Місто Чернівці -  не дружнє до пішоходів

Місто Чернівці - не дружнє до пішоходів

09.10.2019, 21:49

На сайті електронних звернень Чернівців з'явилася нова петиція про збільшення відліку на світлофорах. Автор пропонує продовжити зелене світло на усіх світлофорах на 15-20 секунд. Він каже, що саме через це у місті затори, - повідомляє телеканал Чернівці. 

Не перестаю дивуватися, кому з чернівецьких чиновників першому стукнула "мудра" ідея забрати у пішоходів частину тротуарів і вдати, що тепер то велосипедні маршрути. І куди в цьому випадку дивилася патрульна поліція, яка просто закрила очі на таке порушення? Так ніби в країні не існує Правил дорожнього руху, які чорним по білому забороняють велосипедистам їздити тротуарами: "6.6. Велосипедисту забороняється: в) рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках (крім дітей до 7 років на дитячих велосипедах під наглядом дорослих)..." Вже висловлював якось свою повагу до цього виду транспорту, але ж не за рахунок комфорту пішоходів. Замість витісняти з центру міста приватний автотранспорт на користь громадського і тих таки велосипедів НА ДОРОГАХ, зменшуючи загазованість і покращуючи екологію, "мудрагелі" з ратуші не придумали нічого кращого ніж створити незручності для всіх городян, які ще пересуваються на своїх двох.

Активна підтримка культури велосипедного руху в міських умовах взагалі передбачала зменшення кількості машин на дорогах, а не наступ на права пішоходів. Тобто велосипеди мали перебрати на себе трафік автомобілів, а не забрати тротуари у пішоходів. Принаймні так мені це бачилося десятиліття тому, коли я одним із перших серед чернівецьких журналістів почав активно писати про цей еколоічний і здоровий вид транспорту. Досі захоплено згадую розповідь знайомого чернівчанина про його велосипедний похід на Тянь-Шань, який він присвятив ювілею рідного міста. Неможливо повірити, але це було ще до епохи, коли тема стала грантівською, а значить прибутковою. За десять років, які відтоді минули, констатую із сумом: велосипедів, велостоянок у Чернівцях трохи побільшало, проте це ніяк не позначилося на кількості машин. Незручніше стало хіба що тільки пішоходам, на яких окрім автомобілів, які заполонили усі тротуари, тепер наступають і велосипеди. 

Оці уявні веломаршрути, якими у Чернівцях розмалювали пішохідні тротуари, насправді мали бути намальовані на дорогах. Зміна психології автомобілістів, уважне ставлення з боку водіїв до велосипедистів як рівноправних учасників вуличного руху, мали остаточно засвідчити якісні перетворення у велосипедному питанні. Натомість отримали щось зовсім інше. Ось так добрими намірами часто мостимо дорогу відомо куди:)

Петиція про збільшення часу для проїзду машин - теж свідчення абсолютного нерозуміння, що таке сучасна організація дорожнього руху, під час якого комфортно мають почуватися не тільки водії машин, але й пішоходи. 

Ледь не щоденні повідомлення про численних травмованих і загиблих на дорогах пішоходів роблять картину ще похмурішою.   

А якщо згадати постійне загравання влади з власниками так званих Євроблях, то перспективи пішоходів вижити на міських вулицях виглядають ще примарнішими. В Україну останнім часом можна заїхати на авто з неукраїнськими номерами, не розмитнивши (отже, нічого не сплативши в держбюджет), і потім труїти жителів міст європейської України вихлопами СО2 цілком безоплатно. І що маємо в результаті? Старий, який абсолютно не враховує екології, автопарк, а ще — масовку з автомобілів на іноземних номерах 10—30-річного віку. Про це йдеться у публікації газети "Дзеркало тижня" Що обурює німця, то корисно українцеві?. Автор - Василь Садохін.

Ось і виходить: що шкідливо німцям та американцям, то цілком підходить українцям... Перенесення в Україні на 1 січня 2020 року запровадження екологічних норм Євро-6 для транспортних засобів цьому "своєчасна" підмога. 

На відміну від Німеччини, в Україні нещодавно ухвалили Закон "Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрацію транспортних засобів" — з метою посилення адаптивної можливості та поетапного запровадження в Україні міжнародних екологічних вимог до транспортних засобів.

Цим документом набрання чинності екологічними нормами Євро-6 для всіх категорій транспортних засобів було перенесено з 1 січня 2018 року аж на 1 січня 2020-го. І, схоже, це ще не межа.

1