
Михайлішин привітав політологів, дехто з яких "кував" його перемогу
На факультеті історії, політології та міжнародних відносин ЧНУ ім. Ю. Федьковича сьогодні, 16 вересня, відбулося урочисте засідання з нагоди 15-річчя Буковинського політологічного центру. Учасників Буковинського політологічного центру привітав секретар Чернівецької міської ради Віталій Михайлішин.
«Не кожне місто може пишатися подібним політологічним центром, – зазначив керівник міста. – Жителі міста дослухаються та поважають думку експертів центру, тож хочу подякувати за вашу роботу у інформуванні та просвітленні чернівчан стосовно політичних подій та соціальних процесів», - цитує сектор інформації та зв’язків з громадськістю міської ради слова Віталія Михайлішина.
За час роботи центру було організовано понад 20 міжнародних конференцій та видано низку збірників і монографій, а члени центру долучилися до участі у реалізації ряду транскордонних та місцевих проектів.
Деякі учасники Буковинського політологічного центру також запам’яталися активною участю в останній виборчій кампанії, коли чернівчани обирали депутата Верховної Ради України. З метою впливу на громадську думку кандидат в депутати Віталій Михайлішин, зокрема, користувався послугами соціологічного консорціуму «За чесні вибори». Ці дані соціологічного консорціуму «За чесні вибори» з відповідними коментарями політологів одночасно друкувалися окремими блоками у багатьох чернівецьких ЗМІ, що може свідчити про їхній замовний характер. Дослідження цього консорціуму відзначалися нереальними соціологічними показниками. Легалізувати їх своїми експертними коментарями якраз і намагалися деякі учасники Буковинського політологічного центру. Так, однакові шанси на перемогу Федоруку і Михайлішину, яких нібито розділяло лише 5 відсотків, пророкував Володимир Фісанов, доктор історичних наук, професор, завідувач кафедри міжнародної інформації ЧНУ ім. Ю.Федьковича. Лідерство в передвиборчій гонці, бодай за показником активності, Віталію Михайлішину віддавав також Ігор Гаврада, кандидат політичних наук, асистент кафедри політології та державного управління ЧНУ імені Ю.Федьковича.
Водночас оприлюднені дані публічно ставили під сумнів не тільки політики, але й місцеві соціологи. Вони не лише оприлюднювали зовсім інші результати, але й заявляли про упередженість учасників консорціуму. Врешті ці їхні підозри підтвердили результати голосування чернівчан.
Етичність поведінки деяких політологів навіть стала темою для розмови, під час прямого ефіру програми „Суть речей” на Станція ФМ 1 листопада 2012 р. Одного з гостей програми - Анатолія Круглашова, доктора політичних наук ЧНУ тоді запитали, як він оцінює таку поведінку політологів під час останньої виборчої кампанії.
Анатолій Круглашов:
- Я спершу, якщо дозволите, відреагую на закиди та зауваження, справедливі, до речі, зауваження. Тут треба розрізняти, що політологія та політологи – у нас досить часто ці терміни вживаються, як кажуть, в сує. Дуже часто люди, які навіть за своїми дипломами не є політологами, вони фігурують як політологи. Я знаю випадки, коли представники фізико-математичних наук показують себе як політологи, дуже часто історики цим грішать. Але навіть серед, скажемо так, умовно патентованих політологів, теж потрібно розрізняти різні ролі та іпостасі – це політолог-аналітик, який здійснює неупереджений аналіз, який говорить від імені наукового підходу до тих чи інших явищ, зокрема виборчого процесу, чи це політолог, який вже працює політ консультантом, іміджмейкером, політтехнологом у штабі тих чи інших політичних сил чи кандидатів. У такому випадку, людині моральні чесноти не повинні позволяти говорити про себе, як про політолога. Він би сказав – так, за освітою, фахом та основною освітою, у вільний від виборів час, політолог, але зараз я працюю іміджмейкером чи політтехнологом у штабі тієї чи іншої партії. На жаль, люди цього не роблять. Там має бути червона риска – зараз перед вами не політолог, а політтехнолог. От, якщо б у нас був і етичний кодекс, і багато чого іншого …я візьму приклад Польщі. Там. Якщо людина порушує етичні норми, політолог, наприклад, і виступає не у тій своїй якості, а використовує свій бренд на користь будь-якої політичної сили, він втрачає доступ до багатьох речей. Тому що асоціація політологів заносить його у чорний список, а будь-яка шануюча себе телерадіокомпанія, спершу дивиться у список Асоціації політологів, чи є ця людина компетентна у тих чи інших питаннях. Якщо ця людина порушила кодекс вимог до експертної оцінки і почала займатись пропагандою або провокаціями – все! Цю людину ні одне поважне видання, крім бульварної жовтої преси, не запросить. Там теж це потрібно брати на озброєння – цей закид прозвучав, оскільки в нас як несформована етика журналістського середовища, так само у нас несформована етика медійного представництва політологів. У нас політологія як наука, і політологія як недійний продукт не рідко дві різні речі. На екранах ви часто бачите людей, які політологами не є, або давно перестали ними бути».
Закиди щодо заангажованості деяких політологів знову пролунали вже під час виборів нової громадської ради при Чернівецькій обласній адміністрації, які відбулися навесні 2013 року. За їхніми результатами народний депутат України Максим Бурбак, зокрема, оприлюднив коментар, в якому стверджував: «я не впевнений, що народ дуже зрадіє, коли довідається, що його інтереси представлятиме всім добре відомий Володимир Бешлей, активний депутат міської ради, який давно співпрацює з владною партією, до речі він представляє «Спілку активної молоді». В списку також зустрічаються добре знайомі прізвища чернівчан, які неодноразово були помічені в тісній взаємодії з головою ОДА Михайлом Папієвим – Арсеній Анциперов, Володимир Старик, Іван Хорошенюк (активний дитячий лікар, агітатор Віталія Михайлішина), Володимир Фісанов та Ігор Гаврада – політологи, (прогнози яких збулись з точністю навпаки щодо парламентських виборів)».
КОМЕНТАРІ (17)
Юрій Ілліч, а чого така прекрасна стаття не підписана ? Автора в студію!
Misha Shmorgun
17 вересня 2013 09:35
Крім того це "Ваш брат" журналіст пише упереджені заголовки під цілком професійними і виваженими коментарями .
У чиєму полі "конопля лічєбна проростає"? У Вашому, журналістському...
Де наїзд на газету Чернівці? Свободу Слова? Чого взїлися на Фісанова, на Ігоря? Вони подали тодішню тенденцію! Це їх робота... А журналісти перекрутили на раз-два і зробили нормальних фахівців крайніми ...
Misha Shmorgun
17 вересня 2013 09:44
до чого тут знову журналісти? Розбирайтеся між собою. Про соціологічні дослідження як засіб пізнання чи спосіб маніпуляцій говорили голова правління Чернівецької обласної організації товариства «Знання» України Ярослав Курко, завідувач кафедри соціології ЧНУ ім.Ю.Федьковича, професор Віталій Докаш, доцент кафедри соціології Сергій Яремчук. Оцінку цьому явищу у вашому середовищі дав також професор Круглашов.
Юрій Чорней
17 вересня 2013 09:56
Битва соціологів у Чернівцях продовжується. В прес-клубі реформ відбувся брифінг представників однієї із соцслужб, що протягом виборчої кампанії відслідковувала електоральні настрої чернівчан. Соціологічні дослідження напередодні виборів були односторонніми та неадекватними. Про це заявляють представники кафедри соціології ЧНУ. За словами професора Віталія Докаша, - дані різних соціологічних служб суттєво відрізнялися. Це було і під час виборчої кампанії, це показали і результати екзит-полів. Не сумнівається соціолог в об"єктивності досліджень, які виконувалися на замовлення ГО "Знання". Нагадаю, згідно даних цього екзит-полу, кандидати по чернівецькому округу Федорук та Михайлішин набрали відповідно 57 та 27 відсотків. Результати ж ЦВК зафіксували падіння рейтингу в першого та вищий відсоток в другого.
Віталій Докаш, соціолог: "Давали показники за тими думками населення, про які говорили вони. Так, можливі фальсифікації. Тому ми не відкидаємо фальсифікації. Але те, що вплив відповідний був, то є відповідна динаміка".
Змушує задуматися над такою ситуацію і статистична похибка в інших кандидатів та партій. Так, в лідерів перегонів по всіх округах офіційні дані ЦВК відрізняються суттєво від даних екзит-полу. Соціолог Олександр Якимчук не розуміє в чому справа.
Олександр Якимчук, соціолог: "Два кандидата перевищили норму. Як перевищили, - це питання не до соціологів. Теорія нам каже, що перевищити неможливо. Яким чином, кожен сам може дійти висновків, як могло таке відбутися".
Кандидат в народні депутати по 201 округу Микола Федорук, який згідно попередніх результатів ЦВК перемагає на виборах, образи на тих соціологів, які свідомо применшували його рейтинги не тримає. Каже, - виборці розставили все по своїх місцях.
Микола Федорук, кандидат в народні депутати: "Я не вірив тим дослідженням, які були в інших соціологів. Не повірили йому і багато спостерігачів. Соціологія - це наука, якщо нею користуються професійно підготовлені люди".
Микола Федорук також закинув деяким ЗМІ, що вони публікували соціологічні дослідження однобоко та не в повному обсязі. Зокрема, дослідження ГО "Знання" напередодні виборів озвучувалися лише частково, а дослідження консорціуму "За чесні вибори" публікувалися скрізь без обмежень.Насамкінець, соціологи від "Знання" зауважили, що в підсумку саме їх дослідження виявилися найбільш об"єктивними та найближчими до офіційних результатів ЦВК.
У Чернівцях триває битва соціологів
17 вересня 2013 09:59
Невже такі політологи гідні уваги ? Таких брехунів-запроданців не можна й близько підпускати до громади. Знову з розумною міною будуть втюхувати брехню !
Аж гидко на таке дивитись.
???
17 вересня 2013 10:01
Своїми "дослідженнями" розвели Вітальку на велике бабло, яке й досьогодні не може відпрацювати, паскудна опозиція не дає рулювати на повну.
!!!
17 вересня 2013 10:05
1)Журналісти перекрутили цілком нейтральний коментар Фісанова і Гавради, а Ви починаєте навішувати на них ярлики!
2) Скажіть хто цю статтю написав? Ви? Чого не підпишете власним іменем?
3) При наявності поваги до пана Курка... я всеж маю сказати, що не має права людина яка балотується до ВР (а він балотувався по списку Батькивщини ...) представляти соціологічне опитування. Це конфлікт інтересів (про моральну сторону промовчу, бо не в праві давати оцінок, але всеж...). І про це жоден журналіст не написав ... Чого? Гавраду безпідставно звинуватити можна, а Курка по-факту ні? Може тому, що Курко "свій"? Чи не так Юрій Ілліч?
Куди з таким однобоким світоглядом заїдемо?
Misha Shmorgun
17 вересня 2013 10:18
Михайле! Ще раз запитую, до чого тут журналісти? Якщо хтось з них перекрутив слова політологів, дописав заголовки і надрукував в одному блоці з невідомою структурою - консорціумом «За чесні вибори», то треба було голосно протестувати. А дані консорціуму дійсно занижували рейтинг одного кандидата і піднімали іншого. А їхня поява в одному дизайні одночасно у багатьох ЗМІ довзволяє припускати - чуєш, на відміну від тебе, журналісти не стверджують категорично, а припускають, що це було замовлення. Хіба дорослі політологи не розуміють цього? А якщо їх використали всліпу, то тим більше треба було протестувати. Вийти з відповідною заявою на ту ж пресу, і погані журналісти її тут таки б оприлюднили. Самі журналісти не виносять ніяких оцінок. А відтворюють чужі. Добре, Курко заангажований, хоча чомусь його соціологія майже співпала з результатами голосування. Але не будемо його слухати. А як бути з словами завідувача кафедри соціології ЧНУ ім.Ю.Федьковича, професора Віталія Докаша і доцента кафедри соціології Сергія Яремчука? Це до питання про однобокий світогляд. Журналісти від них чули, що дані консорціуму «За чесні вибори» якісь не такі. То для чого ти перекручуєш. Будь до кінця об'єктивним. І останнє - не треба шукати ворогів серед журналістів. Я поважав Володмира Петровича Фісанова і ставився до нього з великою шаною задовго до того, як довідався, наприклад, про твоє існування. Для чого ти маніпулюєш і хочеш посварити його з журналістами? Саме смішне, що ти пишеш про навішування ЖУРНАЛІСТАМИ ярликів конкретним людям, але не вони це роблять, а ти. Бо журналісти цитують джерела, а ти робиш це від свого імені. Де в матеріалі журналістський ярлик бодай одній людині? Пряма мова інших людей належить їм, а не журналісту. Чи у вас завдання - нападками на журналістів - дискредитувати їх перед виборами 2015 року, щоб суспільство втратило останню можливість зробити усвідомлений вибір? Так виглядає. Розберіться спочатку в своєму середовищі, а потім кивайте на дзеркало.
Yurij Chornej
17 вересня 2013 10:36
Не надо так вылизывать бурбаков-курков
Курко -кандидат от батькивщины, супер специалист, публикует данные экзит-пола: Федорук 57% - Михайлишин 27%.
А реальный результат Федорук 52% - Михайлишин 33%
По версии Курка разница между кандидатами 30 % , а реально только 19%
Но, Юра, про спонсоров ни слова !
Чернею
17 вересня 2013 10:48
Соціологія Курка майже співпала з результатами виборів !!!!!!!
Ну насмешил ! Юра жги исчо !
Чорнею
17 вересня 2013 10:52
Хто автор даної статті? Чого стидаєтеся відкрити таємницю полішинеля?
Матеріал (на мою думку )маніпулятивний і безпідставно кидає тінь на всіх політологів.
Я ж не святіше Папи Римського, є всіляки ідіоти і прибацані пристосуванці серед політологів, але це не значить, що ВСІ вони упереджені і продажні ...
Misha Shmorgun
17 вересня 2013 11:01
Чергова маніпулятивня брехня від сайту Buknews або Чорнея, не знаю чия стаття. І це від сайту та людини, яка позіціонує себе ніби чесним, прозорим, демократичним. Але якщо у вашому розумінні демократія, це означає за гроші (або з політичних мотивів) друкувати будь-які нісенітнеці, то так себе і позіціонуйте - сайт політичної партії Батьківщина, або Фронту Змін, якого ніби не існує, і розказуйте байки про так звану неупередженність.
Чорнею
17 вересня 2013 11:21
Щодо соцдосіджень Якйсь центр євроатлантичних досліджень ЧНУ (кер. Наталія Стрельчук) дав усім кандидатам разом 133 відсотка із ста можливих. Гадаю в адекватному середовищі це закінчилося б чимсь на кшталт дискваліфікації. Можливо, можна пересмикувати, хоч і не бажано. Але не можна блазнювати, як робив хтось із соціологів, вдаючи, що і замовник - заздалегідь кретин, і споживачі інформації - так само. Конкурувати - да, перетворювати усе на божевілля і вдавати божевільних - ні. Це абсолютно усім шкодить. Міша, Ви надто строгий. Більше гумору. І все владнається
Sergei Vorontsov
17 вересня 2013 13:01
Хлопці, про що мова? Хто ще не знає, як робились всі ці дослидження на користь Михайлишина? Навіть таргані в хатах це вам розкажуть. А хто, ще не знає, що і ці 33 відсотка були намальовані Михайлишиним и К? Нехай за ці відсотки зробить низький уклин Федоруку, за те, що він йому їх подарував. Ніхто не хотів вже піднімати свару по цьому питанню. Хай радіє! Реальні цифри його-це 6-8 %. Не потрібно також забувати про проплачені голоси. Про червоні ручки! Добре, що багато людей, взявши гроши, все одно голосували за того, кого поважають, підтримують, кого обирали.
наглядач
17 вересня 2013 14:13
"кого поважають,підтримують,кого обирали"...и который их всех отымел,обобрал, и забил ))))))))
Наглядач, ты на калинку посмотри. Сколько собирали при Федоруке-Рынжуке и сколько сейчас. ))))))
Заодно спроси Трофимовича, почему ОН с Рынжуком НЕ СТАВИЛИ ШЛАГБАУМЫ ??? )))))))))
наглядачу
17 вересня 2013 15:41
михайлишин никогда не выиграет любые выборы в ЧЕРНОВЦАХ какие б соцыологи что не предрекали.История и практика уже показали
игорь
17 вересня 2013 16:12
Пане Воронцов! Подайте будь-ласка більш детальну інформацію про той приклад, який Ви згадали. НЕ буду нікого захищати, а тим більше виправдовувати, але у залежності від того як сформульоване питання, можуть бути цифри, які виходять за межі 100%. Звичайно, якщо є скажімо чотири кандидати - Федорук, Михайлішин, Марараш, Довганич і питання поставлено просто: за кого Ви проголосуєте? тут все зрозуміло результати 4 кандидатів + проти всіх+важко відповісти у сумі повинні давати 100%. Якщо при відповіді на таке питання вийшла цифра 133%, то цілком з Вами погоджуюся: це повна відсутність професіоналізму та маніпулятивність. Але... Якщо питання поставлено наступним чином: кому Ви надаєте перевагу в парах: Федорук-Довганич, Михайлішин-Марараш, то у цьому випадку, на мою думку профана та непрофесіонала, сума цілком може бути більша 100% (Скажімо Федорук -65%, Довганич - 10%, Михайлішин - 35%, Марараш - 25%), оскільки між цими парами немає чіткої кореляції та взаємозалежності. Саме тому прошу Вас навести конкретний приклад запитання та результати відповідей на нього.
Не соціолог
18 вересня 2013 11:40