катастрофи, реабілітованих осіб, які стали інвалідами внаслідок репресій або є пенсіонерами.  А також - для інвалідів I та II груп, дітей-інвалідів та осіб, які супроводжують інвалідів I групи або дітей-інвалідів (не більше однієї особи, яка супроводжує інваліда I групи або дитину-інваліда), батьків загиблого військовослужбовця, дітей з багатодітної сім'ї, ветеранів військової служби, органів внутрішніх справ, державної пожежної охорони,  Державної кримінально-виконавчої служби України, ветеранів служби цивільного захисту, Держспецзв'язку України.  Із середини минулого року згідно із Законом України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність,  деяких законодавчих актів України від 28.12.2014 № 76-VIII" право на пільговий проїзд втратили учасники війни, ветерани праці, особи, на яких поширюється чинність Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (члени сімей померлих (загиблих) ветеранів війни), жертви нацистських переслідувань, діти війни. Проте,  фактично ці категорії  можуть й надалі їздити безплатно. Адже відповідно до положень Постанови КМУ від 17.05.1993 року за № 354 "Про безоплатний проїзд пенсіонерів на транспорті загального користування" та від 16.08.1994 року № 555 "Про поширення чинності постанови Кабінету Міністрів України від 17.05.1993 року № 354" передбачено право пенсіонерів за віком та інвалідів на безоплатний проїзд на міському пасажирському транспорті загального користування (крім метрополітену та таксі) та приміських маршрутах на підставі пенсійного посвідчення.

Чому Президент ветував згаданий закон?

– Основна причина - кошти на компенсацію повинні були взяти з фонду, яким передбачається фінансування субсидій населенню зі сплати комунальних послуг. Крім того, Президент зауважив, що існуюча система відшкодування витрат за пільговий проїзд не дозволяє контролювати облік пільгових перевезень (кількість пільговиків, які фактично користуються транспортом, вид транспорту, кількість поїздок). Погоджуюся, що лад тут наводити потрібно. І саме місцева влада цим би мала займатись, а не кивати на Київ і потурати перевізникам, які часто відверто знущаються із знедолених людей. А ще давайте запитаємо, чи платять перевізники містам за те, що отримали право на перевезення людей? Тож, якщо вони хочуть, щоб їм щось компенсовували, то й вони мали би заплатити за таке право на перевезення. І тоді, можливо, вони й пільговиків возитимуть спокійніше. 

     Тобто, як стверджує відомий правозахисник Геннадій Геков: «Відмова пільговикам у проїзді й раніше була порушенням закону! Пільги не скасовували, вони діяли і з 01.06.2015 р., і після 1 січня 2016 року, незважаючи на те, що коштів на компенсацію в держбюджеті закладено не було. А ось, у міському бюджеті м. Чернівці було закладено 25 млн грн (!), але які й досі не використані на компенсацію перевезень пільговиків!  Більше того, пільги на проїзд у міському пасажирському транспорті загального користування та на приміських маршрутах поширюються, як на інвалідів війни, постраждалих від аварії на ЧАЕС 1 та 2 категорій, дітей-інвалідів внаслідок аварії на ЧАЕС, ветеранів військової служби, органів внутрішніх справ, Державної пожежної охорони, Державної служби спеціального зв'язку, служби цивільного захисту, Державної кримінально-виконавчої служби, податкової міліції, дружин (чоловіків) військовослужбовців, що загинули чи пропали безвісти, їхні діти, батьки, реабілітовані, інваліди військової служби 1 і 2 груп, діти-інваліди, особи, які супроводжують інвалідів I групи або дітей-інвалідів, діти з багатодітних сімей, так і на пенсіонерів за віком.

Як людині діяти, коли вона має право на пільговий проїзд, але її змушують платити або виганяють з маршрутки?

– Правозахисник Геннадій Геков: «Потрібно викликати поліцію з метою складання протоколу про адміністративні правопорушення за ст. 133-1КУпАП. Крім того, пільговикам, права яких порушили, варто записувати номери автобусів, час їх відправлення та скаржитися до органів місцевої влади, управління захисту прав споживачів та адмінкомісій.

Хочу додати, що з часу останніх місцевих виборів (25.10.15) в Чернівецькій міській раді, в порушення ЗУ «Про місцеве врядування» та КУпАП до цього часу так і не сформовано адміністративну комісію! Мабуть це не вигідно ні меру Каспруку О. П., ні його підлеглим, так як, першими, кого дані адмінкомісії повинні притягти (і притягати) до відповідальності якраз і буде голова Чернівецької міськради та його заступники (Середюк, Паскар та інші)».


Стаття 133-1 (КУпАП). Порушення правилнадання послуг та вимог безпеки при наданні послуг з перевезення пасажирів чи вантажів автомобільним транспортом

(1)   Здійснення регулярних перевезень пасажирів на постійних маршрутах без укладення договору на перевезення пасажирів автомобільним транспортом або без паспорта маршруту-

тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб, громадян - суб'єктів підприємницької

діяльності в розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

(2)   Порушення правил надання послуг з перевезення організованих груп дітей або туристів -

тягне за собою накладення штрафу на водіїв транспортних засобів у розмірі тридцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а на посадових осіб, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності - у розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

(3)   Відхилення від визначеного маршруту руху автобуса або маршрутного таксомотора, не заїзд на автостанцію (автовокзал), якщо такий заїзд передбачений розкладом руху автобуса або маршрутного таксомотора, -

тягне за собою накладення штрафу на водіїв транспортних засобів у розмірі двох

неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

(4)   Здійснення перевезень пасажирів таксі, в яких не встановлено або не працює таксометр, -

тягне за собою накладення штрафу в розмірі трьох неоподатковуваних мінімумів доходів

громадян.

(5)   Відсутність візуальної або гучномовної інформації для пасажирів про відправлення, прибуття автобусів, вартість проїзду, правила надання послуг та пільги на пасажирському автотранспорті, відсутність візуальної інформації для пасажирів в автобусах і маршрутних таксомоторах, передбаченої Правилами надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, -

тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб, громадян - суб'єктів підприємницької

діяльності в розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

(6)   Порушення встановленого режиму праці і відпочинку водіїв -

тягне за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів

доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб'єктів господарської діяльності - у розмірі

шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

(7)   Безпідставна відмова від передбаченого законом пільгового перевезення громадян -

тягне за собою накладення штрафу на водіїв транспортних засобів, громадян - суб'єктів

підприємницької діяльності в розмірі восьми неоподатковуваних мінімумів доходів

громадян.

(8)   Зберігання транспортних засобів, що використовуються для перевезення пасажирів на комерційній основі, поза встановленими місцями їх стоянки, -

тягне за собою накладення штрафу в розмірі п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів

громадян.

(9)   Перевезення пасажирів чи вантажів водієм, який не пройшов щозмінного передрейсового медичного огляду водіїв транспортних засобів, або перевезення без проведення передрейсового контролю технічного стану транспортних засобів -

тягне за собою накладення штрафу в розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів

громадян.

(10)      Перевезення пасажирів автобусами в нічний час (з двадцять другої до шостої години), крім тих, що здійснюються на маршрутах загального користування в режимі регулярних пасажирських перевезень, а також тих, що здійснюються автобусами, обладнаними тахографами, -

тягне за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів

доходів громадян.

(11)      Повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених частинами першою, другою, шостою, восьмою або десятою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

тягне за собою накладення штрафу в розмірі вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Геннадий Геков, независимый гражданский активист, правозащитник. Буковинський громадянин

 ХХI ст., Академія громадянина.

 

avatar

Геннадий Геков

08 липня 2016 21:16