Міські маршрутні перевезення. Ціна питання… (+коментар міського голови)

Міські маршрутні перевезення. Ціна питання… (+коментар міського голови)

29.04.2015, 23:44

Проблема ціноутворення на маршрутні перевезення пасажирів залишається актуальною для різних місцевих громад, і Чернівецької в тому числі. В лютому місяці поточного року було встановлено проміжний тариф в розмірі 3 грн. Проте перевізники стверджують, що вони несуть збитки, а відтак вартість проїзду необхідно підвищити. Наскільки економічно обґрунтованими є вимоги перевізників? І чи додасть нова ціна комфорту містянам і гостям міста? Цими та іншими питаннями ціноутворення переймалися учасники громадських публічних консультацій, що відбулися 28 квітня в місті Чернівці.

Козменко Артем, аналітик Центру громадської активності «Синергія», до уваги учасників громадських публічних консультацій, представив аналіз зацікавлених сторін в процесі формування тарифів на маршрутні пасажирські перевезення. Каменем спотикання залишається дослідження кількості перевезених пасажирів, яка є однією з прикладних цифр під час розрахунку тарифу на перевезення. Витрати перевізника і кількість перевезених пасажирів – це дві взаємопов’язані величини.

Позицію міської влади озвучив заступник Чернівецького міського голови Леонтій Г.Г. Влада готова виступити регулятором тарифної політики на маршрутних пасажирських перевезеннях, але вона балансує на межі інтересів громадян, перевізників, пільгових категорій. Проблеми підвищення тарифів актуальні в багатьох містах, але немає єдиного правильного рішення, яке би задовольнило всіх. Наголос ставився  на тому, що кожне підвищення ціни має бути зафіксоване у регуляторному акті з відповідною процедурою проходження і погодження. На етапі проходження регуляторного акту громадськість може і повинна впливати на процес прийняття рішення.

Перевізники намагалися переконати присутніх, що зв’язку з подорожчанням рівня життя, необхідно піднімати вартість проїзду. Наводили приклади вартості проїзду за кордоном. Так, в одній із країн, вартість проїзду одного пасажира  дорівнює одному літру пального. У нас вартість одного літра пального забезпечує сім пасажирів.

Багато нарікань (недотримання графіку, ненадання  квитків, випадки не коректного спілкування з пасажирами, відсутність інформаційних табличок про пільговий проїзд) з боку громадськості було на якість послуг з перевезення і стан транспортних засобів.

Напрацюванням учасників публічних консультацій стала резолюція із врахуванням думки представників громадськості, влади і перевізників.

 Громадська організація «Центр громадської активності Синергія» виступає партнером в проекті «Підвищення спроможності спільнот щодо використання регуляторної процедури під час прийняття рішень про граничну вартість проїзду в міському пасажирському транспорті з метою мінімізації можливостей корупційних дій», який реалізується Тернопільською обласною громадською організацією «Гуртом!» за підтримки  Програмної ініціативи «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження». Мета проекту – підвищити спроможність зацікавлених та активних громадян публічно впливати на прийняття та перегляд органами місцевого самоврядування регуляторних актів щодо формування тарифів (вартості послуги) за користування громадським міським пасажирським транспортом, а також готовність представників громадськості до прозорої відкритої дискусії в цій сфері.

 Прес служба Центр

Мер Чернівців розповів, коли буде встановлений економічно обґрунтований тариф на проїзд

Чернівецька міськрада взяла собі за мету встановити економічно обґрунтований тариф на перевезення у громадському транспорті.

Про це заявив у середу на прес-конференції мер Олексій Каспрук.

"Ми помітили собі мету – економічно обґрунтованого тарифу на перевезення у Чернівцях. Вони (перевізники, -авт.) визнали це, і тепер будемо йти, можливо, не дуже простим шляхом, до здійснення цієї мрії", - сказав міський голова.

Він зазначив, що перевізники готові обладнувати транспортні засоби приладами електронного обліку та GPS-навігацією для обліку пасажирів.

"І коли ми повністю відпрацюємо витратну частину та будемо бачити пасажиропотік, тоді буде встановлено економічно обґрунтований тариф. Тому що ніхто собі в збиток їздити не буде, але й переплачувати чернівчани не будуть також", - додав міський голова.

 

РЕЗОЛЮЦІЯ

публічних громадських консультацій з питань

пасажирських перевезень у м. Чернівці

 

28 квітня 2015 року, м. Чернівці, пл. Центральна,7, конференц-зал КНТЕІ, ІІ поверх

У громадських слуханнях взяли участь представники громадських організацій, представники органів місцевого самоврядування, підприємств-перевізників.    

 Обговоривши питання стану пасажирських перевезень у м. Чернівці учасники публічних громадських консультацій наголошують, що доступ до послуг пасажирських перевезень є життєво необхідною потребою кожного мешканця міста.

 Переміщення містом на значні відстані є щоденною необхідністю людини для доступу до місця роботи, отримання медичної допомоги та освіти, купівлі необхідних товарів тощо. Міська влада та перевізники повинні докладати усіх можливих зусиль для забезпечення городян доступними та якісними послугами пасажирських перевезень.

 Вважаємо, що забезпечення городян доступними та якісними послугами пасажирських перевезень повинно відбуватися за такими напрямами –

  1. Здійснення нормативного регулювання пасажирських перевезень органом самоврядування повинно відбуватися з дотриманням процедури, встановленої Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003р. N 1160-IV на підставі неухильного дотримання принципів регуляторної політики (принципів доцільності, адекватності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, прозорості та врахування громадської думки), зокрема шляхом –
  • обґрунтованого складання у повному обсязі Аналізу регуляторного впливу проектів нормативних актів; проведення обговорення проектів, врахування громадської думки щодо їх змісту; регулярного дослідження ефективності діючих регулювань та їх перегляду у разі необхідності;

 2. Запорукою реалізації принципів регуляторної політики у сфері міського пасажирського транспорту є облік щоденних перевезень пасажирів, доходів та витрат перевізників, визначення обґрунтованої структури собівартості пасажирських перевезень, надання цій інформації статусу публічної (загальнодоступної). Наявна у публічному доступі інформація повинна надавати можливість зацікавленій громадськості самостійно переконатися в обґрунтованості діючих тарифів. Заходи щодо підвищення прозорості пасажирських перевезень можуть передбачати, зокрема –

  • Розміщення та поновлення на сайті міської ради Інфографіки формування вартості проїзду в міському пасажирському транспорті  по кожному маршруту відповідно до змін видатків перевізників (Зміни до Інфографіки вносяться у разі зміни компонентів – видатків).
  • Відкритий доступ до останнього офіційного заміру пасажиропотоку.
  • Створення  спеціального Фонду для заміру пасажиропотоку перед наступним тендером
  • Ведення обліку перевезених пасажирів через електронні засоби обліку (виведення готівкових розрахунків із відносин водій-пасажир).
  • Обов`язковий GPS-облік працюючого у місті пасажирського транспорту з публічним доступом до такої інформації.

3. Запорукою рішень у сфері пасажирських транспортних перевезень є врахування інтересів усіх сторін цих відносин (пасажири-перевізники-влада). Налагодження системної співпраці між громадою міста, депутатами міськради та авто перевізниками, що може передбачати, зокрема -

  • Створення та постійне функціонування громадсько-депутатської  комісії за якістю перевезень;
  • Запровадження постійного громадського контролю за якістю пасажирських перевезень (Положення про громадський контроль тощо);
  • Обов’язкову участь представників  ГО в конкурсній комісії щодо визначення  переможців конкурсу відбору перевізників.
  • Створення Положення про громадський  «екзит-пол»  пасажиропотоку
  • Обговорення та створення Плану перевезень пасажирів при форс-мажорній  фінансовій кризі.

ДОВІДКОВО:

Маршрутки у Чернівцях можуть обладнати спеціальними пристроями, які автоматично рахуватимуть кількість пасажирів.

Таку ідею запропонували на публічних громадських консультаціях з приводу формування тарифів на маршрутні перевезення у Чернівцях.

Перевізники вимагають від влади підвищити тариф на пасажирські перевезення до економічно обгрунтованого. Натомість представники міської ради запропонували встановити у всіх маршрутках GPS-навігатори зі спеціальними пристроями, які б автоматично рахували пасажирів.

- Ми будемо розглядати питання зміни тарифу, - говорить заступник міського голови Георгій Леонтій. - Але просимо від перевізників покращити якість пасажирських перевезень, санітарний стан автобусів. Також потрібно запровадити електронний облік пасажирів.

Присутній на громадських консультація представник фірми "Дісайд" розповів, що їх спеціалісти розробили спеціальний додаток до GPS-навігатора, який зможе порахувати пасажиропотік.

- Спеціальні пристрої встановлюються на вхідних дверях і автоматично рахують кількість пасажирів, які входять у маршрутку, - пояснює представник фірми "Дісайд" Михайло Шкурей. - Вони будуть під'єднані до GPS-навігатора. Для тих маршруток, які вже мають навігатори такий додаток коштуватиме близько 200 доларів. Разом із GPS-навігатором цей пристрій буде коштувати близько 500 доларів.

Присутні на зустрічі перевізники погодились вивчити питання про придбання таких пристроїв для своїх маршруток.

- Ми не проти встановлення таких пристроїв. Але виникає питання, за чий рахунок їх будуть купувати?, - каже керівник фірми "Багіра" Павліна Храпчинська. - Якщо перевізники за власний рахунок їх придбають, то їх вартість потрібно буде закласти у формування тарифу. Або міська влада закупить частину цих пристроїв за бюджетні гроші. 

molbuk.ua

1


КОМЕНТАРІ (1)

От сарака Храпчинська, не має вона 200 долярів на обладнання одного автобуса. І питання до таких керівників, як буде проводитись облік, якщо в час пік в дверях постійно стоять пасажири, і чи виконуються обмеження по кількості пасажирів в автобусі ?

avatar

Василь

30 квітня 2015 10:58