Іван Мунтян показав  міністру інфраструктури своє рідне село і нагадав,  для чого лобіював на рівні Кабміну ідею спорудження в Маршинцях потужного автомобільного мосту

Іван Мунтян показав міністру інфраструктури своє рідне село і нагадав, для чого лобіював на рівні Кабміну ідею спорудження в Маршинцях потужного автомобільного мосту

19.08.2016, 22:09

 Участь в об’їзді об’єктів прикордонної і транспортної інфраструктури регіону, що відбувся під керівництвом Міністра інфраструктури України Володимира Омеляна, взяв голова Чернівецької обласної ради Іван Мунтян. Посадовці ознайомилися з ходом будівництва пункту перетину українсько-румунського кордону «Дяківці» у Герцаївському районі та ремонту траси міжнародного значення «Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблче» у Глибоцькому.

Зокрема, міністр зробив зупинку на відремонтованій ділянці дороги, яка проходить через рідне село Опришени, де народився  голова Чернівецької обласної ради Івана Мунтян. 

 Іван Мунтян також поінформував високопосадовця про перспективи розвитку територій прикордонних районів області, невід’ємними передумовами якого є пожвавлення транскордонної співпраці з сусідніми регіонами Румунії та розвиток дорожньої інфраструктури.

 - Взяв участь в об’їзді об’єктів прикордонної і транспортної інфраструктури, який здійснив Міністр інфраструктури України Володимир Омелян. Зокрема, Міністр оглянув недобудований міст через Прут у Маршинцях Нововселицького району, а також ознайомився з ходом будівництва пункту пропуску «Дяківці» районі і ремонтом траси «Чернівці-Порубне» у Герцаївському та Глибоцькому районах, - написав голова Чернівецької обласної ради Іван Мунтян на своїй сторінці у ФБ. 

Поінформував Володимира Володимировича про те, що пролобіював на рівні Кабміну ідею спорудження в Маршинцях потужного автомобільного мосту ще коли свого часу очолював службу автодоріг області. Разом з відкриттям пункту пропуску «Дяківці» та спорудженням нормальних під’їзних шляхів до нього це дозволило б скоротити шлях до Чернівців майже на 150 км, примножити транзитний потенціал Буковини та України.

Але зі зміною влади про цей проект чомусь забули на добрих 7 років. Добре, що зараз знову повернулися до цього питання, адже розвиток територій Герцаївського, Глибоцького та Новоселицького районів напряму залежить від пожвавлення транскордонної співпраці з сусідніми регіонами Румунії та розбудови дорожньої інфраструктури.

Під час зустрічей з головою Сучавської повітової ради Георге Флутуром ми неодноразово обговорювали можливість входження Чернівецької області та Сучавського повіту сусідньої Румунії до системи міжнародних транспортних коридорів. Зокрема до того, що об’єднав би європейські транспортні магістралі від Балтійського моря до Чорного. Але для цього потрібне не лише політичне рішення, але й відповідна мережа автошляхів тут, в Україні. Наприклад, пункт пропуску «Дяківці», відремонтована дорога на Герцу та міст у Маршинцях в комплексі дасть нам можливість скоротити шлях до Чернівців майже на 150 км та примножити транзитний потенціал Буковини. А це збільшення відрахувань до бюджетів усіх рівнів.

Відтак посадовці ознайомилися з роботою міжнародного пункту перетину українсько-румунського кордону «Порубне». Прикметно, що Чернівецька область – єдиний західноукраїнський регіон, який не має сучасного митного терміналу. Наявність відповідного комплексу дозволила б значно покращити ефективність здійснення заходів митного контролю та ліквідувати таке явище, як «черги» по обидва боки кордону.

 Міністр інфраструктури України Володимир Омелян розповів, що потрібно зробити для того, аби покращити роботу пункту пропуску. 

 За його словами, він буде звертатися до міністра фінансів та керівника ДФС з проханням виділити кошти на оновлення ПП «Порубне».
 
- Сподіваюсь, що доцільно знайти 10-15 млн гривень і завершити будівництво, аби різко скоротити кількість черг, зробити більш зручним проходження митних процедур як для бізнесу, так і для звичайних громадян. Сьогодні ми побачили не пікові навантаження на цьому пункті пропуску. Як мені сказали, під час літніх відпусток там бувають й кілометрові черги, тому це треба зробити, - зауважив пан Омелян.
 
Міністр інфрастуктури додає: "питання має вирішуватися в комплексі - як розвиток самих пунктів пропуску, так і дорожньої інфрастуктури, яка має бути логічною та системною, як з української, так і з румунської сторін".
 
На думку Івана Мунтяна, який разом з міністром знайомився з ходом ремонту траси «Чернівці-Порубне», ця дорога - "фактично є нашої візитною карткою, адже саме цією дорогою найперше користуються іноземці, які перетинають українсько-румунський кордон на Буковині. Шкода, що стан буковинських доріг залишає бажати кращого. Минулими роками фінансування нашого дорожнього господарства було мізерним і через це зараз необхідно ремонтувати абсолютно всі дороги області".
 
Нині справа зрушилась з мертвої точки, але все одно коштів на повноцінний ремонт бракує, - поділився своїми спостереженнями голова Чернівецької обласної ради.  - Тому міжнародну трасу ремонтують «шматками», відновлюючи найбільш аварійні ділянки. Одна з таких ділянок пролягала через моє рідне село Опришени на Глибочині, тому використав усі важелі впливу, щоб включити її до переліку тих, що будуть відремонтовані. До речі, за словами начальника служби автомобільних доріг краю Ігоря Гаха, в область уже надійшли перші 29 млн. грн. з тих 100 млн. грн., які пообіцяв спрямувати на ремонт автошляхів області Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман.
 
Принагідно доповів Володимиру Омеляну, що коли у 2008 році на посаді начальника служби автомобільних доріг області відновлював об’єкти транспортної інфраструктури, що постраждали від повені, здав в експлуатацію 314 із 334. 19 об’єктів не встигли здати у зв’язку з технологічною складністю робіт. На жаль, з того часу майже нічого не змінилося, – мінялися лише уряди, а об’єкти так і залишилися недобудованими. Сподіваюся, що зараз ситуація зміниться і питання розбудови транспортної інфраструктури Буковини отримає належну увагу та підтримку в Києві, - написав Іван Мунтян на своїй сторінці у ФБ
 
Джерело: прес-служба обласної ради і promin.cv.ua

На фото: зупинка міністра інфраструктури у селі Опришени

1