Кілометр поточного ремонту буковинських доріг коштує в межах 8 мільйонів

Кілометр поточного ремонту буковинських доріг коштує в межах 8 мільйонів

10.12.2016, 16:18
Українські дороги постійно недофінансовують, хоча акциз із пального сплачують справно

Про проблеми дорожнього господарства області говорять дуже багато. Але коштів, як завжди, чомусь не вистачає. Звісно, здійснюють ремонти на окремих ділянках, дороги латають, підсипають, але цього недостатньо. Фахівці кажуть, без належного фінансування українські дороги, збудовані ще в середині минулого століття, можуть просто не витримати навантаження. Про проблеми дорожньої галузі, дороги, які планують відремонтувати, та гроші на це, ми поспілкувалися з начальником Служби автомобільних доріг області Ігорем Гахом.

 По області багато проблем по дорогах саме державного значення

- Скільки цього року надійшло коштів на ремонт доріг (на капітальний та поточний ремонти)? Відповідно, який обсяг робіт вдалося виконати?

- У планах фінансування передбачено з державного бюджету – 78 мільйонів на експлуатаційне утримання і 34,2 мільйона – на поточний середній ремонт двох об’єктів (дороги Чернівці–Заставна та завершення робіт мосту на межі між Чернівецькою та Тернопільською областю поблизу Заліщиків). Щодо поточного ремонту дороги (протяжністю 8,5 кілометра) на Заставну, то об’єкт практично завершено. Наразі проводять роботи з впорядкування. Роботи на мосту у Заліщиках тривають і до 25 грудня плануємо їх завершити.

Якщо говорити про експлуатаційне утримання, то фінансування триває (питань до фінансування з держбюджету немає). Бо у нас завжди були проблеми з тим, що кошти надходять нерівномірно і з запізненням.

Щодо ямкового ремонту, то відремонтовано майже 145 тисяч квадратних метрів. Порівняно з минулим роком, то це у півтора раза більша площа.

Суттєвим джерелом надходження коштів був експеримент, коли 50% від перевиконання планів митницею спрямовують на дороги державного значення.

- Щодо дороги Стрий–Львів–Івано-Франківськ–Чернівці–Мамалига розкажіть детальніше.

- По цій ділянці роботи майже завершено. Ми цього року не встигли через погодні умови (перенесемо на наступний рік) здійснити поверхневу обробку дороги за сучасними технологіями. Це додатковий захисний шар. Але ремонт самої проїжджої частини буде завершено впродовж семи днів.

У лютому було ухвалено закон, який дозволив використовувати ці кошти від митниці не лише на одну дорогу (бо спочатку прописали лише одну дорогу - Стрий–Львів–Івано-Франківськ–Чернівці–Мамалига), але й в цілому на дороги державного значення. Тому ухвалили спільне рішення не зациклюватися лише на ремонті однієї дороги. Бо по області багато проблем по дорогах саме державного значення. Тому є рішення визначити окремі ділянки, об’єкти, які потребують першочергового втручання (складено відповідний перелік із десять об’єктів).

«Сьогодні у нас є понад 250 мільйонів гривень резерву»

- Про які ділянки йдеться?

- Частину коштів спрямували на ділянку у Розтоках Путильського району (там недобудовано два мости). Передбачали капітальний ремонт підходу до КПП «Порубне», протяжністю 5 кілометрів. Два об’єкти також у Путильському районі, це паводкові об’єкти, які з 2009 року стоять без руху. Окрім того, передбачено поточний ремонт дороги від Лужан до Чернівців, дорога у напрямку Вашківців Вижницького району. З-поміж іншого – продовження ремонту об’їзної навколо Хотина та дороги в напрямку столиці. А ще окремі ділянки в напрямку Сокирян.

Кошторис загального переліку становив 330 мільйонів гривень. Сьогодні виконано робіт на 120 мільйонів. Роботи на окремих ділянках тривають і якщо дозволить погода, то завершимо розпочате.

- Що із залишком коштів, які надійшли від митниці, чи переходять вони на наступний рік, чи повертаються до бюджету?

- Цей залишок коштів залишається. Окрім того, сподіваємося, що цей експеримент також буде тривати і наступного року (коли 50% від перевиконання планів митницею спрямовують на дороги державного значення). Сьогодні у нас є понад 250 мільйонів гривень резерву із цих митних коштів.

Ми вже підготували пропозиції з ремонту доріг наступного року. Це капітальний ремонт 5 кілометрів (з яких два кілометри дороги – на чотири смуги) дороги до КПП «Порубне»,  очікувана вартість робіт становить 160 мільйонів гривень. Запланували ремонт понад півтора кілометра дороги в Розтоках та двох мостових переходів. Вартість такого проекту - 260 мільйонів гривень. Тобто загалом понад 400 мільйонів гривень.

Відтак плануємо виконати ці роботи за рахунок митних коштів та державного бюджету. Скільки надійде з держбюджету – не можу поки що сказати.

 Загалом по Україні, за різними оцінками фахівців, надходження від акцизу від реалізації нафтопродуктів становить десь 40-50 мільярдів на рік. А на дороги йде максимум третина

 «Загальна проблематика у фінансуванні – 1 мільярд 170 мільйонів гривень»

- Яка була ваша пропозиція на дороги області (на Укравтодор)?

- Ми відпрацювали найбільш проблемні ділянки, соціально важливі об’єкти, які необхідно відремонтувати. Керувалися принципом проблемності та нагальної необхідності (зокрема паводкові об’єкти ще з 2009 року). Також місцеві дороги – найболючіші точки по кожному району області. Загальна проблематика у фінансуванні – 1 мільярд 170 мільйонів гривень.

- Зрозуміло, що таких грошей ніхто на область не дасть.

- Таких грошей в Укравтодору немає. Також не випадає особливо сподіватися (в цих умовах) на державний бюджет. Але ми маємо митні кошти – 250 мільйонів, а якщо буде продовжено експеримент, то ця сума може бути значно більшою.

- Чи готова ваша служба до погіршення погодних умов. Бо навіть цей снігопад призвів до транспортного колапсу.

- Дорожники були готові. Але випав не сніжок, як люблять казати. Було штормове попередження, дві з половиною доби йшов сніг та був сильний вітер. Але область при тому технічному оснащенні облавтодору, фінансових можливостях вийшла з цієї проблеми однією із перших. У нас не було жодної дороги, яка би була непроїзною. Маю на увазі основні напрямки державних доріг та місцевих. Так, були заметені окремі населені пункти, але утримати за таких погодних умов всю мережу області – нереально. Ми закривали рух з 18.00 до 6.00 ранку у певних районах. Але це було викликано тим, щоб убезпечити людей, які рухаються дорогами. Аби не було трагічних наслідків, пов’язаних з негодою. Бо техніка прочищає дорогу, а за півгодини слідом вже проїхати неможливо.

Зрозумійте, техніка і люди працювали дві доби. А техніка облавтодору має середній вік 26 років. Тому вона працює, ламається, її ремонтують і вона знову працює. Окрім того, відповідно до нормативних вимог, є значна нестача техніки.

В Європі та США під час сильних снігопадів взагалі забороняють рух і чекають сприятливої погоди. Потрібно віддати шану працівникам, які тоді працювали на цій техніці.

«Кілометр поточного ремонту коштує в межах 8 мільйонів»

- Скільки зараз коштує капітальний та поточний ремонт одного кілометра дороги?

- Вартість кілометра дороги залежить від багатьох чинників – рельєфу дороги, наявності проблем з водовідведенням, наявності штучних споруд – мостів тощо - відтак кілометр поточного ремонту коштує в межах 8 мільйонів.

Як приклад капітального ремонту назву ділянку поблизу КПП «Порубне». Вартість робіт 5 кілометрів дороги (2 кілометри – чотири смуги, можна вважати, що загальна протяжність становить 9 кілометрів) становить 160 мільйонів гривень. Але ця сума може коливатися і становити або 20 мільйонів, або навіть 30 мільйонів, якщо є мости, які потрібно ремонтувати.

- До нас зверталися мешканці села Перебиківці. Вони скаржаться, що через погану дорогу до них не їздить маршрутка.

- Знаю цю ситуацію, був там особисто. На цю дорогу, може навіть більше 20 років, ніхто не звертав уваги. І не робив належних ремонтів. Там частково асфальтобетон, бруківка та гравійне покриття. На місцях (гравійна дорога), де немає водовідведення, утворюються досить глибокі проталини. Ми залучили туди підрядну організацію, яка аварійно підсипала ті ділянки, щоб там могла проїхати маршрутка. Ми включили її в план ремонту на наступний рік. І сподіваємося вибити ці кошти.

- А яку реально суму коштів на дороги може отримати область наступного року?

- Важко щось прогнозувати. Можна говорити про те, що є – 300 мільйонів від митниці. Якщо експеримент буде продовжено, то може ще тримаємо навіть більшу суму – 300-400 мільйонів. Ми постійно доводимо, що область потребує нагальної уваги та грошей на дороги. Щодо Укравтодору, то з передбачених в бюджеті (який ще не ухвалили) 14,1 мільярда, реально на дороги може піти десь 6,6 мільярда. Решта – кредиторські заборгованості тощо, тому дуже багато грошей ми не можемо отримати.

- Яку суму отримує область від акцизу із реалізованого пального, адже саме ці кошти мають формувати дорожній фонд України, а відтак надходити і Буковині?

- Не знаю точно про область, напевно це питання до фіскальної служби. Але загалом по Україні, за різними оцінками фахівців, надходження від акцизу від реалізації нафтопродуктів становить десь 40-50 мільярдів на рік. А на дороги виділяють максимум третину. Якщо 2018 року почне діяти закон про дорожній фонд, то ця сума зросте до 50% від акцизу на дороги.

Олесь ЗАДНІСТРОВСЬКИЙ

Джерело: https://pogliad.ua/news/interview/chernivecka-dorogi-oblasti-potrebuyut-1-2-milyarda-319624

1


КОМЕНТАРІ (1)

Тобто найдешевий РЕМОНТ коштує  десь 800 грн. за кв.метр ящо ремонтувати всю дорогу, а не ЯМКОВО !

Ото є вигідний бізнес, але туди пускають тілко своїх!

avatar

Одісей

12 грудня 2016 15:44