Хто кому кандидат: чи достатньо ЗМІ Чернівців розповідають про майбутнього Президента

Хто кому кандидат: чи достатньо ЗМІ Чернівців розповідають про майбутнього Президента

16.03.2019, 14:52

За п’ять тижнів ЗМІ Чернівців видали більш трьох сотень новин про вибори Президента. З метою дослідити, як чернівецькі онлайн-ЗМІ висвітлюють корисну для виборців інформацію, в передвиборчий період, ІМІ проаналізував десять інтернет-видань Чернівців: “Молодий буковинець“, “Погляд“, “БукІнфо“, «АСС», 0372,«Час»,«Букньюз»,«Буковина онлайн»,«Буковинська правда» та«Шпальта».

 Новини, корисні для виборця шукали на сайтах з 1 лютого по 10 березня 2019 року.

 ТОП-новини: про кандидатів і членів комісій

 Актуальна тема майбутніх виборів не оминула новинні стрічки усіх досліджуваних інтернет-видань Чернівців. Загалом, за моніторинговий період на перелічених сайтах було опубліковано, як мінімум, 320 новин, інтерв’ю та аналітичних статей, які б відповідали темі виборів.

Сайт “АСС” виніс новини про «вибори» до окремої спецтеми на своєму ресурсі.

Інші медіа матеріали про перебіг виборчої кампанії віднесли до категорії «політичних новин».

 Майже половину, або 46% опрацьованих матеріалів, склала загальнокорисна інформація проперелік кандидатів, їхпредставників у Чернівецькій області, склад окружних виборчих комісій та початок їх роботи.

 Загалом на сайтах використовувалась офіційна інформація відЦентральної виборчої комісії та звіти і матеріали громадської мережі «ОПОРА», що займається висвітленням виборчого процесу в Україні.

 Разом з тим, у досліджуваний період тільки 4 з 10 ресурсів приділили увагу матеріалам, які б інформували жителів про їх право перевірити себе усписках виборців, абозмінити місце голосування, що наразі є актуальним питанням для 2,5 тисяч переселенців, що мешкають у Чернівецькій області.

 Передвиборчі гастролі кандидатів

 Лютий і початок березня для Чернівців видались насиченими на візити претендентів на президентське крісло. У цей періодБуковину відвідали одразу вісім кандидатів у президенти, що також знайшло відображення в інформаційних матеріалах. Новини про відвідини політиків зайняли до 10% з-поміж виборчих матеріалів на місцевих сайтах.

 Також медіа Чернівців публікували результати різних соціологічнихопитувань ірейтинги щодо електоральних вподобань українців. Ця інформація зайняла 4% проаналізованих матеріалів на виборчу тематику.

 Частку матеріалів (12%) склалиновини про порушення виборчого законодавства на Буковині. Сюди увійшли публікації пророботу поліції під час майбутніх виборів, повідомлення щодопідкупу виборців танапади на агітаційні намети.

 Від уваги до ігнору

 Найбільше новин про перебіг передвиборчої кампанії з усіх досліджуваних сайтів було у  стрічці «Молодого буковинця». За моніторинговий період на ресурсі було опубліковано, як мінімум,  76 матеріалів на цю тему.

 

 

Це найбільший показник по кількості матеріалів серед інших медіа, які в середньому опублікували від 30 до 40 новин на виборчу тематику в період з 1 лютого по 10 березня.

 У моніторинговий період найменшу увагу темі виборів приділив сайт «Шпальта». Ресурс опублікував один аналітичний матеріалпро фактчекінг напередодні виборів. У публікації були зібрані поради політологів і психологів про те, як відрізнити правдиву інформацію від фейків для подальшого свідомого вибору.

 Аналітичні матеріали у новинній стрічці місцевих сайтів склали 7% або 22 публікації від загальної кількості виборчих новин. Аналітику із залученням до обговорення теми виборів політологів та експертів публікували «Погляд», «Букньюз», «Час» та «Молодий буковинець». Так, наприклад, “Час” проаналізував статки кандидатів у президенти і джерела походження грошей для застави. “Молодий буковинець” серед іншого приділив увагу програмним баченням кандидатів щодо вирішення конфлікту з Росією.  “Букньюз” опублікував матеріал про очікування підприємців від майбутнього президента. Ресурс “Погляд” в тому числі проаналізував найбільш популістичні обіцянки кандидатів.

Власне така інформація представляє найбільшу цінність для читача, бо дає простір для розмірковування, аналізу думок і бачень.

 До корисних цікавинок можна віднести: сайти для виборців,мапу порушень виборчого законодавства, інструкції щодоправил голосування для переселенців іперевірки себе у списках виборців.

 Власне, виборцю у Чернівцях є де і головне, що почитати про майбутнього Президента. Слідкувати за виборчими перегонами важливо, але ще важливіше вміти аналізувати пропоновану інформацію та робити свідомі висновки.

Альона Заіка, регіональна представниця ІМІ у Чернівецькій області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

1


Додати коментар

Увійти через профіль для можливості залишати авторизовані коментарі.