Купка активістів вимагає від Чернівецької міської ради підняти руку на святе

Купка активістів вимагає від Чернівецької міської ради підняти руку на святе

10.12.2018, 11:33

Після того, як Чернівецька міська рада почала дослухатися до колективних петицій містян, цю форму управління владою експлуатують у хвіст і гриву. Часто висуваючи нелогічні вимоги, котрі йдуть всупереч як європейській традиції, так і укладу життя буковинської громади.

Днями пройшла електронна петиція про заборону продажу спиртного у різдвяному містечку на Соборній площі. Назбирала вона 256 із 250-ти необхідних голосів. Саме такий мізерний ценз для розгляду петицій міською радою з якоїсь радості затвердили депутати. Тепер ця е-петиція має розглядатися спеціальною комісією з числа чиновників міськради.

Її автор, дехто Віктор Кушнірюк закликав міську раду не перетворювати різдвяне містечко на генделик-наливайку. 

Те, що така ініціатива викликала обурення переважної більшості чернівчан, у яких різдвяний ярмарок асоціюється як і у Європі, окрім їжі та смаколиків, ще й з глінтвейном, гарячим вином та пивом, а також чаркою доброї буковинської під смажені ковбаски, його не турбує.

Практика свідчить, що ті, хто вправляється в написанні різного штибу петицій, у народному господарстві задіяні слабо. Люди ж, які працюють і відкладають кошти на свято в очікуванні Різдва та Нового року, писати чи навіть звертати увагу на сумнівні ініціативи часу не мають. 

Тож містяни сподіваються, що депутатам стане здорового глузду, щоби викинути цю електронну рептильку у спам.

Тим більше, що цього року українці католицького віросповідання, як і православні румунської національності святкуватимуть Різдво 25 грудня, під що держава виділила окремі святкові дні. Окрім того, серйозним аргументом для відхилення провокаційної ініціативи є той факт, що дитячий майданчик з хатинкою для Святого Миколая, ковзанкою та ятками з солодощами розташований на окремому майданчику Соборної площі.

Ті ж, хто вже стомився від петицій-нісенітниць вимагає від депутатського корпусу Чернівецької міської ради збільшити квоту для розгляду подібних дописів, принаймні до 5 тисяч необхідних для підтримки голосів. Бо продовжуватимуть чудити, а людям сухий голубець ставатиме у горлі. Руки геть від Різдва!

Сергій СУЛИМА

ДОВІДКОВО: 

У «Повісті минулих літ» перед тим, як розповісти про прийняття християнства князем Володимиром, наводиться об’ємна оповідь легендарного характеру про «вибір віри» цим князем.  Під 6494 (986) р. подане таке повідомлення: «Прийшли болгари віри магометанської, говорячи: «Ти князь єси мудрий і тямущий, а не знаєш закону. Увіруй-но в закон наш і поклонися Магомету». Володимир запитав: «Яка є віра ваша?» І вони сказали: «Ми віруємо в бога, а Магомет нас учить, наказуючи робити обрізання, а свинини не їсти, і вина не пити, а по смерті з жінками чинити похіть блудну. Дасть Магомет кожному по сімдесят жінок красивих, вибере одну красиву, і складе красу всіх на [неї], і та буде йому за жону. Тут же, сказав він, належить чинити всякий блуд. Якщо ж на сьому світі хто буде убогим, то [таким буде] й там. Якщо ж багатим він є тут, то [таким буде] й там». І багато іншої облуди [вони говорили], що про неї й писати не можна сорома ради. Володимир же слухав їх, бо сам любив жінок і многоблудство, і вислухав [це все] з насолодою. Але се було йому не до вподоби: обрізання, і про їду свинячого м'яса, а про пиття – особливо. Він сказав: «Русі веселість – пиття, ми не можем без цього бути».

1