Митрополит УПЦ КП Данило висловив тривогу з приводу встановлення Хреста Пієти на Центральній площі

Митрополит УПЦ КП Данило висловив тривогу з приводу встановлення Хреста Пієти на Центральній площі

26.04.2017, 01:49

Про це повідомив головний редактор газети "Буковина", журналіст Анатолій Ісак. 

- Сьогодні митрополит УПЦ КП Данило висловив тривогу з приводу встановлення Хреста Пієти на Центральній площі. На його думку, цим буде попрано совість 86 відсотків православних християн краю двома відсотками греко- католиків. Потрібен діалог і розумний компроміс.

1


КОМЕНТАРІ (17)

Щодо пам’ятника «Пієти»

 

Історична довідка говорить, що пам’ятник було споруджено 1827 року на згадку про 10-ту річницю пожежі, яка 1816-го року знищила цілий квартал від вул. Руської по вул. Головній аж до вул. Шкільної. Пам’ятник поставлений не на згадку жертв пожежі, а просто на згадку про пожежу, що знищила цілий квартал м. Чернівців. І назвали цей пам’ятник «монумент Богоматері».

Ми можемо допустити, що цей пам’ятник не захоплював уваги чернівчан, тому що православні не практикують встановлення статуй і фігур. Статуї і фігури властиві Римо-Католицькій Церкві. Напевно тому й змінили назву на «милосердя», тобто, щоб привернути увагу, назвали його італійським словом «Пієта» (милосердя).

Коли ж прийшла на Буковину румунська, але православна, влада, то у 1924 році перенесла «Пієту» до костелу Серця Ісуса як католицьку релігійну атрибутику. Ймовірно, заможний чоловік Лазар Михайлович, що фінансував будівництво Пієти, був римо-католик. Бо румунська влада перенесла пам’ятник під римо-католицький костел, а не під храм іншої конфесії, як це хтось хотів би довести.

Скажемо кілька слів про сьогодні. Навіщо ця гра? Міська рада уже все вирішила й розпочала процес підготовки встановлення пам’ятника, не прийнявши думки від громадськості м. Чернівців та Буковини. Статистика змушує поставити запитання, чому 86% православних буковинців повинні стати заручниками 2% греко-католиків Буковини? Чи це справедливо, щоб 2% греко-католиків ображали релігійні почуття 86% православних віруючих на Буковині?

Свої рекомендації робоча група Чернівецької міської ради замовникові – благодійному фондові «Карітас Буковини» – вже надала й очікує від нього відповідний пакет документів. Конкурс проведено, переможці конкурсу свої премії отримали. Тому ще раз питаю навіщо ця гра?

«У Чернівецькій міській раді відбулося засідання робочої групи з вивчення питання відновлення пам’ятника Пієта в м. Чернівцях. Замовником на спорудження пам’ятника Пієта на Центральній площі на честь Героїв Небесної Сотні визнано Чернівецький міський благодійний фонд “Карітас Буковини”. Про це повідомляє сектор інформації та зв’язків з громадськістю міської ради»

(http://www.bukinfo.com.ua/show/news?lid=44934; дивись також і http://molbuk.ua/chernovtsy_news/72586-pamyatnyk-piyeta-prysvyatyat-geroyam-nebesnoyi-sotni.html).

Митрополит Данило мав свого часу зустріч і розмову із заслуженим майстром народної творчості України Снігуром Іваном Назаровичем. У приватній розмові наші думки щодо «Пієти» співпадали повністю. Іван Назарович їх озвучив у інтерв’ю Маріанні Антонюк, де, між іншим, справедливо зауважує, що міжконфесійні протиріччя на Буковині «доволі гострі», а владі слід їх «згладжувати, а не загострювати», і не ображати почуттів загальної більшості православних віруючих Буковини. Тому (митрополит Данило) не має потреби ще раз повторювати думки з інтерв’ю Снігура.

Чи та любов і милосердя, виражені у статуї «Пієта» й організації «Карітас» («милосердя» з італ. – Pietа, лат. – Caritas), не змусять плакати й буковинців, як галичан свого часу, від ордену Ісуса (єзуїтів)? За голову уніятського єпископа Йосафата (Кунцевича) полетіло 96 голів православних духовенства і віруючих. 12 листопада 1623 року у відповідь на наказ уніятського єпископа Йосафата вбити православного священика і віруючих жителі Вітебська вбили єпископа Йосафата. Відповідь королівської влади – Сигізмунда III була миттєвою. Він засудив близько 100 жителів Вітебська до смертної кари. Усі православні храми передали уніятам.

За таку жорстокість папа Урбан VIII у листі від 10 лютого 1624 року ще й похвалив та благословив Сигізмунда ІІІ: «… так проклятий буде той, хто утримає меч свій від крові. І так, державний королю, ти не повинен утриматися від меча і вогню».

А ім’я злочинного Йосафата, за наказом якого вбито православного священика та вірян, вшановували, як «мученика».

Свята назва ордену Ісуса й по сьогодні не дає витерти сльози від такого «милосердя» поневолювачів на Галичині?

Щодо Небесної сотні: невже всі Герої Майдану тільки греко-католики, і православних там не було? Чому знову 2% ображають почуття 86% православних віруючих? Як виважено міркував Іван Назарович Снігур, перед міською радою поставити слід пам’ятник не заполітизований, а який би уособлював чернівчан. Саме це повинна міська рада зробити.

Якщо йде мова про Небесну Сотню, то неперевершено зробило суспільство з владою, коли перейменували вулицю на честь Небесної сотні та Героям Майдану. На тій вулиці було би до лиця знайти гідне місце для пам’ятника цим Героям, але не від окремої конфесії, а від усієї спільноти буковинців.

А на Центральній площі поставити не заполітизований пам’ятник, а те, що уособлює чернівчан і буковинців. Серед реліквій і знаменитостей Буковини на переднє місце виринає Резиденція Буковинських митрополитів. Цей унікальний архітектурний ансамбль з’явився на світ завдяки зусиллям Святителя Євгена (Гакмана). У 1863 р. він домігся від австрійського цісаря дозволу на будівництво нової просторої резиденції, гідної столиці Буковини. Стараннями Владики Євгена (Гакмана) було збудовано кафедральний собор Святого Духа, храм прп. Параскеви (Сербської) та понад 70 храмів по всій Буковині. Його зусиллями було створено Буковинську Митрополію, а Православній Церкві Буковини було даровано автокефалію. 1869 року – заснував першу українську організацію на Буковині «Руська Бесіда», яка діє й сьогодні як товариство «Просвіта».

Отже, за часів свого керування Буковинською Митрополією Владика Євген надавав особливу увагу справам милосердя, будівництву храмів, освіті народу, вихованню майбутніх поколінь, підвищенню духовного і наукового рівня духовенства та віруючих. А найвищою заслугою його дбайливості є науковий центр – Чернівецький університет. Хіба такий релігійно-політичний і культурний діяч не може уособити Буковину? Така людина є прикладом і для політиків, і діячів культури, громадськості і Церкви. Чому така людина не може бути символом толерантних Чернівців і Буковини?

На місце Пієти не гріх поставити барельєф самого Мит­рополита Євгена або взяти елемент архітектури Резиденції чи зображення самої Резиденції і висікти на мармурі на Центральній площі. Це повинно би вдовольнити усіх чернівчан без винятку.

Навіть монастир на садибі його уже є символом і уособленням самого Митрополита. Загальна більшість буковинців здобувають вищу освіту завдяки цьому буковинцю. Саме Митрополит Євген (Гакман) є достойним уособити обличчя Буковини. Резиденція та Святитель Євген, безсумнівно, є візиткою Буковини.

Стосовно Хреста перед міською радою. Господь Бог ніколи ні над ким не робив насильства, все вичікував на добровільне погодження людини щодо Бога, бо дав людині повну свободу і не дозволяє Собі робити насильство над її свободою. «…Вони, одержавши свободу, знехтували Всевишнього, зневажили закон Його і залишили путі Його» (3 Езд. 8: 56). «… Був викритий у своєму беззаконні: безсловесна ослиця, промовивши людським голосом, спинила безумство пророка. Це безводні джерела, імла та хмари, що їх жене вітер; для них приготований морок вічної темряви» (2 Петр. 2: 16, 17).

Людям властиво робити насильство одних над одними. Насильство робить і злий дух, але тільки тоді, коли створити йому умови – базу гріха.

У книгах Святого Письма є написано, коли хто палить бур’яни у себе на полі, але при цьому спалив хліб на чужому, нехай поверне з найкращого свого урожаю. Хто вкрав, і було доведено його вину, він повинен був відшкодувати вдвоє (Вих. 22: 6; 22, 1; Вих. 22: 3); (Лев. 6: 5). Хто має право піти на чужу територію класти свої символи й знаки? Чи схвалить Бог Правди несправедливу поведінку (Вих. 22: 5)?

Якщо побудувати насильно церкву на чужій території, лукаво ховаючись за честю Небесної сотні чи Героїв Майдану, постає запитання, чи Бог прийме у такій церкві молитву. З такого прецеденту можна робити висновки, чому стихія чи війна руйнує храми? Якщо на такий крок відважується якась релігійна конфесія чи громада, тоді вона тільки релігійна, але не вірить у Бога. Невже мало того, що Христос зійшов з Неба, позбавив Себе слави і величі Небесної, прийняв нашу зганьблену природу, віддав Себе на бичування і ганебну смерть на Хресті, а ми продовжуємо Його розпинати, як каже апостол Павло, «вдруге» (Євр. 6: 6)?

Єпархіальна Рада

Митрополит Данило

Газета «Відродження», № 9, 2017 р.

avatar

В. Козьмик

26 квітня 2017 04:12

Козлік!щого ти взяв 2%,може 22%

avatar

26 квітня 2017 10:47

може сам ти козлик зашмуганий . Данило мудра людиина               . нааша повага и шана .

avatar

невируючий

26 квітня 2017 12:14

це завдячи каримовой така херня видбуваеться . це вона лобиюе интереси  ВАЛЕРИКА .

avatar

сатана

26 квітня 2017 12:17

http://buknews.com.ua/page/chy-zazyratyme-boga-matir-u-vikna-chernivetskoi-ratushi.html

Нагадуємо, що свого часу Науково-консультативна рада з питань охорони культурної спадщини Чернівців майже закрила це питання, але пані Карімова з диким ПулАтайком з криками просували ідею Отця Сиротюка в маси. А від того були "файні" як для панотця вислови...((

avatar

Чернівчанин

26 квітня 2017 16:41

Шо це єпископ собі таке позволяє говорити і виступати проти Божої Матері?! Виходить із сказаного колись шанованого мною єпископа Данила, що :

1.Шевченко більший від Богородиці.

2.Забрати всі памятки архітектурні з буковинської землі які будовані кимсь, що має менше відсотків (?) включно з зіркою давида на Сагайдачного і надгробними плитами на цвинтарях... (?) 

3.Де ж та статистика взялася у божого чоловіка, хоті в би почитати.

4.Тему Папи і єпископів УГКЦ варто розглядати у контексті злочинів "првославної" церкви , яка знищила мільйони українців, еліту і УГКЦ. А сам Данило забув, як лизав руки кремлівським вчитилям. 

5. Ділить на Галичан і Буковинців. Хоч сам з родини галичан і вся родина греко-католики...(а це гірше ніж московський піп)

6.Треба запитати, чи хтось уповноважував малограмотного єпископа Данила, який донедавна бігав за викладачами ЧНУ, щоб заліковку підписати, бо треба ж було диплом мати на виступ від імені 86% православного люду Буковини ?

7.Виступ Данила і ця писулька Козлика щераз є свідоцтвом, що чоловік цей про інших судить по собі. Уявіть, що сам є зайшлим тут і доводить, що хтось має питати у нього що де будувати...Говорить про Гакмана і забув, що 100 років стояла статуя Богородиці в місті і при Гакмані також...Де був Данило і КП до того, як тут вже молилися і розвивали націю уніяти...

8.Що з цього приводу думає єпископ інший КП. Владика Онуфрій УПЦ КП  і також інші священики КП...

9. Висновок один. Себе Данило спаплюжив цілком...Відповідь одна або виконує замовлення кремля старий гебість, або взяв мзду... 

10.Цікаво подивитися, як панотці і вірні УГКЦ зреагують на Данила і команду.

 

avatar

Федір

27 квітня 2017 14:04

Чернівецькому міському голові

Олексієві Павловичу Каспруку

Козьмика Василя Дмитровича,

голови Буковинського православного братства

 

 

Не потакайте релігійному екстремізму!

Ще не згладилося в пам’яті чернівчан скандальне перейменування парку Жовтневого на парк Реформації і навряд чи згладиться до виборів міського голови та депутатів нашого міста. Це був яскравий приклад потакання релігійному екстремізму, коли жменька осіб на противагу мовчазній більшості маніпуляціями домоглася депутатської підтримки вказаного перейменування, та не змогла його відстояти, коли більшість заговорила. Ми вдячні Вам за скасування цього рішення.

Ще гостріший екстремістський прояв стався після загибелі Небесної Сотні, коли з ініціативи лідера чернівецьких греко-католиків Валерія Сиротюка на Центральній площі нашого міста незаконно встановили хрест і почали вимагати «скульптурної композиції «Хрест-Пієта» на честь героїв Небесної Сотні, який має стати відродженим символом повернення на своє місце колись першого в Чернівцях пам’ятника «Хрест Пієта» (1827 року)». Вважаємо, що така постановка питання, коли абсолютна меншість нав’язує міському загалові свій каприз, неприпустима ні за формою, ні за змістом. На Центральній площі вже є пам’ятник Тарасові Шевченкові. Чи потрібний ще один, і який, треба спитати не тільки фахівців, а й усіх чернівчан або й усіх жителів Чернівецької області, бо це обласний центр.

Ще один каприз, який ллє воду вже на млин язичників, маємо в гімназії № 5, котру любителі древності пропонують назвати «Оріяна», бо так, за одним із міфів, називалася Україна («Суть Речей з Галиною Абрам'юк та Наталею Суруджій», acc.cv.ua). Цей аргумент, навіть підкріплений видуманим зображенням «Оріяни» дохристиянських часів і посиланнями на сумнівних «археологів», «шестиричну математичну систему» в космосі та зображення «Матері Божої» в Кам’яній могилі, якому «20 тисяч років». надто слабкий для прийняття такого кардинального рішення. Недарма кажуть, як корабель назвеш, так він і попливе. Славна українська гімназія заслуговує на ім’я когось із українських творців її слави, яких чимало.

 

Зареєстровано загальним відділом міської ради (канцелярією) 24.04.2017

avatar

В. Козьмик

27 квітня 2017 19:28

якщо бути відвертою, не розумію чим заважає шановним громадянам міста статуя Божої Матері та Ісуса Христа! В кінці кінців Сиротюк не собі ставить пам'ятник. натомість дивує інше: чому ніхто не здіймає галас що позаду театру їм.О.Кобилянської перекрито дорогу під кафе. І ніхто не реєструє петицію на цей рахунок! здається у нашої шановної "інтелігенції" в голові все перемішалося і вони воюють не з тим з чим треба, і що дійсно заважає пересічним громадянам. І я скажу як баба покійна казала - ними нечиста сила керує. 

avatar

Світлана

27 квітня 2017 21:24

потрібно зрозуміти одне!  християни змушені об*єднатись в єдину помісну церкву, якщо не об*єднаються їх землю і храми захоплять сарацини або безбожники.   любий хрест, на лобному місці це краще ніж в минулому сатанинскі м*ячі фірташевськоі братви. а той хто розливає отруту між християнами - буде горіти в пеклі. повірте мені, я це точно знаю!!! 

avatar

МАЙСТЕР

27 квітня 2017 21:25

Не люблю писати коментарі, та мушу.

Жаль Федора, коли в нього лиш одна звивина мозку. Ще більший жаль, коли й вона пряма.

Митрополит Чернівецький і Буковинський Данило не позволяє собі ні говорити, ні виступати проти Божої Матері. В цьому легко переконатися, прочитавши на тверезу голову звернення Єпархіальної ради до міського голови щодо пам’ятника «Пієти». Тоді й не буде виходити з Федорової голови, що «Шевченко більший від Богородиці» та що треба «забрати всі пам’ятки архітектурні з буковинської землі, які будовані кимсь, що має менше відсотків…».

Відсотки легко оцінити. Статистика проста. Греко-католицьких парохій в області приблизно 20, а всіх – приблизно 1000. 20 : 1000 = 0,2, тобто 2%. Треба не тільки читати та писати, а й думати.

Фраза Федора «А сам Данило забув, як лизав руки кремлівським вчителям» нагадує сварливу бабу, котра вже все викрикнула, сказати більше нічого, то вона ще хоч плюне на додачу. Михайло Ковальчук, який походить з віруючої багатодітної родини, в якій дітям не можна було минати церкву. В школі він відмовився вступати в комсомол із своїми однокласниками. Про це писала «Комсомольська правда». Щоб у вчителів через нього було менше неприємностей, перевівся у вечірню школу. Вчився в Московській духовній семінарії, бо в Україні приймали переважно комсомольців. На диякона його висвятив митрополит Володимир (Сабодан), на священика –  Майже 20 років служив православним священиком у Галичині і займався самоосвітою при допомозі видатного українського богослова колишнього викладача Ленінградської духовної академії, звільненого за організацію Шевченківського заходу в ЛДА, митрофорного протоієрея Миколи Новосада, 1928 року народження, котрого за православну віру борці за УГКЦ довели до раптової смерті в березні 1990 року. 1990 р. отець Михайло Ковальчук на прохання галицького духовенства, переслідуваного борцями за УГКЦ, 28 квітня 1990 року, одним із перших, прийняв сан єпископа УАПЦ.

Фраза «ділить на галичан і буковинців» ще одна вигадка Федора. Нема такого в зверненні Єпархіальної ради.

«Вся родина греко-католики...(а це гірше ніж московський піп)» свідчить про те, що плювати у Федора вже не стало слини, і він, як сварлива баба в такому випадку, показав свою заголену задницю.

Про освіту «малограмотного єпископа Данила» Федір теж бреше. Про семінарію та самоосвіту я вже згадав. У другій половині дев’яностих років Владика Данило, щоб відкинути такі недолугі звинувачення тих, які диплом цінять більше, ніж знання, пробував закінчити Київську духовну академію УПЦ Київського Патріархату, успішно здавав екзамени, але наткнувся на спротив ректора КДУ єпископа Даниїла Чокалюка та його брата, викладача КДУ, Святослава, котрий заявив, що в нього екзамен Данило ніколи не здасть. У 2002 році Владика закінчив ЧНУ за спеціальністю «правознавство», у 2003 році – Державну академію керівних кадрів культури і мистецтва за спеціальністю «Образотворче та декоративно-прикладне мистецтво». В ці ж роки Владика закінчив і Ленінградську духовну академію.

На питання Федора «Де був Данило і КП до того, як тут вже молилися і розвивали націю уніяти...» додам, що з весни 1990 року Єпископ Чернівецький і Буковинський Данило УАПЦ не тільки служив Чернівцях, Мамаївця, Миткові та інших «гарячих точках» і розвивав націю, їздячи по всій області з рухівцями, серед яких були й греко-католики, але не їхні священики й не єпископи. Молився й виступав на рухівських мітингах, інших заходах у московських селах. Й досі продовжує в тому ж дусі конференціями, виставкою «Народна війна» тощо.

Останнє твердження Федора «Себе Данило спаплюжив цілком...Відповідь одна або виконує замовлення кремля старий гебість, або взяв мзду...» – це та ж заголена задниця Федора, в котрого в роті пересохло. Тому добра порада Федорові – частіше повторювати фразу з кінофільму «Ирония судьбы» «Надо меньше пить».

avatar

В. Козьмик

28 квітня 2017 12:45

20 : 1000 = 0,02. Я пропустив один нуль. Вибачте.

avatar

В. Козьмик

28 квітня 2017 12:49

Хоч я і не п'ю, та не дописав, бо не знав, а тепер уточнив у галицького священика. Він каже, що висвятив диякона Михайла Ковальчука на священика або той же Володимир (Сабодан), або архієпископ Івано-Франківський і Коломийський Йосип (Савраш).

Ще в одному місці не забрав зайві ", який". Вибачте старому.

avatar

В. Козьмик

28 квітня 2017 13:14

Мабуть сиротюку пора до Косова .там мисце цього пройдесвіта .

avatar

барвінок

29 квітня 2017 07:52

Федір спитав: «Що з цього приводу думає єпископ інший КП. Владика Онуфрій УПЦ КП і також інші священики КП...»

За Онуфрія не скажу. Мені теж цікаво, чи не живе переважна більшість священиків на іншій планеті, бо майже 30 років слідую заповіді Тараса Шевченка:

… Возвеличу

Малих отих рабів німих!

Я на сторожі коло їх

Поставлю слово…

«Подражаніє 11 Псалму»

З приводу ініціативи отця Валерія Сиротюка (теж не буковинця, до речі), котрий заявив, що за Хрест готовий битися з кожним, священик Роман Грищук із смт Глибока сказав у програмі «Суть речей» (16.02.2017 http://acc.cv.ua, друкопис у газеті «Відродження» №9 за 2017 р.)

Святослав Вишинський: Чому православні не долучилися до відновлення Пієти на Центральній площі у 2014 році?..

Роман Грищук: Пієта – це суто католицьке.

Святослав Вишинський: У мене склалося враження, що це була суто католицька ініціатива. Але пам’ятник мав би об’єднувати всіх чернівчан…

Роман Грищук: Католики завжди намагаються…

Святослав Вишинський: Католики далеко не становлять навіть половини…

Роман Грищук: Яка половина? Їх абсолютна меншість. Вони якимось чином намагаються брати участь у таких загальних заходах, щоби створити певний піар навколо себе. І в тому числі цей хрест Пієта вони назвали «Хрест Пієта» на честь Небесної Сотні. Так вибачте, я тоді про кожний храм на Буковині, який ми збираємось тільки будувати, буду казати: «Оце храм на честь Апостолів Петра і Павла і Небесної Сотні – тому, будьте добрі, дорога адміністрація, дайте нам не тільки земельну ділянку, а будуйте за нас цей храм, тому що ми теж будем поминати Небесну Сотню». Ну, не варто будь-кому і з будь-якого приводу примазуватись до таких висот, таких слів і Героїв, які положили свої життя за волю України.

 

А 28.04.2017 на тому ж сайті http://acc.cv.ua з’явилося таке повідомлення: «Священик Роман Грищук висловив офіційну позицію УПЦ Київського Патріархату: «Наполягання греко-католицької громади встановити на честь Небесної сотні пам’ятник може порушувати права православних вірян. Пам’ятник Героям небесної сотні повинен бути таким, який влаштовує всю громаду. До того ж якщо ми покладемо на Центральній площі два потужні символи – з одного боку – пам’ятник Шевченку, з іншого – Пієта, ми не будемо знати, куди і в який бік повертатись. Не личить нам, християнам повертатись спиною до Богоматері».

avatar

В. Козьмик

30 квітня 2017 07:39

У програмі "Без емоцій", а не "Суть речей".

avatar

В. Козьмик

30 квітня 2017 12:41

Шановні, католики збудували місто Чернівці. На той час правосАлавні хіба що овець пасли. Це ж правда. Ми, сьогоднішні православні повинні бути вдячні католикам і брати їх за приклад. Хіба не бачимо у світі, хто краще живе. Значить їм Бог дає. А ці попи просто бояться конкуренції і протестують, бояться що  залишаться  без зарплати

avatar

Місцевий

05 травня 2017 23:28

с каких пор евреи стали католиками 

avatar

сатана

06 травня 2017 16:22

Додати коментар

Увійти через профіль для можливості залишати авторизовані коментарі.